Huawei zaprezentował się na konferencji, gdzie również zaprezentował swój elastyczny smartfon Kieszonkowy Huawei P50, zajęła się również kwestią mobilności. Wprowadził swój pierwszy Aito M5.
Crossover ze stosunkowo małą walizką
Co zrozumiałe, ten samochód nie będzie produkowany pod marką Huawei. Aito to skrót od Adding Intelligence to Auto. M5 to wersja nadwozia typu crossover, a jego linia stylistyczna przypomina nieco SUV-a Porsche. Pojemność przestrzeni bagażowej to tylko 369 litrów.
Długość modelu M5 wynosi 4 mm, szerokość 770 mm, a rozstaw osi zatrzymał się na 1 mm. Pod maską znajduje się 625-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 2 koni mechanicznych. Całkowicie aluminiowa konstrukcja zawiera również akumulatory o pojemności 880 kWh. Zapewniają 1,5 kilometrów czystej energii elektrycznej. Zbiornik paliwa ma 125 litrów.
Do wyboru będzie napęd na tylne lub na wszystkie koła. Najwyższa wersja łączy przedni silnik elektryczny o mocy 224 koni mechanicznych i tylny o mocy 272 koni mechanicznych. Taka konfiguracja obsługuje setkę w 4,1 sekundy, co jest wynikiem godnym podziwu.
W zasadzie otrzymujesz 19-calowe felgi z oponami Pirelli o wymiarach 255/50 R19. Najwyższa wersja będzie wyposażona w 20-calowe opony Pirelli P Zero o wymiarach 255/45 R20.
W roli głównej HarmonyOS
Dominującym elementem wnętrza jest wyświetlacz o przekątnej 15,6 cala. Nic dziwnego, że systemem operacyjnym jest HarmonyOS. Nie zabrakło takich funkcji jak sterowanie głosowe, rozpoznawanie twarzy kierowcy, dzięki czemu samochód jest również dostosowywany, np. poprzez regulację fotela i kierownicy.
Inteligentne zegarki Huawei mogą służyć również do sterowania samochodem. Niespodzianką jest również automatyczne wykrywanie zmęczenia kierowcy, dzięki czemu nie musisz martwić się o bezpieczeństwo z tym modelem.
Cena i dostępność
Podstawowy model z wykorzystaniem chińskich dotacji państwowych będzie kosztował około 34 700 euro. Model średni będzie kosztował 38 840 euro, a najmocniejsza wersja będzie kosztować 44 400 euro. Sprzedaż rozpocznie się na początku tego roku, ale najwyraźniej ten model pozostanie jako wyłączność dla Chin.
Jak ci się podoba ten pierwszy samochód wspierany przez Huawei? Czy podobał Ci się pod względem wzorniczym, czy też mieścił się w szarej średniej? Daj nam znać w komentarzach pod artykułem. Oglądaj w sieci ChinaPlanet, zapisz się na aktualności i dołącz do naszej grupy na Facebook i obejrzyj też nasze Kanał Youtube.