Gearbest jest prawdopodobnie znany każdemu, kto kiedykolwiek kupował towary z Chin. Był to jeden z najpopularniejszych i jednocześnie największych chińskich e-sklepów, przynajmniej tak było kilka lat temu. Jednak od trzech lat ten biznes jest raczej w stagnacji i znacznie go wyprzedzają Banggood, Geekbuying, DHGate lub TradingShenzhen.
Na początku 2021 r. Gearbest, niegdyś najbardziej niezawodny sprzedawca, rozpowszechniał również negatywne wiadomości o złym podejściu do obsługi klienta, a zwłaszcza o braku płatności partnerów stowarzyszonych. Wszystko zostało zapieczętowane przez wyłączenie strony.
Kupuj bezpiecznie w magazynach UE na AliExpress
Gearbest.com jest teraz wyłączony
Po poprzednich doniesieniach o poważnych problemach ze spółką macierzystą Gearbest, Shenzhen Globalegrow E-Commerce Co., i trwającym postępowaniu upadłościowym z powodu niemożności spłaty długów, nastąpiło całkowite zamknięcie www.gearbest.com. Od teraz nie możesz tu nic kupić i nie zobaczysz żadnego produktu.
Chiński gigant próbował zaoszczędzić, sprzedając swoją drugą firmę Patox, które sprzedał w marcu kilku firmom, w tym Xiaomi, za 2,2 miliarda juanów. To jednak nie wystarczyło, aby Globalegrow uniknął bankructwa i ocalił swój e-sklep Gearbest.
Ta firma jest również właścicielem innych znanych sklepów internetowych z modą, takich jak Ona w, Zaful i Rosegal, ale nadal pracują bez problemów.
Gearbest ostatnio boryka się z naprawdę złą reputacją, a ich firma macierzysta prawdopodobnie zdecydowała, że byłoby to najlepsze rozwiązanie, aby zamknąć jej długotrwały rozdział e-sklepu.
Pierwotny artykuł z dnia 11 czerwca 2021 r.:
Firma będąca właścicielem Gearbest stoi na skraju bankructwa
Platforma stoi przed trudnymi czasami w najbliższej przyszłości, a jej przyszłość jest niepewna. Raporty pochodzące z Chin mówią, że jej firma macierzysta, Shenzhen Globalegrow E-Commerce Co., stoi w obliczu bankructwa.
Sprawa jest już w sądzie w prowincji Guandgong i jest obecnie klasyfikowana jako ocena upadłości. Skarżącym jest Shenzhen Nanshan, submarka Chińskiego Banku Przemysłowego i Handlowego. Jako pozwany wymieniany jest Globalegrow, właściciel Gearbest.
W 2018 roku Gearbest był największym i najbardziej niezawodnym chińskim e-sklepem. Udało nam się je również odwiedzić.
Firma twierdzi, że nie otrzymała żadnych dokumentów prawnych od urzędnika sądowego w Shenzhen. Dodała również, że aktywnie komunikuje się i negocjuje z oddziałem banku, jednocześnie pracując nad pozyskiwaniem nowych środków. Ma nadzieję, że spór z bankiem zostanie jak najszybciej rozwiązany.
Już w marcu tego roku firma sprzedała swoją spółkę zależną Patoxun za 2,2 mld chińskich juanów ze wszystkimi swoimi markami. Wydaje się, że ten kapitał wciąż nie wystarcza. Marki takie jak Xiaomi, Shunwei, CDH, Quantum Yuedong, Xiyin International i inne stały się nowymi inwestorami dla Patoxun.
Czołowi przedstawiciele firmy już zrezygnowali
Zaledwie miesiąc po tej sprzedaży, niezależną działalność rozpoczęła również inna spółka zależna Globalegrow, ZAFUL. Xu Jiadong, prezes zarządu i dyrektor generalny firmy, podał się do dymisji w maju. Podobno z powodów osobistych.
Kupuj od najbardziej wiarygodnego sprzedawcy Banggood
Wraz z dyrektorem generalnym rezygnację złożyło dwóch członków rady nadzorczej – Li Jie i Zhou Chunyan. Dołączył do nich szef działu „Internal Audio”, Wanf Xiaoyu. Odejście kolejnych ważnych osobistości pokazuje, że rezygnacja dyrektora być może nie wynikała z powodów osobistych, ale ze złej sytuacji finansowej spółki.
Nie mamy pojęcia, jak potoczy się cała sprawa. Sklep internetowy taki jak Gearbest byłby wstydem i dlatego mamy nadzieję, że Globalegrow znajdzie niezbędne finansowanie. Nie zapomnij nas obserwować. Gdy tylko dowiemy się więcej o sytuacji, opublikujemy informacje na naszej stronie internetowej.
Chciałbym być obrzydliwy, ale życzę im tylko tego, jak traktowali klientów, którzy odważyli się nazywać siebie VIP-ami. Tak skończyło się pisanie ich w ostatnich zdaniach reakcji na wiele sporów ze wsparciem technicznym. Jak mówią, zagubionego klienta trudno jest ponownie zasnąć. I mam wrażenie, że nawet im to nie zależało, wystarczyło, że zawsze znajdowali kilka nowych, które zdążyli namalować, a potem wykasływać na nich. Rozwiąż wszystkie problemy przypisując punkty lojalnościowe, na które można postawić prawie nic w ofercie minut, to też Gearboxacke.
Szkoda, że sklep internetowy. Zaczęło się dobrze, ale ostatnio to totalna katastrofa. Zawyżone ceny, słabe wsparcie techniczne i wiele innych rzeczy stawiają ten sklep na kolanach.
Pierwsze informacje o problemach pojawiły się rok temu, kiedy przestali płacić prowizje osobom, które za ich pośrednictwem kupiły
To świetna wiadomość, kiedy ostatnio robiłam tam zakupy. Towar opłacony i nadal nie wysłany
Więc nie wiem, ale w tej chwili nie wygląda na to, żeby eshop był wyłączony, bo wszystko działa normalnie. Ale ostatnio też miałem z nimi problem, przynajmniej zwrócili mi pieniądze, bo nie mogli wysłać mojego towaru
Inne wiadomości również informowały o zamknięciu serwisu, a serwis nie działa dla nas osobiście.
Naprawdę super, 31 USD w G Wallet zostało mi zwrócone na dwa miesiące, więc prawdopodobnie skończyli.
Witam, czy ktoś może mi pomóc, kupiłem e-rower i kilka dni dowiedziałem się o bankructwie, jak mogę odzyskać pieniądze?
kupiliśmy też e-rowery, jeden przyszedł z uszkodzoną latarką, która właściwie nie działa i nie mogliśmy się z nimi skontaktować od 3 miesięcy
Gearbest nadchodzi ponownie.Nowość w Gearbest
Co ciekawe, ale sklep i apka znów działają. Możesz nawet zarejestrować się za pomocą konta powodziowego. Czy jest w tej kwestii coś nowego?