Przedstawiamy Państwu nowość na rynku składanych rowerów elektrycznych z Chin, PVY Z20 Pro. To klasyczna układanka, której design znamy już dobrze dzięki innym markom. Oferuje silnik o mocy 250 W, akumulator 10.4 Ah o maksymalnym zasięgu około 50-80 km.
W recenzji przyjrzymy się jakości wykonania poszczególnych podzespołów i skupimy się głównie na właściwościach jezdnych oraz ogólnym komforcie czy osiągach.
Rower nigdy nie miał takiej ceny
Przetestowaliśmy ten rower elektryczny dzięki sprzedawcy Banggood, która udostępnia go bezpośrednio w swoim czeskim magazynie z kuponem. Dostawa będzie wolna od opłat celnych i nastąpi bardzo szybko.
ważne: Do zamówień od Banggood nasze ma zastosowanie Wsparcie VIP-a, po którym otrzymasz pobierz nasze rozszerzenie do Chrome tylko na komputerze.
Oszczędź jeszcze więcej: Możesz obniżyć uzyskaną cenę, korzystając jednocześnie z dwóch zniżek - kuponu, który znajdziesz w naszym cenniku poniżej oraz specjalnego kuponu „dodatkowego” o wartości 25 USD. Możesz go zdobyć na tej stronie.
PVY Z20 Pro
Magazyn CZ
Magazyn CZ
% Zľava v košíku
22,66 €
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Specyfikacja techniczna
Model | PVY Z20 Pro |
---|---|
Wymiary po złożeniu | 645 x 890 x 380 mm |
Wymiary w stanie rozmontowanym | 117 x 156 x 620 mm |
masa | 25 kg |
Silnik | 250 W przy maksymalnej mocy 500 W |
Batéria | Akumulator litowy 36 V 10.4 Ah |
Kierowca | 42 V / 20 A |
Zasięg na jednym ładowaniu | 50 - 80 km |
Maksymalne obciążenie | 120 kg |
Zalecany wzrost jeźdźca | 150 - 190 cm |
Opony | 20 "x 2.3" |
hamulce | dysk mechaniczny |
Zmiennokształtny | 6-biegowa Shimano |
Zawieszenie | widelec przedni z możliwością blokady |
Wyświetl | nie |
Oświetlenie | przednia dioda LED akumulatora |
Zawartość i jakość opakowania
Rower elektryczny PVY Z20 Pro został do nas przywieziony przez kuriera DPD w stosunkowo dużym i ciężkim pudle. Jego całkowita waga wynosiła około 34 kg, a wymiary 90.5 x 66 x 41 cm. Pudełko wykonane jest z grubej tektury, dzięki czemu nie ulegnie zniszczeniu.
Mimo to rower jest bardzo dobrze zapakowany w środku. Niemal wszystkie części, które mogłyby ulec uszkodzeniu, są pięknie owinięte pianką wzmacniającą lub silikonem. Jakość opakowania jest tak doskonała, co bardzo doceniamy.
Otrzymaliśmy również parę upominków, pokrowiec na motocykl i uchwyt na smartfona. Oczywiście plandekę można również przewieźć na rower, dzięki czemu ochroni go przed kurzem podczas przechowywania np. w okresie zimowym. Jeśli chodzi o uchwyt na smartfona, to jest to zwykły plastikowy, niezbyt wysokiej jakości. Jednak darmowe upominki są zawsze miłą niespodzianką.
Po otwarciu pudełka, w górnej części znajduje się pudełko z ładowarką, narzędziami niezbędnymi do montażu, papierową dokumentacją, pedałami, tylnym odblaskiem oraz przednią lampką LED. Po usunięciu sporej ilości gąbki docieramy do samego roweru, który jest złożony ze zdjętą kierownicą, pedałami i siodełkiem.
Prosty i szybki montaż nawet bez instrukcji
Na wstępie musimy zaznaczyć, że montaż jest bardzo prosty i szybki. W instrukcji nie znajdziesz żadnej procedury z ilustracjami, ale cały proces jest intuicyjny i poradzisz sobie nawet bez instrukcji.
Najbardziej czasochłonną częścią całego procesu było usunięcie wszystkich elementów ochronnych i taśm, które tak naprawdę chronią prawie każdą część roweru. Pierwsze kroki doprowadziły do naprawy kierownicy.
Do tej operacji wystarczy włożyć w swoje miejsce drążek prowadzący od kierownicy, w czym pomagają strzałki pokazane na łączeniu poszczególnych części. Po prawidłowym włożeniu wystarczy złożyć kierownicę za pomocą dźwigni i przymocować śrubą, która staje się dostępna po złożeniu kierownicy.
Następnie przystąpiono do mocowania siedziska, którego nie trzeba specjalnie opisywać. Pedały są również po prostu wkręcane i dokręcane za pomocą dołączonego klucza. Ostatnim krokiem było zamocowanie tylnego odblasku oraz przedniego światła LED.
Najwięcej problemów sprawiło nam przednie światło, ponieważ nakrętka śruby jest stosunkowo trudno dostępna za pomocą dołączonego klucza płaskiego. Ciekawostką jest to, że przednie światło LED jest zasilane bateryjnie, więc nie jest zasilane z akumulatora rowerowego. To dość niekonwencjonalne rozwiązanie jak na rower elektryczny.
Jakość wykonania i wzornictwa
Jakość jest często dużym znakiem zapytania w przypadku chińskich motocykli i nie zawsze jest najlepsza. Jednak PVY Z20 Pro na pierwszy rzut oka zachwyca bardzo dobrą obróbką i pięknym malowaniem. Rama jest aluminiowa, a do malowania użyto aż czterech warstw, co jest bardzo godne szacunku.
Cały rower jest stosunkowo masywny, co znalazło również odzwierciedlenie w wadze. Stanowi około 25 kg, co wcale nie jest małe. Rower jest dość ciężki do przenoszenia, niezależnie od tego, czy go zdejmiesz, czy nie. Konstrukcyjnie przypomina np. konkurenta Fiido D4S.
Projekt nie jest niczym nowym, ale dla nas to udany egzemplarz. Podobają nam się koła, cała konstrukcja czy nawet prosty, ale nowoczesny wyświetlacz na kierownicy. Ogólnie musimy przyznać, że bardzo podoba nam się wygląd motocykla.
Opcje dostosowywania i składania
Rower PVY Z20 Pro posiada regulowaną wysokość kierownicy oraz siodełka, dzięki czemu jest odpowiedni dla sylwetek o wzroście od około 150 cm do 190 cm. Nasz redaktor, który testował motocykl, ma 185 cm wzrostu i te opcje personalizacji w zupełności mu wystarczyły. Kierownicę można ustawić na wysokość od 108 do 125 cm od podłoża, a siodełko na wysokość od 76 do 110 cm.
Maksymalna waga rowerzysty podana przez producenta to 120 kg, więc rower jest odpowiedni dla większości sylwetek. Doceniamy również masywny stojak, który bardzo stabilnie trzyma rower.
Jeśli chodzi o skład, tutaj również nie ma nic nowego. Możesz doprowadzić rower do stanu złożonego, składając kierownicę za pomocą dźwigni i składając cały rower na pół w ramie środkowej. Tutaj do odblokowania służy mały bezpiecznik i kolejna dźwignia. W takim stanie rower ma wymiary 645 x 890 x 380 cm i spokojnie można go przewozić w bagażniku samochodu, nawet jeśli zajmuje sporo miejsca.
Niezbyt dobre zawieszenie i hamulce
Niestety, podobnie jak inne rowery elektryczne w tym przedziale cenowym, nie wszystko jest idealne. Być może najgorszym elementem jest przedni widelec amortyzowany, który jest obciążony sprężyną i nie ma najlepszej sztywności. Podczas szybszej jazdy po wybojach często osiąga swój limit, z którego wydobywa się huczący dźwięk. Nie zalecamy zabierania roweru w teren.
Jeśli chodzi o hamulce, są to mechaniczne hamulce tarczowe, a nie hydrauliczne. Rozmiar tarczy to 160 mm, a klamki przyjemnie się wciska, ale skuteczność hamulców jest słabsza. Rower elektryczny zdecydowanie zasługiwałby na lepsze hamulce.
Problem polega na tym, że podobnie jak w hulajnogach elektrycznych, hamulce nie mają pary płytek. Każdy ma tylko jedną tarczę hamulcową, która naciska na tarczę z jednej strony. Poza tym tarcza nie jest idealnie prosta, przez co w niektórych miejscach ociera. Hamulce nawet gwiżdżą.
Wydajność i kontrola
PVY Z20 Pro posiada bezszczotkowy silnik elektryczny, który znajduje się w tylnej piaście koła. Jego moc nominalna to 250 W, maksymalna 500 W. Maksymalna prędkość to 25 km/h, ale istnieje możliwość odblokowania do wyższej prędkości 32 km/h. Porozmawiamy o tym, jak odblokować prędkość później.
Na kierownicy znajdziemy stosunkowo prosty, ale elegancki wyświetlacz, który pokazuje aktualną prędkość, tryb jazdy, stan naładowania baterii oraz przebyty dystans od ostatniego włączenia. Dostępne są cztery tryby – jeden bez wspomagania silnika i trzy ze wspomaganiem silnika elektrycznego i prędkościami 15 / 20 / 25 km/h.
Wszystkie te tryby to tzw wspomaganie, co oznacza, że silnik elektryczny jest uruchamiany tylko wtedy, gdy kręcimy pedałami (wystarczy powoli). Dodawanie gazu za pomocą obrotowej dźwigni działa tylko do prędkości 6 km/h.
Jak odblokować prędkość do 32 km/h i co to zmieni? Jest prosty i bardzo podobny do innych rowerów czy skuterów z Chin. Wystarczy przytrzymać przez kilka sekund oba przyciski na wyświetlaczu jednocześnie, co przeniesie nas do specjalnego menu. Tutaj dostępne są opcje P1 i P2. Pierwsza opcja, P1, służy do przełączania jednostek między km/h a mph. P2 służy do przełączania maksymalnej prędkości z 25 na 32 km/h.
A co jeszcze zmienia odblokowanie? Maksymalna prędkość we wszystkich trybach wzrasta głównie do 18 / 25 i 32 km/h, we wszystkich trzech trybach napęd elektryczny działa również wyłącznie za pomocą dźwigni, bez obracania pedałów. Dziwne jest to, że w ten sposób osiągamy maksymalną prędkość 32 km/h w każdym z trzech trybów jazdy.
Co powiecie na pójście pod górę? Nie jest to chwała, ale z drugiej strony nie jest tak źle. Poradzi sobie z mniejszymi wzniesieniami i choć na stromych znacznie zwolni, to znacznie ułatwi podjazd, dzięki czemu nie będziemy musieli się zbytnio wysilać.
Bateria i wytrzymałość
W centralnej konstrukcji znajdziemy akumulator 36V 10.4 Ah, który można wyjąć. Służy do tego klucz dołączony do roweru. Nie musisz się więc martwić, że ktoś publicznie ukradnie akumulator z Twojego roweru.
Akumulator bardzo dobrze trzyma się na swoim miejscu, szczególnie cenimy sobie osłonę z gumową wyściółką, która znajduje się na drugiej części składanej konstrukcji i chroni akumulator przed wnikaniem wody.
Producent podaje maksymalny zasięg 50-80 km. 50 z czysto elektrycznym napędem i 80 km ze wspomaganiem pedałowania. Rower testowaliśmy zimą w temperaturach bliskich zera, więc nie testowaliśmy całego zasięgu na jedną przejażdżkę. Biorąc pod uwagę wagę roweru i rowerzysty oraz warunki pogodowe, w trybie elektrycznym przejechaliśmy około 20 km na jednym ładowaniu bez pomocy pedałów. Przy okazjonalnym wciśnięciu pedałów zasięg jest oczywiście większy.
Latarkę możesz ładować w rowerze za pomocą dołączonej ładowarki lub nawet po wyjęciu z konstrukcji. Osłona chroniąca złącze jest stosunkowo duża iw całości gumowa. Znajduje się w górnej części środkowej poprzeczki. Oprócz portu ładowania znajduje się tam również przycisk do włączania i wyłączania oraz port USB, dzięki któremu akumulator może służyć również jako power bank.
Komfort podczas jazdy i innych podzespołów
Jak już wspomnieliśmy w poprzednich rozdziałach, rower ma przednie zawieszenie, ale wygodne siodełko z umiarkowaną amortyzacją i 20-calowe pompowane opony również przyczyniają się do komfortu podczas jazdy. Te są naprawdę dobre, trwałe i wygodne.
Nie wspomnieliśmy jeszcze o zębatkach. Z tyłu znajdziemy 6-biegową przerzutkę Shimano, a z przodu konwerter z 48 zębami. Tutaj wszystko działa poprawnie, ale nie możemy pomóc rowerowi podczas szybkiej jazdy, ponieważ brakuje cięższych przełożeń.
Ogólnie jeździ się komfortowo i bezproblemowo, ale jak wspomnieliśmy wcześniej wrażenie psuje stukający przedni widelec. Doceniamy również lakierowane błotniki i tylny uchwyt, który można wykorzystać również na fotelik dla dziecka lub drobne zakupy.
PVY Z20 Pro: ocena końcowa
Składany rower miejski Z20 Pro to nowość od marki PVY. Opiera się na znanej konstrukcji podobnej do rowerów elektrycznych Fiido i zapewnia silnik o mocy 250 W z maksymalną mocą 500 W. Będziesz zadowolony z wysokiej jakości składanej konstrukcji z dobrą ochroną baterii i wysokiej jakości malowaniem.
Rower można łatwo złożyć ze złożoną kierownicą, ale jego całkowita waga wcale nie jest mała, bo 28 kg. Doceniamy również kierownicę z regulacją wysokości, siodełko i fajny wyświetlacz. Ucieszy Cię również możliwość zwiększenia prędkości do 32 km/h.
Jedynymi minusami są słabsze hamulce i gorszej jakości przedni widelec, który spełnia swoją rolę, ale spokojnie można trafić w jego granice, gdzie nieprzyjemnie stuka.
PVY Z20 Pro
Magazyn CZ
Magazyn CZ
% Zľava v košíku
22,66 €
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Jeśli przekonaliśmy Cię do zakupu tego roweru elektrycznego, to już wiesz, gdzie go kupić.