Blisko spokrewniona z Xiaomi marka Segway wprowadziła niedawno nową serię skuterów elektrycznych dla miasta o nazwie Ninebot KickScooter D. Jedna z nich, a konkretnie model Ninebot Hulajnoga D28E przetestowaliśmy to, abyśmy mogli przedstawić ci szczegółową recenzję.
Skupimy się na jakości obróbki, komforcie, charakterystyce jazdy, a także przyjrzymy się trybom jazdy, kontroli, baterii i wytrzymałości na jednym ładowaniu.
Gdzie kupić Ninebot D28E?
Dostarczył nam skuter do testów zweryfikowany dealer Goboo, który jest również oficjalnie autoryzowanym sprzedawcą produktów Xiaomi, Ninebot czy HOTO. Skuter przybył z hiszpańskiego magazynu kurierem w ciągu 5 dni roboczych.
Aktualne kupony na Ninebot D28E
Specyfikacja techniczna
Model | Ninebot Hulajnoga D28E |
---|---|
Wymiary po złożeniu | 1143 x 480 x 495 mm |
Wymiary w stanie rozmontowanym | 1143 x 480 x 1160 mm |
masa | 15.3 kg |
Maksymalny Załaduj | 120 kg |
Moc silnika | W 300 |
Maksymalny prędkość | 25 km / h. |
Opony | 10" powietrza |
hamulce | elektroniczny + bęben |
Batéria | 275 Wh (7650 XNUMX mAh) |
Maksymalny zasięg | 28 km |
Czas ładowania | 5 godzin |
Certyfikacja IP | IPX5 |
Zawartość i jakość opakowania
Skuter elektryczny Ninebot D28E został do nas dostarczony przez kuriera GLS, ponieważ przyjechał do nas z hiszpańskiego magazynu. Jest zapakowany tylko w jedno pudełko, które ma bardzo atrakcyjny i nowoczesny wygląd. Oprócz samej hulajnogi z nazwą modelu jest kilka zdjęć w komiksowym stylu.
Jeśli chodzi o zawartość opakowania, hulajnoga znajduje się w pudełku w standardowym stanie złożonym ze zdjętą kierownicą. Przechowywana jest w piankowych wzmocnieniach, dzięki czemu sama hulajnoga jest dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniami czy zarysowaniami podczas transportu.
Oprócz hulajnogi znajdziemy również śruby i klucz imbusowy do montażu kierownicy, przejściówkę do pompki, ładowarkę oraz instrukcję obsługi.
Składanie hulajnogi, jakość obróbki i projekt
Hulajnoga elektryczna Ninebot D28E nie jest od razu gotowa do użycia po wypakowaniu z pudełka. Przed pierwszą jazdą musieliśmy przykręcić kierownicę do przedniego metalowego drążka czterema śrubami. Nie jest to nic skomplikowanego ani niezwykłego, ponieważ wiele skuterów jest dostarczanych właśnie w takim stanie.
Nowość z warsztatu Segway to jedna z klasycznych hulajnóg miejskich, a jej konstrukcja w żaden sposób nie odbiega od standardu. Jego konstrukcja jest metalowa w atrakcyjnym czerwonym kolorze, co nadaje hulajnodze nowoczesnego i świeżego wyglądu. Konstrukcyjnie dosyć przypomina bardzo popularną hulajnogę miejską od Xiaomi, od której zapożyczyła kilka elementów.
Jeśli chodzi o jakość obróbki, jest ona na bardzo wysokim poziomie. Hulajnoga sprawia wrażenie wysokiej jakości i solidności. Wszystko ładnie do siebie pasuje, nic nie skrzypi ani nie ma luzów.
Aktywacja za pomocą aplikacji
Gdy hulajnoga jest włączana po raz pierwszy, wydaje sygnał dźwiękowy, a jego prędkość jest ograniczona do 15 km/h. Do pełnego wykorzystania konieczna jest aktywacja i połączenie za pomocą aplikacji na smartfona. Możesz go pobrać skanując kod QR w instrukcji lub wyszukując w sklepie Google Play. Aplikacja nazywa się Segway-Ninebot.
Najpierw musieliśmy założyć konto i zalogować się do aplikacji, która następnie automatycznie znalazła hulajnogę w pobliżu smartfona. Aplikacja od razu zaproponowała nam aktualizację oprogramowania, która zajęła nie więcej niż 2 minuty.
Sama aktywacja odbywa się za pomocą weryfikacyjnego kodu numerycznego, który otrzymaliśmy na naszą skrzynkę pocztową. Przed odblokowaniem prędkości 25 km/h musieliśmy jeszcze obejrzeć krótki samouczek dotyczący bezpieczeństwa na hulajnodze.
Uważamy, że takie kroki są raczej niepotrzebne i wolelibyśmy móc wykorzystać pełnię możliwości hulajnogi nawet bez aplikacji zaraz po wypakowaniu z pudełka.
Ninebot D28E: moc 300 W i 3 tryby jazdy
Hulajnoga elektryczna Ninebot D28E posiada silnik umieszczony w przednim kole, a jej moc to 300 W. W przypadku hulajnogi miejskiej wystarczy tylko osiągnąć maksymalną prędkość 25 km/h.
Dostępne są 3 tryby jazdy: ECO, Standard i Sport. W trybie ECO maksymalna prędkość wynosi 15 km/h, a w trybach Standard i Sport 25 km/h. Oba tryby różnią się tylko przyspieszeniem, które jest wyższe w trybie sportowym.
Skuter obsługuje również tzw Tryb chodzenia lub tryb chodzenia z maksymalną prędkością tylko 5 km/h. Ten tryb należy aktywować za pomocą aplikacji na smartfonie.
Maksymalne nachylenie, z jakim hulajnoga powinna sobie poradzić, wynosi 15%, co jest realistyczne, ale hulajnoga bardzo spowalnia na tak stromym wzgórzu, aż do prędkości chodzenia. Czuje się bardzo podobnie do Xiaomi Mi Scooter Pro, który jest naszą podstawową hulajnogą miejską i używamy go prawie codziennie.
Wyświetlacz i kierownica
Wyświetlacz hulajnogi Ninebot D28E znajduje się w tradycyjnym miejscu na środku kierownicy. Pokazuje aktualną prędkość, tryb jazdy, Bluetooth, światła i stan baterii. Stan baterii jest pokazywany graficznie na wyświetlaczu hulajnogi w pięciu sekcjach. Wyrażenie procentowe możesz znaleźć tylko w aplikacji na smartfonie.
Kierownice mają szerokość 47.5 cm i posiadają wygodne uchwyty, które są przyjemne w dotyku i nie ślizgają się. Po prawej stronie znajduje się kontrola gazu, a po lewej hamulec wraz z dzwonkiem.
Aplikacja Segway-Ninebot
Aplikacja na smartfony Segway-Ninebot ma prostą, ale bardzo przejrzystą konstrukcję. Ekran główny pokazuje aktualną lokalizację, procent baterii, pozostały zasięg w oparciu o pojemność baterii i całkowity przebieg.
Poniżej znajdziemy również zarejestrowane przejazdy, tryb chodzenia, ustawienia rekuperacji oraz aktualizację oprogramowania. Dolny pasek aplikacji nadal kryje w sobie coś w rodzaju feeda z wpisami innych użytkowników oraz naszego profilu.
Po lewej stronie znajduje się kolejne menu zawierające podstawowe informacje o skuterze, takie jak numer seryjny, wersja oprogramowania układowego, aktualna temperatura i bardziej szczegółowe informacje o akumulatorze (napięcie, prąd, temperatura i inne).
Oprócz tych danych znajdziemy tutaj również ustawienia. Zawierają jednak tylko aktualizację oprogramowania układowego, ustawienia rekuperacji (słabe, średnie i silne), włączanie trybu chodzenia (5 km/h) i możliwość łączenia się z wieloma użytkownikami.
Ekran początkowy wciąż skrywa kilka niepozornych elementów, którymi są monitorowanie aktywności oraz tzw Tryb ukrycia. Podczas śledzenia aktywności rejestrowana jest trasa na mapie, przebyte kilometry, maksymalna prędkość i czas. Tryb Stealth uruchamia alarm, gdy hulajnoga porusza się podejrzanie, gdy jest na biegu jałowym.
Koła, hamulce i komfort jazdy
Ninebot D28E ma 10-calowe koła, które są pompowane, co jest miłe, ponieważ skuter nie ma zawieszenia. Pompowane koła w ten sposób amortyzują przynajmniej część wstrząsów i zapewniają bardziej komfortową jazdę w porównaniu z kołami pełnymi, nawet kosztem ryzyka w postaci przebicia opony.
Mniej tradycyjny jest tylny hamulec, którym w tym przypadku jest bęben. Większość skuterów ma zwykły hamulec tarczowy, który jest łatwiejszy w utrzymaniu i serwisowaniu w domu. Jednak z samochodów powoli znikają też hamulce bębnowe, więc to rozwiązanie w hulajnodze jest nieco niekonwencjonalne. Z drugiej strony hamulec jest dzięki temu lepiej chroniony przed brudem.
Jeśli chodzi o wydajność, to jest dobrze, ale czasami pojawia się nieprzyjemny dźwięk stukania. Ogólnie rzecz biorąc, mieliśmy bardzo wygodną jazdę na skuterze. Doceniamy również stosunkowo wysokie położenie kierownicy, ok. 119 cm od podłoża, co sprawia, że hulajnoga nadaje się i jest bardzo wygodna nawet dla wyższych sylwetek.
Platforma na stopy oferuje również dużo miejsca i antypoślizgową, gumową powierzchnię.
Bateria i zasięg Ninebot D28E
Akumulator znajduje się pod podnóżkiem i ma pojemność 275 Wh, 7650 mAh. Zasięg podany przez producenta to 28 km na jednym ładowaniu. Oczywiście sprawdziliśmy to.
W takim przypadku ilość przejechanych kilometrów nie jest wyświetlana na wyświetlaczu hulajnogi, a jedynie w aplikacji. Oferuje wyświetlanie łącznej liczby przebytych kilometrów, ale także możliwość śledzenia przejazdu z trasą wyświetlaną na mapie.
Do kierownicy hulajnogi przymocowaliśmy więc podstawkę na smartfon, na której zaczęliśmy śledzić aktywność w aplikacji Runkeeper, ale także w aplikacji hulajnogi Segway-Ninebot.
Zakres pomiarowy jazdy testowej
Podczas jazdy próbnej jeździliśmy po mieście, głównie po trasach rowerowych i klasycznych w najwyższym trybie Sport, aż ostatnia część akumulatora zmieniła kolor na czerwony. Zanim dotarliśmy do domu, pozostała pojemność baterii wynosiła około 15%.
Jednak po sprawdzeniu aplikacji byliśmy nieco zaskoczeni, gdyż obie metody pomiaru przebytej odległości pokazywały zupełnie inne wartości. Jednak aplikacja Runkeeper, która mierzy odległość za pomocą GPS, powinna być najdokładniejsza. Mierzyła 16.23 km, podczas gdy aplikacja Segway-Ninebot mierzyła tylko 8.98 km i niedokładną trasę.
Po trzecie, odkąd wykonaliśmy zrzut ekranu z całkowitym dystansem w aplikacji Segway-Ninebot przed jazdą, zgodnie z całkowitym dystansem pokazanym na stronie głównej aplikacji przejechaliśmy 16.7 km.
Ta wartość jest prawie identyczna z tą, którą zmierzyliśmy za pomocą GPS w aplikacji Runkeeper, co potwierdza zmierzoną odległość. 16 km to niewiele, przydałby się mocniejszy akumulator o większej pojemności. W ten sposób hulajnoga nadaje się tylko na krótkie wycieczki do pracy, szkoły lub w inne miejsce w mieście. Trzeba się przygotować na częstsze ładowanie, które trwa około 4.5 godziny.
Mechanizm wywrotu
Jeśli potrzebujesz przetransportować hulajnogę samochodem, w ręku lub gdzieś ją schować, możesz ją po prostu złożyć, składając główny drążek wraz z kierownicą w kierunku tylnego koła. Pierwszym krokiem przed złożeniem jest odblokowanie dźwigni zabezpieczającej. Po odblokowaniu wystarczy złożyć kierownicę i zatrzasnąć hak znajdujący się na tylnym błotniku.
System mechanizmu składania z tzw zakładka z przodu jest niemal identyczna jak ta, którą można znaleźć w popularnych hulajnogach Xiaomi. Hulajnoga jest dość wygodna w przenoszeniu po złożeniu, a dzięki stosunkowo niskiej wadze około 15 kg każdy może ją tak przenosić.
Ninebot D28E: Przegląd końcowy
Hulajnoga elektryczna Ninebot D28E to typowa hulajnoga miejska z silnikiem z przodu o mocy 300 W i maksymalną prędkością 25 km/h. Zachwyca przede wszystkim atrakcyjnym wyglądem z czerwonymi elementami konstrukcyjnymi, wysoką jakością wykonania i czytelnym wyświetlaczem. Bardzo doceniamy również nadmuchiwane opony 10″, co sprawia, że hulajnoga jest bardzo wygodna i nie jest „szewcem”.
Jest też aplikacja na smartfona - Segway-Ninebot, która zaoferuje kilka ustawień i informacje o całkowitym zasięgu. Stosunkowo słaba bateria, która wystarcza tylko na około 16 km z 80-kilogramowym kolarzem w najmocniejszym trybie Sport, nie sprawi Ci przyjemności.
Jeśli mały zasięg jest dla Ciebie problemem, ciekawym wyborem może być wyższy model D38E, który ma baterię 367 Wh (10200 mAh) i określony przez producenta zasięg około 38 km. Ogólnie rzecz biorąc, jest to ten sam skuter, a bateria to jedyna różnica między nimi.