Przetestowaliśmy wyjątkową hulajnogę miejską Atomy alfa, która zachwyca silnikiem o mocy 650 W i kilkoma elementami, których nie znajdziesz w zwykłych hulajnogach. Być może najciekawszym z nich jest zintegrowany zamek.
W recenzji przyjrzymy się wszystkiemu, co skuter ma do zaoferowania. Zapoznamy się z jego zastosowaniem, przyjrzymy się jakości wykonania, wydajności oraz ogólnym wrażeniom z jazdy.
Gdzie kupić Atomi Alpha?
Jeśli jesteś zainteresowany tą hulajnogą na tyle, że chciałbyś ją kupić, możesz to zrobić za pośrednictwem renomowanego sklepu internetowego Geekbuying. Sprzedawca oferuje nawet dodatkowy rabat na skuter, a także ekspresową dostawę z europejskiego magazynu.
Hulajnoga elektryczna Atomi Alpha
Specyfikacja techniczna
Model | Atomy alfa |
---|---|
Wymiary w stanie rozmontowanym | 113.5 x 55.5 cm x 119 |
masa | 16.4 kg |
Silnik | moc nominalna 350 W, moc maksymalna 650-700 W |
Batéria | 36 V / 10 Ah / 360 Wh |
Maksymalny Dojazd | 40 km |
Czas ładowania | 6 godzin |
Opony | Bezdętkowe 9" odporne na uszkodzenia |
Tryby | 3 (6 / 18 / 25 km/godz.) |
w górę wspinać się | 20 ° |
Wodoodporność | IP65 |
hamulce | tylny elektryczny i przedni bęben |
Zawieszenie | tył |
Wyświetl | nie |
Podanie | nie |
Maksymalny Załaduj | 120 kg |
Oświetlenie | hamulec przedni i tylny + kierunkowskazy + nastrojowe oświetlenie |
zablokować | przez aplikację + fizyczny zamek |
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnoga elektryczna Atomi Alpha została dostarczona do nas przez kuriera DPD w kartonie o wymiarach 121.5 x 55 x 17 cm i łącznej wadze 20.5 kg. Hulajnoga zapakowana jest tylko w jedno pudełko, ale wykonane jest z dość grubej tektury.
Wewnątrz schowana jest w wyprofilowanych wzmocnieniach z pianki, które chronią hulajnogę przed uszkodzeniami. Poszczególne części nie ocierają się o siebie w środku, dzięki czemu otrzymaliśmy hulajnogę w idealnym stanie.
W pudełku hulajnoga jest oczywiście złożona ze zdjętą kierownicą, tak jak ma to miejsce w przypadku innych podobnych hulajnóg. Znajdziemy tu także ładowarkę z europejską końcówką, instrukcję obsługi, klucz imbusowy oraz parę śrubek.
Składanie hulajnogi jest bardzo łatwe
Jak już wskazaliśmy w poprzednim rozdziale, hulajnoga Atomi Alpha jest złożona w pudełku. Zasadniczo wystarczy wyjąć hulajnogę z pudełka, przymocować kierownicę i można jeździć.
W belce głównej prowadzącej do kierownicy znajdziemy kabel z końcówką, którą należy wpiąć w drugi koniec z kablem wystającym z kierownicy. Kabel jest wystarczająco długi i nie jest w żaden sposób rozciągnięty, więc nie musisz się martwić, że wskoczy do wnętrza twojej tyczki.
Po podłączeniu przewodów za pomocą złącza wystarczyło włożyć kierownicę do kierownicy i przymocować ją parą śrub. Większość hulajnóg używa czterech śrub mocujących kierownicę zarówno z przodu, jak iz tyłu. Tutaj mamy tylko dwie śruby, które trzymają kierownicę od przodu. Mimo to nie mamy wrażenia, że kierownica trzyma się niewystarczająco.
Po ich naprawieniu nadal napompowaliśmy opony, ponieważ miały one tylko około 20 psi ciśnienia. Po tym wystarczy włączyć hulajnogę i można jeździć. Nie trzeba dołączać żadnych innych elementów.
Design i jakość wykonania
Już z projektu hulajnogi jasno wynika, że jest ona przeznaczona głównie do miasta. Ma mniejsze, 9-calowe koła i standardową składaną konstrukcję, podobną do wielu innych skuterów elektrycznych. Istnieje jednak kilka interesujących specjalności, z którymi zwykle się nie spotykasz.
Jego wymiary po rozłożeniu to 113.5 x 55.5 x 119 cm, a po złożeniu 122 x 17.5 x 56 cm. Waga to 16.4 kg, więc nie jest to jedna z najlżejszych hulajnóg, ale dla nas taka waga i tak jest ok.
Mieliśmy skuter dostępny w kolorze białym, który w rzeczywistości jest bardziej srebrny, ale masz również do wyboru czarny lub zielony, co jest dość interesujące.
Cała konstrukcja hulajnogi jest oczywiście metalowa i jej jakość jest bardzo dobra. Poszczególne części są w większości wystarczająco mocne i sprawiają wrażenie wysokiej jakości. Platforma pod stopy jest gumowana, ale trochę za wąska. Ma zaledwie 15.5 cm szerokości, a jego krawędzie są mocno zaokrąglone, co nie jest idealne dla większych stóp.
Ciekawym elementem jest zintegrowany zamek w bocznej ściance podwozia, przyjemne jest również nastrojowe oświetlenie, kierunkowskazy i zawieszenie tylnej części. Porozmawiamy więcej o tych komponentach.
Efektowne oświetlenie otoczenia
Grupą docelową hulajnogi Atomi Alpha jest oczywiście młodsze pokolenie, o czym świadczy nieszablonowe oświetlenie otoczenia, które jest naprawdę ciekawe. Oświetlenie podwozia nie wyróżnia się niczym specjalnym, ale tutaj znajdziemy również dodatkowe oświetlenie w postaci paska LED na przedniej pionowej kolumnie kierownicy.
Listwa ta ciągnie się niemal przez całą długość słupka i oprócz stylowego oświetlenia z pewnością posłuży również lepszej widoczności hulajnogi. Oświetleniem otoczenia, czyli dolnym i przednim, steruje się wspólnie za pomocą aplikacji. Nie możemy włączyć ani wyłączyć tylko jednego z nich, ale ustawienia zawsze dotyczą obu razem.
Poza wyłączeniem lub włączeniem mamy również możliwość wyboru konkretnego koloru z szerokiego spektrum lub aż 14 różnych efektów, które są bardzo ciekawe. Są to różne efekty migania lub stopniowe zmiany koloru.
Możemy również ustawić intensywność oświetlenia otoczenia w skali od 0 do 100%.
Kierownica i wyświetlacz
Kierownica ma 55 cm szerokości, a gumowane uchwyty są bardzo wygodne w trzymaniu i wcale się nie ślizgają. Po lewej stronie znajduje się dźwignia hamulca przedniego, dźwignia kierunkowskazów i mały dzwonek.
Prawa strona zawiera tylko kontroler gazu, a pośrodku kierownicy znajduje się wyświetlacz. Oprócz aktualnej prędkości wyświetla również stan baterii, stan świateł, tryb jazdy i przejechane kilometry. Jego czytelność jest całkiem dobra, choć w pełnym słońcu przydałaby się wyższa jasność.
Zastrzeżenie mamy chyba tylko do wyglądu wyświetlacza i otaczającej go błyszczącej ramki, na której przechwytywane są odciski palców. To zestawienie w trójkątny element z głębiej osadzonym wyświetlaczem wygląda trochę dziwnie.
Osiągi, tryby jazdy i komfort jazdy
Przejdźmy więc do najważniejszej części, czyli samych osiągów i komfortu jazdy. Silnik ma nominalną moc 350 W i maksymalną 650-700 W (instrukcja mówi 700 W, strona internetowa 650 W). Znajduje się w tylnym kole i jest wyjątkowo cichy.
Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, to 30 km/h w trybie Sport. Jednak ta prędkość musi być włączona w aplikacji. W przeciwnym razie dostępna jest tylko tradycyjna maksymalna prędkość 25 km/h. Pozostałe tryby Eco i Normal oferują prędkości 6 i 18 km/h.
Chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na zawieszenie, które znajduje się z tyłu, przed tylnym kołem. Jest to zaskakująco bardzo dobre i skuteczne. Jego sztywność jest ustawiona perfekcyjnie i trzeba przyznać, że jest to jedno z najlepiej zestrojonych zawieszeń do miejskich hulajnóg.
Jeśli chodzi o układ hamulcowy, mamy przedni hamulec bębnowy oraz elektroniczny hamulec E-ABS. Skuteczność hamulca bębnowego nie jest najlepsza i generalnie nie lubimy tego typu hamulców w hulajnogach. Ponadto hamulec elektryczny nie włącza się zbyt wyraźnie. Skuter z pewnością zasługiwałby na lepsze hamulce.
Aplikacja Atomy
Aplikację Atomi znajdziesz zarówno w Google Play, jak i Apple Store. Używamy Androida, a aplikacja jest trochę nisko w wynikach wyszukiwania po wyszukaniu Atomi. Ale możemy też się do niego dostać skanując kod QR z instrukcji.
Podłączenie hulajnogi jest bardzo proste. Wystarczy włączyć Bluetooth, wyszukać pobliskie urządzenia, a aplikacja natychmiast znajdzie hulajnogę. Następnie, po kliknięciu przycisku Dodaj, wszystko będzie się działo automatycznie, aż do wyświetlenia ekranu początkowego.
Wyświetla skuter, stan baterii, bieg lub podróż oraz kilka ustawień. Należą do nich wybór trybu jazdy, zablokowanie hulajnogi, sterowanie światłami, nastrojowym oświetleniem, tempomat czy start od nowa.
Oprócz tego dostępne jest również śledzenie jazdy na mapie z zapisem trasy czy bardziej szczegółowymi informacjami o baterii. Aplikacja działa niezawodnie, ale ma kilka błędów. Całkowity przebieg skutera pokazuje bezsensowną informację, ponieważ skuterem przejechaliśmy tylko nieco ponad 25 km, ale aplikacja pokazuje łącznie ponad 200 km.
Kolejnym problemem jest nagrywanie trasy na Google Map, które w ogóle nie działa dobrze. Pokazana trasa składa się z kilku linii prostych, które przecinają budynki i ulice.
Bateria i zasięg
Atomi Alpha pracuje w systemie 36 V z akumulatorem 10 Ah. Wskazuje to na niezbyt dobry zasięg, ale producent wskazuje na stosunkowo realistyczny zasięg w okolicach 20 km na jednym ładowaniu. Maksymalny zasięg powinien wynosić 40 km, ale oczywiście tylko w trybie ECO w idealnych warunkach.
Hulajnogę testowaliśmy zimą w temperaturze około 7°C i śledziliśmy przebyty dystans za pomocą aplikacji Atomi, innej aplikacji Runkeeper, a także na wyświetlaczu hulajnogi. W Koszycach jechaliśmy na trybie sportowym z maksymalną prędkością 30 km/h. Nie ograniczaliśmy się w żaden sposób i jechaliśmy z maksymalną prędkością tam, gdzie było to możliwe.
Aplikacja Atomi zmierzyła nam 15.6 km, Runkeeper 13.6 km, a hulajnoga 15 km. Za to najbardziej ufamy Runkeeperowi.
Po jeździe próbnej ulicami Koszyc aplikacja pokazała nam pozostałą pojemność baterii na poziomie 36%. Podany przez producenta zasięg 20 km jest dość realistyczny, ale gdybyśmy chcieli jechać dalej, musielibyśmy zredukować prędkość do 25 km/h lub skorzystać ze słabszego trybu.
Ładowanie baterii trwa około 6 godzin, a port ładowania jest ładnie ukryty za podpórką i gumową osłoną.
Zintegrowany zamek i kierunkowskazy
Zamek zintegrowany z dolną platformą hulajnogi to naprawdę bardzo nietuzinkowy i ciekawy element. Metalowa linka ma 70 cm długości i jest schowana pod osłoną, skąd można ją po prostu wyciągnąć, przewlec wokół bagażnika rowerowego i zablokować w ramie. Do odblokowania służy kod numeryczny składający się z trzech tarcz.
Istnieje więc 1000 różnych kombinacji kodu numerycznego, co jest świetne, ale sama stalowa linka nie zapewnia bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Jest bardzo cienki, więc nie jest trudno go szybko przeciąć.
Wstępnie ustawiony kod numeryczny to 000, a przycisk reset służy do jego zmiany. Zasada jest taka sama jak w przypadku innych zamków numerycznych, więc możesz ustawić hasło, przełączając ten przycisk, co następnie potwierdzasz, przywracając go do pierwotnej pozycji.
Kolejną ciekawą cechą hulajnogi Atomi Alpha są kierunkowskazy. Znajdują się one z tyłu po obu stronach tylnego błotnika. Są dość widoczne i włączane za pomocą dwuprzyciskowego włącznika po lewej stronie kierownicy.
Mechanizm wywrotu
Możesz łatwo i szybko zdemontować hulajnogę na wypadek konieczności jej przetransportowania. Składa się za pomocą dźwigni z blokadą bezpieczeństwa w przegubie, która notabene ukrywa również okablowanie.
Po złożeniu widać kable w złączce, co osobiście podoba nam się o wiele bardziej w porównaniu do innych hulajnóg, w których kable są poprowadzone na zewnątrz, gdzie mogą przeszkadzać.
Po złożeniu hak na kierownicy jest zabezpieczony w otworze na tylnym błotniku i hulajnogę można łatwo przenosić. Główny pasek jest jednak dość gruby, więc nie jest idealny dla mniejszych dłoni.
Atomi Alpha: ocena końcowa
Hulajnoga elektryczna Atomi Alpha to bardzo ciekawa nowość posiadająca kilka elementów, których normalnie nie znajdziecie w hulajnogach elektrycznych tej kategorii. Posiada kierunkowskazy, ambientowe podświetlenie z paskiem LED również na drążku głównym prowadzącym do kierownicy oraz zintegrowaną blokadę numeryczną ze stalową linką.
Zasilanie zapewnia silnik o mocy 350 W o maksymalnej mocy 650-700 W oraz akumulator 36 V / 10 Ah. Będziesz również zadowolony z własnej aplikacji, wyświetlacza i bardzo dobrego tylnego zawieszenia, które działa naprawdę dobrze. Dzięki zawieszeniu ogólny komfort jazdy stoi na bardzo solidnym poziomie.
Negatywy obejmują przedni hamulec bębnowy, który mógłby być bardziej wydajny, przeciętny akumulator i stosunkowo wąską platformę na stopy. Ogólnie jednak ta hulajnoga bardzo pozytywnie nas zaskoczyła i zdecydowanie zaliczamy ją do najlepszych miejskich hulajnóg, jakie mieliśmy okazję testować.