Nie tak dawno przedstawiliśmy Wam recenzję pierwszej hulajnogi elektrycznej marki HIMO, model L2. Tym razem producent wypuścił poprawioną wersję pod nazwą HIMO L2 maks.. Mimo przymiotnika Max nie jest to jednak większy skuter.
W naszym krótkim przeglądzie dowiecie się czym różni się starsza od nowej wersji hulajnogi, jak jeździliśmy zimą, jaki jest zasięg na jednym ładowaniu i wiele więcej.
Doskonała cena, tylko biały kolor
Hulajnoga elektryczna HIMO L2 Max znajduje się w ofercie naszego międzynarodowego partnera Geekbuying. Dzięki naszej współpracy z tym sklepem dostarczamy również kupon rabatowy, aby uzyskać jeszcze lepszą cenę. Chętnie dostarczymy z Magazyn europejski, więc nie będziesz musiał długo czekać na hulajnogę i możesz przygotować się do sezonu na czas.
Dwa miesiące temu skuter elektryczny miał regularną cenę ponad 400 euro, ale teraz jest bardzo drogi 289,99 €.
HIMO L2 maks.
Parametry techniczne
Model | L2 maks. |
Kolor | biało-czarny |
Maksymalny prędkość | 25 km / h. |
Tworzywo | stop aluminium |
Wydajność silnik | W 350 |
Batéria | 10.4 Ah 36 V |
rozmiar koła | 10 " |
w górę Załaduj | 100 kg |
Doba ładowanie | 5-6 godzin |
wymiary | 1180 x 495 x 1200 mm |
masa | 18.7 kg |
Jeśli porównacie te parametry ze specyfikacją poprzedniej wersji HIMO L2, nie znajdziecie żadnej różnicy. Co zatem sprawia, że nowy model Max jest lepszy? Czy producent wydał identyczną hulajnogę z nowym oznaczeniem?
Na pierwszy rzut oka też byliśmy zaskoczeni i nie mogliśmy znaleźć żadnej różnicy. Ale po rozpakowaniu i przetestowaniu zauważyliśmy różnicę. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co się zmieniło.
Zawartość paczki nie uległa zmianie
Opakowanie hulajnogi jest dokładnie takie samo jak w modelu HIMO L2. Nie zmieniło się nawet oznaczenie modelu na pudełku. Jedyną różnicą jest napis HIMO L2 Max z boku wraz z naklejką o europejskim certyfikacie SGS. Ta certyfikacja jest jedną z dwóch różnic między starą a nową wersją.
Skuter HIMO L2 Max jest zatem oficjalnie certyfikowany dla Europy, w przeciwieństwie do starszego modelu. Jednak nic się nie zmieniło w opakowaniu. Hulajnoga jest przechowywana w złożonym pudełku z odłączoną kierownicą i reflektorem. Jest chroniony z każdej strony tekturowymi wzmocnieniami, a cała hulajnoga jest nadal owinięta nylonową folią.
Przed pierwszym użyciem kierownicę należy przykręcić czterema śrubami. Zarówno klucz imbusowy, jak i śruby znajdują się w małej torebce z instrukcją obsługi. Małym bonusem jest kompaktowa pompka ręczna. Zalecamy stosowanie kompresora elektrycznego w celu szybszego napompowania kół, ponieważ opony są znacznie niedopompowane.
Ulepszone napiwki
Druga różnica, którą zauważyliśmy dopiero podczas montażu hulajnogi, to ulepszony mechanizm przechylania. Dodano do niego jeden bezpiecznik w postaci metalowej szpilki. Można go łatwo obsługiwać ręcznie za pomocą małej kulki z przodu. Podczas przechylania lub rozkładania hulajnogi konieczne jest pociągnięcie tego zawleczki do góry, w przeciwnym razie złącze drążka sterującego zostanie zabezpieczone i nie będzie można nim poruszyć.
Polecamy tę dodatkową funkcję bezpieczeństwa. Testując starszą wersję hulajnogi zdarzyło nam się, że nie zabezpieczyliśmy dostatecznie dźwigni mechanizmu składania i podczas jazdy poluzowała się kierownica w naszym przegubie. Nie może się to zdarzyć z tym kołkiem, który pasuje na środku stawu.
Ogólnie czujemy, że wspomniane złącze trzyma się jeszcze mocniej dzięki szpilce. Nawet po kilku jazdach nie było niepożądanego luzu w przegubie mechanizmu wywrotu. Podczas starszej hulajnogi wolę w mechanizmie składania czuliśmy już po kilku przejażdżkach. Dlatego czasami musieliśmy dokręcać poszczególne śruby w przegubie wywrotu.
Osiągi i komfort jazdy
Hulajnoga elektryczna HIMO L2 Max otrzymała ten sam silnik o mocy 350 W, dzięki czemu maksymalna prędkość została ustalona na 25 km/h. Dostępne są 3 tryby, stopniowane w zależności od maksymalnej prędkości - 5/18/25 km/h.
Hulajnoga nie jest resorowana, ale dzięki szerokim i dużym oponom 10″ jazda jest bardzo komfortowa. Ich rozmiar to 255 x 70. Ponieważ posiadamy również popularną hulajnogę elektryczną Xiaomi Mi Scooter Pro, której używamy jako naszego „codziennego kierowcę”, musimy przyznać, że HIMO L2 Max jest znacznie wygodniejszy i znacznie lepiej amortyzuje wstrząsy i uderzenia.
Zasięg na jednym ładowaniu
Wiele osób jest szczególnie zainteresowanych pojedynczym ładowaniem. Hulajnoga HIMO L2 Max otrzymała akumulator 36 V 10.4 Ah, na który składa się 40 ogniw 18650. Producent podaje zasięg 35 km na jednym ładowaniu, ale nie zapomnij o przypisie, który informuje o warunkach, w jakich producent mierzył Zakres. W tym przypadku był to pomiar przy stałej prędkości 15 km/h w trybie eko przy obciążeniu 75 kg i temperaturze zewnętrznej 25°C.
Przetestowaliśmy hulajnogę ważącą około 80 kg w najmocniejszym trybie przy temperaturze zewnętrznej 4°C. Są to dalekie od idealnych warunków, zwłaszcza jeśli chodzi o temperaturę zewnętrzną. W niskich temperaturach pojemność baterii spada znacznie szybciej.
Jechaliśmy ulicami Koszyc do prawie całkowitego rozładowania i przejechaliśmy 22.41 km. Przetestowaliśmy dystans za pomocą aplikacji Runkeeper na smartfonie, ponieważ wyświetlacz hulajnogi nie pokazuje przebytej odległości. Dla porównania starszym modelem HIMO L2 przejechaliśmy 29 km, ale hulajnogę testowaliśmy latem przy zupełnie innych temperaturach zewnętrznych.
Budowa i bezpieczeństwo
Już przy starszym modelu chwaliliśmy się wielkością i wytrzymałością samej konstrukcji hulajnogi. Na szczęście to się nie zmieniło i nawet w tym przypadku jest to masywna i solidna hulajnoga o metalowej konstrukcji. Zadowoli dużo miejsca na nogi, a także wyższe ustawienie kierownicy, co sprawia, że hulajnoga jest idealna dla wyższych sylwetek.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, znowu mamy tu parę hamulców. Lewa dźwignia steruje tylnym hamulcem tarczowym, który jest również wspomagany przez elektroniczne hamowanie silnikiem. Jeśli chcesz używać tylko hamulca elektrycznego, służy do tego dźwignia po prawej stronie kierownicy. Jednak ten hamulec jest bardzo słaby, więc prawie go nie używaliśmy. Mechaniczny hamulec tarczowy też mógłby być skuteczniejszy, ale to wystarczy.
Hulajnogi mają również boczne, pomarańczowe reflektory oraz aktywne przednie i tylne oświetlenie. Reflektor jest dość mały, ale ponieważ jest to skuter zaprojektowany do miasta, bardziej chodzi o to, aby był widoczny dla innych użytkowników drogi. Światło spełnia ten cel. Jeśli jednak chcesz jeździć w całkowitej ciemności bez oświetlenia ulicznego, polecamy zakup zewnętrznego oświetlenia o większej mocy.
Kable wyświetlacza i nierozwiązane
Wyświetlacz na środku kierownicy jest dość duży i czytelny. Pokazuje jednak tylko aktualną prędkość, stan baterii w postaci czterech działek oraz aktualny tryb. Szkoda, że producent nie poprawił wyświetlania w postaci większej ilości danych, które normalnie wyświetlają inne skutery. Szczególnie mile widziany jest przebyty dystans i procentowy poziom naładowania baterii.
Pomimo bycia nowym modelem marka HIMO nie zakryła kabli prowadzących od kierownicy do latarki na zewnątrz na dole, tuż za przednim kołem. Chociaż kable nie wystają nadmiernie w przestrzeń, nadal wolelibyśmy, aby były zakryte lub poprowadzone wewnątrz konstrukcji. Drobne szczegóły można jeszcze poprawić.
HIMO L2 MAX: Ocena końcowa
Nowy model hulajnogi elektrycznej marki HIMO, który nosi znak Max, nie wnosi wielu ulepszeń. Konkretnie są tylko 2 różnice – europejska certyfikacja i ulepszone złącze mechanizmu przechylania, w którym dodano agrafkę, co zwiększa ogólną wytrzymałość tego elementu.
Jeśli masz starszy model, jest żałośnie mało powodów, aby przejść na nową wersję i jesteśmy szczerze zaskoczeni, że producent wypuścił nową wersję, która jest prawie taka sama jak stara. Spodziewaliśmy się czegoś większego od atrybutu Max w nazwie modelu, niezależnie od tego, czy był to akumulator, mocniejszy silnik, czy większe koła. Ale tego tutaj nie znajdziemy.
Jeśli jednak zastanawiasz się nad zakupem miejskiej hulajnogi elektrycznej, HIMO L2 Max może być bardzo ciekawym wyborem. Na miasto wystarczy 350 W mocy, a dzięki szerokim na 10″ kołom możesz wygodnie chodzić nawet po zepsutych drogach i chodnikach. Zadowoli również wysokiej jakości metalowa konstrukcja, która nadaje się również do wyższych figur i dobry zasięg na jednym ładowaniu.
HIMO L2 maks.