Jeśli zamawiasz produkty z najsłynniejszego chińskiego marketplace AliExpress, z pewnością zainteresuje Cię proces ich realizacji reklamacje produktów. Omówimy ten temat w tym samouczku. To są podstawowe punkty, jak skontaktować się z AliExpress.
Jak na pewno wiesz, AliExpress to rynek, na którym różni sprzedawcy oferują swoje towary. Niestety jest też wielu oszustów i będziesz musiał zakomunikować ewentualną reklamację lub zwrot pieniędzy. Automatycznie dotrzesz do bota, ale my znamy sposoby na dotarcie do prawdziwych ludzi.
Najważniejsze jest, aby skontaktować się ze sprzedawcą
Nawet zanim skorzystasz z innych dostępnych metod łączenia się z AliExpress, najważniejsze jest, aby napisać do sprzedawcy, od którego kupiłeś produkt. Możliwe jest również utworzenie sporu w ciągu 15 dni od dostawy i natychmiastowe rozwiązanie problemu, ale przygotujemy na ten temat osobny przewodnik później.
W ramach rocznej gwarancji zazwyczaj komunikujesz się bezpośrednio ze sprzedawcą za pośrednictwem czatu. Oczywiście konieczna jest znajomość języka angielskiego lub skorzystanie z tłumacza Google.
W ten sposób przejdziesz do przycisku kontaktu ze sprzedawcą ze zwykłej strony:
W ten sposób skontaktujesz się ze sprzedawcą bezpośrednio z listy zamówień:
W ten sposób kontaktujesz się ze sprzedawcą ze szczegółów swojego zamówienia:
Nie zapominaj, że na Facebooku tworzymy aktywną społeczność ludzi, którzy również używają AliExpress do zakupów. Jeśli masz jakieś pytania, możesz skontaktować się z naszą grupą Xiaomi Planet - Miejsce dla prawdziwych fanów Xiaomi.
Całodobowy czat AliExpress
Zgłaszając problem z zamówieniem, prawdopodobnie możesz skorzystać z najszybszej opcji komunikacji, jaką jest czat. AliExpress oferuje chatbota (Eva), który automatycznie loguje Cię podczas komunikacji. Ale istnieje możliwość połączenia przez czat bezpośrednio z prawdziwą osobą (agentem). Możesz go aktywować przez ten link.

Ten bot na czacie pomoże Ci odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące Twojego zamówienia lub problemów z uszkodzeniem produktu. Nie oczekuj jednak szczegółowych odpowiedzi, ponieważ bot zazwyczaj pracuje na danych od sprzedawcy i przekazuje Ci automatyczne i wcześniej przygotowane odpowiedzi.
Jak komunikować się z prawdziwą osobą
Jeśli robot nie jest w stanie Ci pomóc, możesz również skontaktować się bezpośrednio z agentem z centrum obsługi klienta. Najpierw musisz wyjaśnić, na czym polega problem z krótkimi odpowiedziami w stylu: "Moje zamówienie nie dotarło" lub „Moja karta została odrzucona” i tak dalej. Nie używaj długich odpowiedzi, ponieważ chatbot zada zbyt wiele pytań.
Chatbot będzie przez chwilę odpowiadał wyuczonymi zwrotami. Możliwe jest również użycie zdania: „Chcę rozmawiać z agentem” i szybciej trafiasz do prawdziwej osoby z centrum obsługi klienta. Jeśli agent jest do Ciebie przypisany, zobaczysz to na czacie, podświetlając nazwę agenta. Następnie możesz skontaktować się z nim w sprawie problemu.
Zwykle zostaniesz przydzielony do agenta od razu, ale być może będziesz musiał trochę poczekać, ponieważ w kolejce czeka już kilka osób.
Czatuj przez aplikację internetową
Możesz uzyskać dostęp do czatu online za pośrednictwem AliExpress.com lub aplikacji mobilnej. W Internecie przejdź do sekcji „Konto”. W prawym dolnym rogu pojawi się wyskakujące okienko z emotikonem Asystenta Evy. Po kliknięciu przycisku „Potrzebujesz pomocy? / Potrzebuję pomocy?" otworzy się okno czatu.
Jeśli nie widzisz tego okna, możesz również kliknąć pozycję „Obsługa klienta / Centrum pomocy” znajdującą się w lewym dolnym rogu. Następnie przejdź do ikony „Czatuj teraz”. Możesz wybrać domyślne i najczęściej używane pytania, ale możesz też napisać własne pytanie dotyczące problemu.
Czatuj przez aplikację mobilną
Asystentkę Evę znajdziesz również w aplikacji mobilnej AliExpress. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do swojego konta, kliknąć „Centrum pomocy”, a następnie „Usługa online”.
Sposób działania czatu w aplikacji jest taki sam jak w sieci. Możesz wybrać domyślne pytanie, które najbardziej Ci odpowiada, lub napisać je bezpośrednio.
Jeśli jednak chcesz odbyć prawdziwą rozmowę z prawdziwym pracownikiem sprzedawcy na AliExpress, dostępne są inne opcje.
W naszym telegramie znajdziesz również TOP produkty z AliExpress
Komunikacja e-mailowa
Alternatywą jest komunikacja e-mailowa. Każdy Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą pod wskazanym adresem ABuyerservice@aliexpress.com. Wiadomość powinna zawierać szczegóły zamówienia oraz opis problemu. Operatorzy AliExpress prawdopodobnie poproszą też o dokumentację fotograficzną.
Jednak z tą opcją musisz uzbroić się w cierpliwość. Odpowiedź na e-mail prawdopodobnie zajmie kilka dni. Nie wysyłaj powtarzających się wiadomości e-mail o tym samym problemie, ponieważ takie zachowanie prowadzi tylko do przedłużania się rozwiązania, do przeciążenia systemu.
Kontakt za pośrednictwem sieci społecznościowych
Ostatnią opcją jest skontaktowanie się ze sprzedawcą za pośrednictwem sieci społecznościowych AliExpress.com. Nawet w tej formie odpowiedni administratorzy mogą pomóc Ci w rozwiązaniu problemu lub skierować Cię do konkretnego sprzedawcy lub linii.

Chociaż AliExpress oferuje swój oficjalny profil na Facebook lub Instagram, prawdopodobnie otrzymasz najszybszą odpowiedź, gdy opublikujesz post Świergot lub przez wiadomość przez Messengera. Ponadto dostępny jest również WhatsApp, więc wybór platformy zależy od Ciebie i Twoich osobistych preferencji.
W niektórych krajach również rozmowa telefoniczna
W niektórych krajach można również poprosić operatora AliExpress o pomoc telefoniczną. Jeśli chcesz umówić się na rozmowę z operatorem, musisz zaznaczyć zamówienie, o które chcesz zapytać. W ten sposób operator będzie znał z wyprzedzeniem szczegóły produktu, który jest problematyczny.
Należy jednak pamiętać, że ta opcja jest stosunkowo nowa i dlatego nie jest dostępna na całym świecie w większości krajów. Również możliwość rezerwacji rozmowy telefonicznej na określony czas jest dostępna tylko w wybranych regionach.
Jak ci się podobają nasze tutoriale? Jeśli masz inne pytania, napisz je do nas poniżej w dyskusji pod artykułem. Śledź też naszą stronę internetową China Planet, nasza grupa Telegram jest pełna aktualnych artykułów, zasubskrybuj wiadomości i dołącz do nas także do naszej grupy na Facebooku.
Jak długi jest okres gwarancji na towar zakupiony na Aliexpress?
Witam, to naprawdę zależy od sprzedawcy i tego, co jest podane w opisie produktu. Na ALi są już produkty, które posiadają 2-letnią gwarancję, ale musi to być wyraźnie zaznaczone w opisie lub na zdjęciach produktu. W przeciwnym razie produkty objęte są roczną gwarancją. Który produkt dokładnie Cię interesuje? Możesz sprawdzić okres gwarancji.
Mam IScootera w listopadzie, minie rok odkąd go kupiłem, teraz na wyświetlaczu pojawił się błąd E06. Napisałem do sprzedawcy, a on odpowiedział, że mam go wysłać do Niemiec i zapłacić za wysyłkę oraz nowy wyświetlacz.