Chiński rynek elektrycznych rowerów górskich jest szczególnie bogaty, przynajmniej w naszym kraju, w nietradycyjne modele z małymi ramami i grubymi oponami. Azjaci po prostu wolą te modele, ale my naprawdę lubimy oglądać górskie klasyki, takie jak Randride YG90.
Ma bardziej tradycyjne opony 27,5 x 2,4″, przyzwoitą moc silnika, wyższej jakości hamulce hydrauliczne i bardzo ładny wygląd, w którym pomaga wbudowany akumulator w dolnej ramie. W tej recenzji ocenimy rower i powiemy, czy warto.
Przygotowaliśmy dla Ciebie ekskluzywną cenę!
Rower elektryczny Randride YG90 jest dostępny u naszego tradycyjnego partnera Geekbuying w magazynie UE z szybką dostawą. Jest on również dostępny z ekskluzywnym kuponem w momencie publikacji recenzji.
ważne: Na Geekbuying nigdy nie kupuj za pośrednictwem aplikacji, bo stracisz nasze wsparcie dla VIP-ów!
RANDRIDE YG90A / YG90B
Ekspresowa dostawa z francuskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Hiszpanii. Dostawa z Hiszpanii trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z francuskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Hiszpanii. Dostawa z Hiszpanii trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
- | Randride'a YG90 |
---|---|
masa | 24 kg |
wymiary | 180 x 100 cm x 110 |
Silnik | 48 V 1000 W. |
Maks. prędkość | 45 km / h. |
Maks. wspinać się | 30 stopni |
Batéria | 17 Ah / 816 Wh |
Ładowarka | 48 V 2 A |
ładowanie | 7-9 godzin |
Dostawa od producenta | 40 km na napędzie elektrycznym / 70-90 km na wspomaganiu |
Prawdziwy zasięg | 45 km wspomagane (tryb 3) |
Przetwornik | Shimano Tourney TZ / 21 biegów |
hamulce | Hydrauliczny Shimano MT200 (tarcze 16 mm) |
Opony | CST 27.5 x 2.4" |
Nośność | 120 kg |
Wyświetl | kolorowy wyświetlacz M6C |
Blatniki | nie |
Oświetlenie | przód i tył |
Szeroka gama akcesoriów
Randride YG90 przyszedł w 33-kilogramowym pudełku, ułożonym tak samo, jak robią to inni chińscy producenci. Jednak w ofercie tej marki znajdują się dodatkowe akcesoria rowerowe, a mianowicie kask, gogle, zamek, pompka, torba na ramę, klucz uniwersalny oraz komplet kluczy imbusowych.
Jednak jakość tych akcesoriów rowerowych jest bardzo niska, ponieważ są to najtańsze możliwe produkty. Dalibyśmy ten kask co najwyżej małemu dziecku, ale pompka jest stosunkowo praktycznym pomocnikiem. Zasadniczo torby rowerowej nie można prawidłowo przymocować do ramy.
Rower jest również wyposażony w montowany z tyłu uchwyt na kosz, lub przewoźnik. Wadą jest to, że gdyby ktoś chciał to zmontować, musiałby jakoś wymyślić inne mocowanie tylnej lampy, które jest okablowane na stałe kablem z ramy i przymocowane do bagażnika.
Dla części rowerzystów obecność metalowych błotników przednich i tylnych może być dobrą wiadomością, jednak naszym zdaniem zepsuły one ogólny wygląd roweru, dlatego ich nie montowaliśmy. Świetnie jednak, że producent w taki sposób uzupełnił wyposażenie roweru.
Pierwsze włączenie roweru
Dla marek takich jak Engwe czy Lankeleisi, byliśmy przyzwyczajeni do składania roweru, czyli przekręcania kluczyka i włączania wyświetlacza. Nie od razu jednak zadziałało to w przypadku tego roweru Randride, gdyż producent ukrył przycisk zasilania na dolnej ściance ramy. Trzeba go włączyć i wtedy rower będzie działał.
Producent zastosował duży kolorowy wyświetlacz oznaczony M6C, który wygląda świetnie. Pokazuje wszystko, czego potrzebujesz wyraźnie i jest dobrze widoczny nawet w słońcu.
Piękny wygląd z wbudowaną baterią
Pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę w przypadku tego roweru elektrycznego, jest jego gustowny wygląd i rozwiązanie akumulatorowe wbudowane w ramę. Na kierownicy nie ma brzydkiego pojemnika na akumulator, rower wygląda ładnie i jednolicie.
Trzeba pochwalić producenta za jakość wykonania ramy, co odczuliśmy jadąc na niej bardzo solidna konstrukcja. Nie musieliśmy specjalnie dokręcać żadnych śrubek, tak wyszło prosto z fabryki. Nie zaobserwowaliśmy również żadnego grzechotania w przednim widelcu ani w ramie.
Waga roweru wynosi 24 kg, producent podaje, że rower ma nośność 120 kg i jest odpowiedni dla osób o wzroście od 155-190 cm. Przy wzroście 190 cm już myślelibyśmy o zmianie kierownicy na szerszą.
Opony 27,5″ i hamulce hydrauliczne
Randride YG90 jest obuty w opony CST o wymiarach 27,5 x 2,4 cala i uzupełnia ofertę klasycznych elektrycznych rowerów górskich. Z Chin jesteśmy bardziej przyzwyczajeni do „grubych motocykli” z grubymi 4-calowymi oponami, za to dajemy Randride plus. Opony dobrze trzymają się także podczas zjazdów w terenie, co dla nas jest plusem.
Zastosowano 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne Shimano MT200 z tarczami 160 mm, co oceniamy na duży plus, bo większość tańszych Chińczyków nadal ma tylko hamulce mechaniczne, co może nie jest złe, ale hydraulika jest zdecydowanie lepsza.
Producent podaje silnik o mocy 1000 W
Zarówno producent, jak i sprzedawcy twierdzą, że silnik Randride YG90 1000 W nie ma marki, więc jest to no-name z Chin, czyli coś prosto z fabryki. Można to zaobserwować w rzeczywistym porównaniu z testowanym przez nas Lankeleisi RV800 Plus. Ten ostatni ma silnik Bafang o mocy 750 W, więc ma nieco słabszą moc nominalną, ale na prostej Randride w ogóle nie był w stanie za nim nadążyć. Tutaj widać różnicę w silniku markowym i nieznanym.
Pomimo tego rower jest dość zwinny i bez większych problemów rozpędza się do 40 km/h. Na osiągi samego roweru wpływ ma także zastosowany kontroler i w tym przypadku może chodzić o coś słabszego.
Słabe zawieszenie tylne, przeciętne przednie
Oczywiście na poziomie cenowym Randride YG90 nie możemy oczekiwać żadnego pneumatycznego przedniego widelca ani tylnego amortyzatora pneumatycznego. Z przodu zastosowano dość przeciętny widelec z regulowanym zawieszeniem, co nie dziwi, ale też nie razi. Z tyłu znajduje się podstawowy chiński amortyzator, który zdecydowanie polecamy wymienić na pneumatyczny za dobre pieniądze z AliExpress dla żywej wagi 85 kg i więcej.
Na przykład ten tłumik korzysta również z TOP chińskiego roweru elektrycznego Lankeleisi RV800 Plus. Natomiast jadąc w terenie zdecydowanie czuć, że rower ma pełne zawieszenie i stara się niwelować nierówności, o czym przekonała nas szybka jazda po trawiastym nasypie.
Zasięg na jednym ładowaniu i baterii
Rower górski Randride YG90 wyposażony jest w nieznane chińskie ogniwo o pojemności 17 Ah (816 Wh), które nie jest wprawdzie najmniejsze, ale powiedzmy sobie szczerze, mogło być lepsze. Fakt ten należy wziąć pod uwagę również w przypadku całkowitego zasięgu z napędem wyłącznie elektrycznym. Bateria jest wyjmowana, choć na początku może być trudno ją wyjąć, można ją wyjąć przez dolną krawędź.
Postanowiliśmy przetestować Randride na odpowiednim terenie leśnym w połączeniu z normalnym asfaltem. Wybraliśmy pagórkowatą trasę o łącznej przewyższeniu 413 metrów i wybraliśmy tryb prędkości 3 z 5, a także staraliśmy się aktywnie pedałować, ponieważ nie jesteśmy emerytami.
Łącznie przeszliśmy 38,31 km i zostały nam 3 sztuki baterii, które wystarczą może na kolejne 4-5 kilometrów. Na pierwszą sesję zdjęciową przejechaliśmy 2 kilometry, więc możemy zaokrąglić całkowity dystans z pomocą 45 kilometrów. Zawodnik testowy ważył 80 kg i miał 180 cm wzrostu.
Jeśli choć trochę interesują Was chińskie rowery, to wiecie, że zakresy wskazane przez producentów należy traktować z przymrużeniem oka. Sprzedawcy podają zasięg na poziomie 40 km w trybie wyłącznie elektrycznym i 70–90 km w trybie wspomaganym, co jest mało realistyczne. Ładowanie za pomocą dołączonej ładowarki 7 A zajmie od 9-2 godzin, a rower zbudowany jest w systemie 48 V.
21 Manetka Shimano
Producent zdecydował się na zastosowanie podstawowych przerzutek Shimano Tourney TZ z 21 przełożeniami (3 przednie, 7 tylnych), jakich oczekiwaliśmy w tej kategorii cenowej. To nic nadzwyczajnego, raczej niepraktyczne dźwignie są umieszczone na kierownicy, to po prostu kompletny basic.
Jeśli chcesz także pedałować podczas jazdy, a nie tylko startować, możesz to zrobić w trybie trzeciej prędkości. Tam silnik osiąga maksymalną prędkość tego trybu, ale potem pozostawia Cię samego na pedałowaniu. W ten sposób zakończyliśmy naszą testową trasę do celu. W trybie czwartej prędkości rower jest już szybszy, a pedałowanie jest mniej więcej całkowicie puste, więc o wszystko dba silnik.
Ocena końcowa: Randride YG90
Randride YG90 w kategorii cenowej 1000 € chce zapewnić miłośnikom klasycznego kolarstwa górskiego szybką jazdę dzięki stosunkowo mocnemu silnikowi, lepszym hamulcom hydraulicznym i bardzo ładnemu wyglądowi z wbudowanym akumulatorem w ramie. I trzeba ocenić, że naprawdę mi się to udało.
Zachwycisz przednim i tylnym zawieszeniem, czytelnym i ładnie wyglądającym wyświetlaczem, jak już wspomnieliśmy, hydraulicznymi hamulcami Shimano, na których możemy polegać podczas szybkich zjazdów, czy szybkim silnikiem o deklarowanej przez producenta mocy 1000 W.
Oczywiście wymagający użytkownik znajdzie kilka niedociągnięć, jednak w danej kategorii cenowej trzeba liczyć się z tańszymi podzespołami. W konkurencji ze słowackimi lokalnymi sprzedawcami jest to zdecydowanie jeden z najlepszych rowerów górskich za 1000 euro.
Jeśli nasza recenzja przekonała Cię do zakupu tego zwinnego elektrycznego roweru górskiego, skorzystaj z oferty naszego partnera Geekbuying.
RANDRIDE YG90A / YG90B
Ekspresowa dostawa z francuskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Hiszpanii. Dostawa z Hiszpanii trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z francuskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Hiszpanii. Dostawa z Hiszpanii trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Mam go w domu, mniej więcej zgadzam się ze wszystkim w recenzji, jestem bardzo zadowolony nawet jeśli nie są to artykuły markowe, ale maksymalny zasięg wystarcza w trybie eco na 1-2 poziomach do 25-30km/h , bez problemu robię ok 90-95km i ważę ok 100kg więc przebiegi są mniej więcej takie same, co jak na Chińczyka zdarza się stosunkowo rzadko. Kupiłem go w zeszłym roku za ok. 300e taniej na alibabie (wówczas kosztowało to około 2023-1200e za kupon na 1300 w pierwszej połowie roku na geeku lub bgg).Gdzie kupiłem też zapasowy akumulator, kolejne 17Ah, ale eBay ma je w polskim magazynie, ale wysyłają baterię bezpośrednio ze swojego magazynu blaszanego, można ją łatwo znaleźć w biurze sprzedawcy na Alibaba, więc kto chciałby części zamienne, w tym baterie? Foshan Yuexun Vehicle Industry Co., Ltd. więc w takim razie skontaktuj się z nimi.. mają dostawę do UE bez dodatkowych opłat, na części trzeba tylko poczekać około 2 tygodni, wysyłają pociągiem
oczywiście oferują części do wszystkich modeli Randride, oferują na sprzedaż de facto wszystko tej marki
Zastanawiam się teraz nad tym rowerem... ale z tej recenzji wnioskuję, że raczej nie... poleciłbyś go?
Za tę cenę zdecydowanie i zdecydowanie polecam, dla mnie maksymalna satysfakcja, wybaczam kilka niedociągnięć, w przeciwnym razie jeśli chcesz pojeździć trochę i w terenie, nie polecam montażu tylnego błotnika, ogniw, nawet jeśli nie są markowe, są stosunkowo wysokiej jakości i dobre, dają duży zasięg w stylu asystenta, mają doskonałe hamulce hydrauliczne Shimano, to podstawa + 27 przełożeń, czego chcieć więcej.. Właśnie tego szukam Mam mniej więcej wersję 2023 modelu YG90 i była sprzedawana z 27 biegami, ten ma dużo gorsze 21 biegów niż podstawowe chińskie ebay'e, nie rozumiem dlaczego w modelu 2024, ani co się sprzedaje na geek bgg, zaczęli zakładać tylko przyciętą bazę 21 przełożeń.. dziwne.. Ja mam przerzutkę Microshift 3×9, ta ma shimano tourney 3×7, w każdym razie w tej cenie, z takim wyposażeniem, nic lepszego na pewno nie wygrałeś nie znaleźć
Być może ma ten sam akumulator, ja zmierzyłem zasięg na pierwszym lub drugim poziomie, recenzenci na trzecim, widać już większe zużycie z akumulatora, więc jeśli chcesz uzyskać zasięg pisany, polecam poziomy 1-2 max czyli do 25-30 km/h, co z pedałowaniem obficie to przynajmniej u mnie wystarczy i mi odpowiada, tutaj zasięg we wspomaganiu podaję do ok. 90-95 km dokładnie tak jak napisali