Zapamiętasz atrybuty marki OnePlus. Porównania typu „tanie smartfony”, a zwłaszcza „flagowy zabójca” były bardzo popularne. Z czasem jednak topowe wyposażenie flagowych smartfonów również rosło w cenie. OnePlus One wystartował na rynku za 299 USD, podczas gdy obecny flagowiec OnePlus 8 Pro kosztuje do 899 USD.
spółka OnePlus szykuje ponownie model po kilku latach, który jest skierowany do średniej klasy sprzętu. OnePlus North będzie dostępny model tego popularnego chińskiego producenta.
Na początek tani smartfon
Marka OnePlus początkowo startowała jako startup, którego celem była roczna prezentacja jednego pełnoprawnego flagowego smartfona. W ciągu pierwszych trzech lat strategia ta zmieniła się i polegała na prezentowaniu dwóch flagowych modeli rocznie. W 2017 roku dodano limitowane edycje, więc oprócz OnePlus 5 i 5T zobaczyliśmy wersję Star Wars.
Równie ciekawa była współpraca producenta z marką McLaren. Przyszła w 2018 roku wraz z wydaniem kolejnej limitowanej edycji, tym razem modelu OnePlus 6T. Kontynuowano edycje limitowane. W ten sposób producent osiągnął wprowadzenie aż 12 modeli smartfonów OnePlus w ciągu sześciu lat swojego istnienia.
Wielki kamień milowy przyniósł rok 2020 i wprowadzenie modelu OnePlus 8 również na rynek amerykański pod marką Verizon. W tym roku produkty OnePlus zostały oficjalnie wprowadzone na rynek amerykański za pośrednictwem Amazon. Producent rejestruje tym samym sukces i wprowadza kolejne produkty, najnowszą serię telewizorów OLED z serii Q, Y i L.
Znak zapytania w portfolio marki OnePlus
Ten chiński producent zajął pierwsze miejsce w rankingu marek premium w Indiach w 2018 roku, a w 2019 roku odnotował na tym samym rynku wzrost rok do roku nawet o 28%.
Według źródła Counterpoint odniosła sukces również w pierwszym kwartale 2020 roku. OnePlus jest jednym z pięciu najlepszych producentów premium na większości światowych rynków.
Może to jednak stanowić problem. W porównaniu z bardziej przystępnym cenowo segmentem, w którym producenci wyprzedzają miliony wysyłek sprzedanych smartfonów, sytuacja wygląda inaczej w segmencie premium. Nawet w wyniku pandemii koronawirusa użytkownicy nie dokonują zakupów, które nie są wyraźnie konieczne.
Sprzedaż drogich smartfonów premium nadal spadałaby w przypadku przedłużającej się pandemii. Może to stanowić problem i ostrzeżenie dla producenta, którego portfolio opiera się wyłącznie na segmencie premium. Tańsze odp. tańszy model mógłby więc być rozwiązaniem nie tylko dla wiodącego rynku, ale zwłaszcza dla samej marki OnePlus.
OnePlus 8 i 8 Pro
Problem, który opisaliśmy w poprzednim rozdziale, podkreśla aktualna polityka cenowa. O ile pierwszy model „One” wystartował sześć lat temu za mniej niż 300 dolarów, o tyle kolejne generacje OnePlus 2 i OnePlus 3 stały się droższe. Trzecia generacja sprzedawana z flagowym sprzętem za bezkonkurencyjną 400 dolarów bez konieczności zaproszenia.
Ze względu na ciągły wzrost cen przyszłych pokoleń otrzymaliśmy jedynie w cenie wywoławczej 899 USD aktualnego flagowego modelu OnePlus 8 Pro. Nie twierdzimy, że cena tego modelu jest nieuzasadniona i wciąż jest bardziej przystępna niż wybrane flagowe modele konkurencyjnych producentów.
Jednak producent, który od dawna oferował swoje produkty w cenie poniżej 400 dolarów z doskonałym stosunkiem ceny do wydajności, obecnie nie ma przedstawiciela w danej kategorii cenowej. Oznacza to lekkie rozczarowanie ze strony warsztatu fanów rocka, którzy po prostu preferowali bezkonkurencyjny i niedrogi sprzęt flagowy.
Przestrzeń w klasie średniej
Niedrogie telefony są bardzo popularne wśród użytkowników i stanowią podstawę sprzedaży praktycznie wszystkich producentów smartfonów. Przestrzeń dla modelu z klasy średniej otwiera się również na markę OnePlus, paradoksalnie, zwłaszcza ze względu na ciągły wzrost cen jej flagowych modeli.
Oprócz lekkich wersji „Lite” wielu producentów oferuje również bardzo korzystne i specyficzne serie urządzeń. W ostatnich latach Apple i Google przyniosły nam modele takie jak Apple iPhone SE i Google Pixel 400a w atrakcyjnej cenie poniżej 3 USD. IPhone oferuje starsze specyfikacje techniczne i najnowsze oprogramowanie, flagowy aparat Google.
Oba smartfony odniosły duży sukces, głównie za sprawą kompromisu producenta i częściowego spadku portfolio produktowego z odpowiednio segmentu premium do średniego. wyższa klasa średnia. Apple spodziewa się sprzedać w tym roku 15 milionów nowych iPhone'ów SE (2020).
Z kolei Google odnotował wzrost sprzedaży jednostkowej w 2019 roku. Już po raz pierwszy Google sprzedało więcej smartfonów niż chiński OnePlus, mimo że flagowy Pixel 3 ma mniejszą sprzedaż niż jego poprzednik.
W przypadku Google sukces w liczbie sprzedanych egzemplarzy z pewnością można przypisać dostępnemu modelowi Pixela 3a. Marka już przygotowuje swojego następcę. Wykorzystanie tej przestrzeni przez OnePlus byłoby korzystne i naturalne jest naśladowanie tego udanego przykładu z warsztatów marki Apple lub Google.
Snapdragon 765G
Do tego smartfony ze średniej półki są w tym roku niezwykle udane. Jeśli marka premium chce wprowadzić swój nowy model w bardziej przystępnej kategorii cenowej, rok 2020 jest praktycznie idealny. Powód jest naprawdę prosty. Jest to procesor Qualcomm Snapdragon 765G. To właśnie ten model rozważa Carl Pei, Dyrektor generalny OnePlus.
Powiedział: „Chcemy zrobić to dobrze dla konsumenta. Naprawdę wierzymy, że lokalizacja tego procesora 765G jest właściwa dla produktu w tym przedziale cenowym. Teraz możemy zapewnić użytkownikom wygodę, jaką chcieliśmy zapewnić ”.
Procesor z serii 700 jest obecnie tańszy od flagowego modelu 865, ale oferuje bardzo ciekawe wyposażenie. Wykonany jest w technologii 7 nm, ma zintegrowany model 5G, jest wsparcie dla wyświetlacza do 120 Hz, Wi-Fi 6, Quick Charge 4+, ale także nagrywa do 4K wideo (30 fps). Celem jest dostarczenie flagowego doświadczenia za niższą cenę.
OnePlus North
Wprowadzenie środkowego smartfona wzgl. OnePlus przygotowuje się również na ten rok do wyższej klasy średniej. To stosunkowo logiczny krok w stosunku do sytuacji w segmencie urządzeń premium. Nie byłby to jednak pierwszy tańszy smartfon marki. W przeszłości byliśmy świadkami, na przykład, modelu OnePlus „X” za mniej niż 300 USD.
Nowość, która powinna znaleźć się pod nazwą OnePlus North powinien zawierać wspomniany właśnie procesor Snapdragon 765G. Z dostępnych informacji wiemy, że podwójnego aparatu przedniego nie zabraknie w obszarze fotografowania wyświetlacza. Nie zabraknie też czterech tylnych aparatów, główny sensor będzie oferował 48 MPx i optyczną stabilizację.
Jesteśmy ciekawi z jakim wyposażeniem, a zwłaszcza w jakiej cenie sprzedaży pojawi się przygotowany model. Na oficjalną prezentację z warsztatu chińskiego producenta OnePlus będziemy jednak musieli poczekać. Czy rozważyłbyś zakup tego dostępnego smartfona OnePlus? Możesz napisać do nas swoje uwagi i opinie w dyskusji pod artykułem.