Rowery elektryczne zyskują na popularności w ostatnich latach i widzimy coraz więcej dostępnych modeli, zwłaszcza z Chin. Engwe EP-2 Pro łączy miejski rower elektryczny z rowerem górskim w jeden, dzięki czemu jest mniejszy, ale bardzo zwinny. Dzięki grubym 4" oponom i mocnemu silnikowi o mocy 750 W nie zabraknie zabawy.
Jak zrobiłeś ten rower elektryczny w naszym teście? Nie przegapiliśmy problemów i musieliśmy również rozwiązać naprawę czujnika momentu obrotowego, o której więcej przeczytasz w artykule. Poznasz nasze odczucia z jazdy i oczywiście przetestowaliśmy również prawdziwy zasięg.
Kupujesz w oficjalnym sklepie
Rower elektryczny z etykietą ENGWE Możesz kupić EP-2 Pro bezpośrednio w oficjalnym sklepie z polskiego magazynu. Jest to więc dostawa ekspresowa w ciągu jednego tygodnia i oczywiście nie zapłacisz podatku VAT ani ceł.
Rozpoczęliśmy współpracę z oficjalnym sprzedawcą, gdzie można płacić w euro i wszystko pójdzie gładko. Jeśli będziemy musieli rozwiązać reklamację, możemy pomóc, ponieważ mamy oficjalny kontakt. Sprzedawca udziela rocznej gwarancji na elementy mechaniczne i elektryczne.
ENGWE EP-2 Pro, oficjalny sklep
*Po przekierowaniu do oficjalnego sklepu Engwe wyrzuca błąd, wystarczy chwilę poczekać, przeglądarka w końcu poprawnie przekieruje na stronę sprzedawcy
Zobacz także rozpakowywanie
Pakowanie i składanie
Engwe EP-2 Pro jest dostarczany w dość dużym pudełku ze złożoną kierownicą, siedzeniem, błotnikami i pedałami. Montaż nie trwa zbyt długo, ale wciąż powstrzymywały nas źle nawiercone gwinty, które następnie musieliśmy naprawić. Znaleźliśmy ich aż dwa i opóźniło nas to przy montażu, co oceniamy jako lekki minus, ale to nic strasznego.
Następnie po prostu założyliśmy przednie koło, złożyliśmy kierownicę i ściągnęliśmy górną część, zsunęliśmy siedzenie, zamontowaliśmy błotniki i pedały. Jest to prosty proces, z którym poradzi sobie każdy, a w pudełku wraz z instrukcją znajdują się wszystkie niezbędne narzędzia. W zestawie znajduje się również ładowarka 54,6 V / 5 A.
Naprawa wspomagania pedałów
Nie wszystkie produkty testowe są pozbawione błędów, jak również widzieliśmy. Na Engwe EP-2 Jesteśmy za musieli zmienić czujnik momentu obrotowego, który miał urwany kabel i nie działał wspomaganie pedałowania, sam silnik elektryczny nie działał. Jednak sprzedawca przysłał nam bezpłatnie nowy egzemplarz, który sami wymieniliśmy.
Czujnik momentu obrotowego znajduje się na lewej korbie pedału. Jego linka rozciągnęła się pod ostrym końcem ramy roweru, gdzie dokładnie doszło do wypadku - pęknięcia linki. Dlatego zdecydowanie zalecamy zabranie kabla w bezpieczne miejsce, aby coś podobnego Ci się nie stało.
Do naprawy potrzebowaliśmy ściągacza korby, którego nie mieliśmy, więc musieliśmy go kupić w najbliższym sklepie rowerowym. Konieczne było całkowite wyciągnięcie kontrolera z ramy. Sterowanie znajduje się z tyłu drążka, gdy rower jest rozłożony.
Musieliśmy poluzować cztery śruby wokół złącza akumulatora i wtedy dotarliśmy do kontrolera. Była naprawdę duża plątanina kabli, ale znaleźliśmy ten z czujnika i podłączyliśmy go nowym. W końcu mieliśmy problem z wpasowaniem kontrolera z powrotem w ramę, bo plątanina kabli go blokowała, mieliśmy z tym trochę kłopotu. Po tej operacji wspomaganie pedału znów zadziałało bez żadnych problemów.
Budowa i opony
Po wyjęciu go z pudełka widać, że nie jest to byle jakie „tanie Chiny”, ale wysokiej jakości rower elektryczny o solidnej konstrukcji ze stopu aluminium. Na pierwszy rzut oka rażący, odważny 20-calowe opony o grubości 4 cala dobrze trzymają się nawet w dobrym błocie lub śniegu. Można go zatem używać również zimą, ale tutaj kosztem gorszych podróży ze względu na zimno i akumulator.
Opony mają też większe chwyty, dzięki czemu model ten będzie lokował się nie tylko na klasycznym asfalcie, ale także w terenie. japońska marka panaracer produkuje wysokiej jakości opony i posiada specjalnie przystosowane chwytaki zapewniające dobrą przyczepność i pokonywanie zakrętów, posiada również pięta wykonana z włókien Kevlar, więc to naprawdę solidna opona.
Mechanizm składania działa dobrze, wystarczy odpiąć dźwignię, a następnie złożyć całą bajkę na pół. Tuż pod miejscem, w którym znajduje się zawias składany również znajduje się zamek na klucz. Służy do odblokowania bezpiecznika akumulatora w ramce, dzięki czemu po przekręceniu bezpiecznik zostaje zwolniony i akumulator można wyjąć i naładować np. w akumulatorze. wygodnie w środku.
Rower elektryczny ma 167 cm szerokości i 118 cm wysokości w najwyższym punkcie po rozłożeniu. W stanie złożonym ma tylko 76 cm szerokości i 81 cm wysokości.
Tryby jazdy i wyświetlacz
Engwe EP-2 Pro zawiera 3 tryby jazdy (napęd czysto elektryczny, asysta i instrukcja), 5 poziomów prędkości a za pomocą przycisków „+” i „-” można ustawić intensywność napędu elektrycznego. Na kierownicy znajduje się także obrotowa przepustnica, dzięki której rower elektryczny może poruszać się wyłącznie na napędzie silnikowym.
Przytrzymanie przycisku „-” uruchamia tryb wspomagania pchania, z którego można skorzystać, jeśli nie można pedałować na rowerze, tylko przejść obok niego, co również jest ciekawą funkcją.
Wyświetlacz LCD wygląda dobrze, pokazuje aktualną prędkość, stan baterii, tryb jazdy oraz ustawiony na dole parametr (ODO itp.). Znajduje się na dolnej krawędzi kontrolki trybu jazdy przycisk zasilania który jest ukryty i można go długo szukać od początku. Jednak należy to przytrzymać, aby włączyć rower.
Na prawej krawędzi tej kontrolki znajduje się również przycisk do włączania reflektora oraz przycisk do przełączania danych wyświetlanych na ekranie.
Wyświetlacz zawiera również ukryte menu przy jednoczesnym przytrzymaniu przycisków „+” i „-”, gdzie można ustawić reset danych „trip” (tC), wyświetlane jednostki km/mil (Un) lub jasność wyświetlacza (bL). Ponadto możliwa jest regulacja prędkości na wszystkich pięciu poziomach i szczegółowe dostosowanie w zasadzie całego roweru. Wszystkie instrukcje dotyczące sterowania wyświetlaczem można znaleźć w ten dokument.
Naprawdę wygodna jazda
Kiedy po raz pierwszy wsiedliśmy na rower, od razu poczuliśmy szorstkie koła, którymi trudniej manewrować. Zaskoczyła nas zwinność napędu elektrycznego, a następnie także jego wydajność na skoczni. Engwe EP-2 Pro może wiele poradzić. Trochę rozczarowało nas przednie zawieszenie, które jest bardzo miękkie i nieco traci swoją użyteczność w nierównym terenie, blokowanie widelca też nie pomaga, bo w zasadzie wciąż sprężyste.
Problem z chińskimi rowerami elektrycznymi to położenie i odległość kierownicy, którą następnie trzeba wyregulować. Engwe jednak ma doskonale dostosowaną pozycję i odległość oraz jazda jest wygodna nawet dla wyższych postaci. Rower z pewnością byłby odpowiedni dla figurek o wysokości do 195 cm.
Siedzenia nie możemy tak bardzo chwalić. Wygląda miękko, ale nie za bardzo nam odpowiadał, jest mały, a na dłuższych przejażdżkach zaczyna napierać na tyłek. W zależności od dotyku jest to prawdopodobnie materiał ze skóry lub imitacji skóry i jest pikowany. Jednak z założenia bardziej nadaje się na rower damski niż na taki elektryczny fatbike.
Notatka redaktorzy: Od stycznia 2022 wysyła sprzedającego Nowa wersja siedzenia o piękniejszym designie, ale losowo. Wygląda trochę lepiej.
Przyzwoity silnik 750 W
Choć ten rower jest niewielki, to ma w sobie mnóstwo mocy, którą od razu można odczuć korzystając z napędu całkowicie elektrycznego. Engwe EP-2 Pro jest bardzo zwinny i może podjeżdżać nawet pod większe wzniesienia dzięki W 750 silnik i system 48 V. Według producenta może osiągnąć maksymalną prędkość 45 km/h na napędzie czysto elektrycznym.
Udało nam się osiągnąć maksymalne przyspieszenie 42 km / h. w samolocie i np. przy wyższych podjazdach, nie było problemu z podaniem roweru 30 km/h. Jednak 42 km/h to bardzo przyzwoita prędkość na elektrycznym fatbike'u i szukanie czegoś energicznego nie będzie łatwym zadaniem.
Nie brakuje też tempomat, który automatycznie włącza się po dodaniu gazu po 8 sekundach i utrzymuje zadaną prędkość. Rowerek posiada także specjalny tryb pieszy, w którym przytrzymujemy przycisk „-” i przytrzymujemy go tylko podczas chodzenia, jednak ze względu na prędkość jest to bardziej tryb biegowy niż chodzący.
Realny zasięg z akumulatorem 12,8 Ah
Duży pozytyw Engwe EP-2 Pro to opcja wyjęcia akumulatora z ramy i naładowania go gdzieś w zaciszu swojego domu lub mieszkania. Ma pojemność 12,8 Ah a według producenta zasięg do 80 kilometrów. Ładowanie trwa około 5-7 godzin, a akumulator jest dodatkowo zabezpieczony przed kradzieżą w postaci wspomnianego wcześniej bezpiecznika w ramie.
Jeździec testowy miał 180 cm wzrostu i 79 kg wagi. Udało nam się zmierzyć 20 km podczas jazdy z napęd czysto elektryczny z maksymalną prędkością 5, po asfalcie, nawet na łagodnych wzniesieniach. Przypomnijmy, test przebiegł całkowicie bez stąpania, a na zewnątrz było nieco chłodniej, więc pojemność spadała szybciej. Jednak bateria wytrzymała do testu z użyciem wspomagania pedałowania 32,5 km, przy prędkościach 4 i 5, które zmienialiśmy.
To, co chwalimy, to fakt, że nie wyłączył akumulatora, co jest problemem w niektórych hulajnogach elektrycznych od Laotie lub X-Tron, a silnik pracuje słabiej przy mniejszej mocy. Możesz wtedy wygodnie przejść kilka kilometrów, jeśli pojemność akumulatora jest niska, a silnik jeszcze przez chwilę będzie działał.
Jeśli wybrano spokojniejszą jazdę z prędkością około 25 km/h w trybie wspomagania, to rzeczywisty zasięg prawdopodobnie nie osiągnie deklarowanych 80 km od producenta, ale będą w przybliżeniu takie realne. 40 - 50 kilometrów.
Przerzutki i hamulce
Przerzutki Shimano, które znajdziesz wszędzie, mają już swój standard i nie trzeba ich opisywać. Jednak dostępnych jest tylko 7 biegów, co sprawia, że ten rower jest bardziej odpowiedni do użytku w mieście lub na wsi do wolnej jazdy. Nawet przy prędkości 35 km/h na najwyższym biegu musieliśmy naprawdę szybko trząść nogami. Przy największej prędkości w samolocie po prostu wkracza w kosmos.
Dostarczona marka Tektro Engwe wysokiej jakości mechaniczne hamulce tarczowe. Na początku trzeba je odpowiednio uruchomić i wyregulować, bo tarcza na początku się ocierała. Naprawiliśmy to, poluzowując dwie śruby kluczem imbusowym, całkowicie zaciągając hamulec, a następnie dokręcając śruby. W końcu hamulce ocenilibyśmy jako przeciętne i czasami potrafią zrobić nieprzyjemny gwizdek.
Jeśli chciałbyś zamówić ten rower elektryczny, możesz również obejrzeć oryginalny film o producencie, jak go złożyć.
Ocena końcowa Engwe EP-2 Pro
Podsumowując, możemy bardzo pozytywnie ocenić ten składany elektryczny rower tłuszczowy. Chociaż mieliśmy problem z niedziałającym wspomaganiem pedałowania lub dwoma źle nawierconymi wstępnie nitkami podczas składania, jesteśmy zadowoleni i zdecydowanie Możemy Engwe Polecam EP-2 Pro. Ale to raczej miejski towarzysz lub rower do wygodniejszej jazdy. Ponieważ ma tylko 7 biegów przy prędkości większej niż 35 km/h, nie depcze po niczym i nie spodziewa się po nim „ognia”.
Silnik 750 W. świetnie się spisuje nawet na wzgórzach, więc nawet w trudnym terenie prawie się na nim nie spocisz. Zasięg jest przyzwoity i przy nieco szybkiej jeździe w trybie 3 na pewno da nam 40-50 kilometrów. Przerzutka i hamulce są standardowej jakości i w żaden sposób Cię nie zaskoczą.
Czy przekonaliśmy Cię do zakupu tego elektrycznego fatbike'a? Jeśli tak, zamów w oficjalnym sklepie, nadal mają go w magazynie UE, nawet w najlepszej cenie.
ENGWE EP-2 Pro, oficjalny sklep
Właśnie to zmontowałem i napęd elektryczny nie działa. W przeciwnym razie nie reaguje na przekręcenie przycisku dodawania.
W artykule musi być błąd.
Jeśli ładowarka ma 5 A, dlaczego ładowanie zajmuje 5-7 godzin. W przypadku akumulatora o pojemności 3 Ah powinno to wynosić około 12 godzin.
Może to ładowarka 2A?