Istnieje już niesamowita liczba potężnych skuterów elektrycznych i tylko naprawdę doświadczony fan może się w nich orientować. X-Tron T10 Pro jest dla tych, którzy nie chcą solić dwóch tysięcy na mocniejszą maszynę, ale nadal chcą zaszaleć.
Ten model ma świetne przyspieszenie, którego nawet nie można się domyślić, a na wyświetlaczu masz już wartość 55 km/h. Hulajnoga jest naprawdę szybka, doskonale sterowna i pomimo tylko 52 V system zaskoczy Cię swoją mocą. Ma jednak też swoje muchy, bo to tańsza maszyna z Chin.
Gdzie można to kupić?
Hulajnoga elektryczna X-Tron T10 Pro jest najkorzystniej dostępna u sprawdzonego sprzedawcy Banggood i bezpośrednio w Magazyn czeski. Stamtąd przyjdzie za kilka dni roboczych, w naszym przypadku tak było XX dni. Oczywiście nie musisz zajmować się podatkiem VAT ani cłem, o wszystko zadba sprzedawca.
Zamówiliśmy to 12 sierpnia (wysłane z magazynu w dniu 13 sierpnia) i dostarczone dokładnie na adres zostało dostarczone kurierem UPS 20 sierpnia. Doświadczyliśmy już szybszej dostawy dużych paczek z magazynów UE, ale sprzedawca dotrzymał terminu transportu w ciągu jednego tygodnia roboczego.
X-Tron T10 Do skutera
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Opakowanie byłoby w porządku tylko wtedy, gdy…
W przeciwnym razie przegląd zaczniemy od opakowania. Nie było to idealne rozwiązanie dla X-Tron T10 Pro. Wszystko było w porządku, z wyjątkiem odpowiednio pękniętych. zepsuta skrzynka zasilająca, która została uszkodzona podczas transportu. Nie byliśmy jedynymi, którzy przytrafili się temu modelowi, ten sam problem miał znany youtuber Karotka. Jednak nasza porażka nie była tak poważna, a szafka była stosunkowo OK z szybkim paskiem.
Jest to błąd, który z pewnością nie powinien wystąpić w przypadku tak tanich chińskich skuterów elektrycznych. Daliśmy sprzedawcy echo i mamy nadzieję, że nie przydarzy się to innym klientom. Ale taki problem można rozwiązać, a skuter nadal działał bez problemów.
Po wyjęciu z pudełka montaż hulajnogi jest bardzo prosty i wystarczy tylko podnieść kierownicę, zamontować kierunkowskazy, zamontować wyświetlacz wraz ze skrzynką zasilania, a w szczególności dokręć wszystkie śruby, na które masz wpływ. Naprawdę zalecamy robienie tego na wszystkich chińskich skuterach elektrycznych, znaleźliśmy to wiele razy prawie całkowicie poluzowane ważne śruby!
Świetne przyspieszenie i przyzwoite osiągi
Bardzo pozytywną cechą, którą zauważysz w tym modelu, jest wyraźnie jego zwinność. X-Tron T10 Pro ma świetne przyspieszenie i nawet przy wadze rowerzysty 80 kg jeździ naprawdę szybko. Maksymalna prędkość, nawet przy pomocy zejścia, w naszym przypadku było do góry 63 km / h.producent podaje 60 km/h. Po chwili od kranu masz na wyświetlaczu 50 km/h i nawet o tym nie wiesz.
Czułość dźwigni gazu jest dobrze ustawiona, chociaż na początku dodawania jest krótki martwy punkt, gdy hulajnoga nic nie robi, ale np. gdy Laotie modele, doświadczyliśmy gorszych ustawień przepustnicy, więc to jest w porządku.
Na hulajnodze to możliwe wyłącz jeden silnik i idź tylko do tyłu, co zalecamy robić tylko przy starcie. Na wzgórzu jeden silnik można łatwo wyłączyć. Możliwe jest również przełączenie na Tryb ekologiczny, co jest jedną z opcji uruchamiania lub oszczędzania baterii. Możesz także wybrać jeden z trzech trybów jazdy z ograniczeniem prędkości. Trzeci najszybszy tryb pozwala jechać z maksymalną prędkością do 60 km/h.
Rzeczywisty zasięg jest całkiem przyzwoity
A teraz ważniejsza część recenzji hulajnogi. Rzeczywisty zasięg jest z pewnością tym, co najbardziej interesuje każdego zainteresowanego. X-Tron T10 Pro spisał się naprawdę dobrze. Oczywiście, jak w przypadku każdej innej hulajnogi elektrycznej, należy wziąć pod uwagę takie zmienne, jak waga jeźdźca i styl jazdy, czyli czy będziemy ją „ładować” na pełnych obrotach, czy też wybierzemy się na spokojną przejażdżkę w trybie wolniejszym.
X-Tron T10 Pro ma 23,4 Ah akumulator z układem 52 V, co oznacza, że można go uzyskać na wyświetlaczu do pełnego naładowania 58,8 V. Skuter wyłącza się przy 43 V, ale należy zachować ostrożność. Przy pełnej mocy pobiera również 3 V więcej z akumulatora, dlatego podczas jazdy należy liczyć się z rezerwą +-3 V.
Tester skutera elektrycznego ważył około 80 kg i miał 180 cm wysokości, co jest średnią liczbą dla Słowaków czy Czechów. Testowaliśmy główny zasięg w najszybszym trybie, głównie na asfaltowej drodze, ale było kilka kilometrów drogi w bardziej wymagającym terenie z kamieniami lub żwirem na drodze. Z pełnej baterii (58,8 V) poradziliśmy sobie uzyskaj zasięg 38,4 km a skuter elektryczny wyłączył się przy około 43 V przy maksymalnej mocy (tj. około 46 V w spoczynku).
Bardzo miękkie zawieszenie, ale kosztem walenia
Zespół nadwozia X-Tron T10 Pro jest prawdopodobnie całkowicie identyczny z zespołem Janobike T10. Z przodu znajdują się podwójne amortyzatory sprężynowe, których ustawienie jest bardzo dobre, ponieważ zawieszenie jest bardzo miękkie i dobrze niweluje nierówności. Powoduje to jednak zderzenie i uderzanie, które jest dość słyszalne podczas jazdy.
Tę niedoskonałość można naprawić za pomocą nowego amortyzatora hydraulicznego lub podkładki z tworzywa sztucznego. To nie problem funkcjonalny, po prostu dźwięk i świetna jazda w trudnym terenie.
Hamulce mogłyby być lepsze
Obszar hamowania nie jest przywilejem tej hulajnogi elektrycznej. Są to klasyczne hamulce hydrauliczne, które możemy zobaczyć przy innych potężnych hulajnogach elektrycznych do 1000 €. Pomaga w tym również hamulec silnikowy, bez którego hamowanie… byłoby ryzykowne. Można go wyłączyć, ale nie polecamy, wtedy hamulce są bardzo słabe.
Wadą podłączenia hamulca silnikowego jest ciągłe hamowanie, które powoduje, że kierowca wciska kierownicę. Zakres czułości hamowania jest naprawdę słaby i nawet przy lekkim naciśnięciu dźwigni kierowca już naciska na kierownicę. Można się jednak do tego przyzwyczaić i dostosować do niego jazdę.
Dobra obsługa, ale darmowe uchwyty
Osobiście prowadzimy X-Tron T10 Pro naprawdę dobrze. To jest oczywiste brak amortyzatora skrętu, ale gdybyśmy musieli go zatrzymać, na pewno byśmy go tam zamontowali, często może uratować jeźdźca przed niechcianym upadkiem. Zakres obrotu kierownicy jest znakomity, świetnie się nimi manewruje i nawet dzięki mniejszej wadze, na potężnej hulajnodze elektrycznej można naprawdę oszaleć. Żaden retarder lub większe nachylenia nie będą stanowić problemu dla rowerzysty i można je pominąć.
Duży minus, a właściwie funkcja, która bardzo przeszkadza nam w X-Tron T10 Pro swoboda chwytów kierownicy, dzięki mechanizmowi składania. Podczas pierwszej jazdy mieliśmy nawet wątpliwości, że nie odczepi się nas na nierównym terenie. Jest to jednak podatek od zwartości skutera. Po ponad 150 kilometrach testowych trzymają się bez żadnych problemów i musieliśmy przyzwyczaić się do swobody rąk. Jest to najbardziej zauważalne podczas uruchamiania i zatrzymywania.
Rozmiar platformy do stania jest podobny do większości ekonomicznych skuterów elektrycznych. Prawidłowa jazda na tak potężnej maszynie polega na jednej nodze z przodu, a drugiej na tylnym błotniku. Niektóre skutery elektryczne pomyślały nawet o wygodniejszym schowku, ewent. zamykanie tylnej nogi za pomocą oddzielnej platformy, której naszym zdaniem brakuje w X-Tron T10 Pro. Jest tylko wzmocniony błotnik z dwoma poprzeczkami, który można wykorzystać do zamykania, ale nie jest tak wygodny. Jednak niedoświadczony jeździec nie zauważy takiego szczegółu i nie będzie mu przeszkadzał.
Kierunkowskazy i światła
Hulajnoga ma zamontowaną przednią lampę, która przyzwoicie świeci i wystarcza na zwykłe nocne przejażdżki po mieście lub wiosce. Zaletą jest obecność dwa kierunki prosto w paczce, ale znajdują się w nie do końca idealnym miejscu, z tyłu. Tam często wbijają się w nie i luzują śruby, co trzeba sprawdzić – domyślamy się, że ich żywotność w tym miejscu nie będzie zbyt długa. Osobiście moglibyśmy je sobie wyobrazić z przodu na wyższym miejscu lub na siedzeniu, jeśli przyzwyczaisz się do tego.
Są obsługiwane po lewej stronie kierownicy, gdzie znajduje się dla nich przełącznik. Często zdarzało nam się, że nieświadomie zostawialiśmy włączony kierunkowskaz lub przełączaliśmy go na drugi kierunkowskaz podczas wyłączania. Wskaźnik na pewno pasowałby do wskaźnika aktualnie włączonego kierunkowskazu, a przynajmniej lepszego włącznika, który miałby wyraźniejszy klik i szczególnie pasowałby do środkowej pozycji. Używanie kierunkowskazów jest trochę mniej praktyczne.
Klasyczny mechanizm składania, również uchwyty
Mechanizm składania w X-Tron T10 Pro jest taki sam jak w innych chińskich hulajnogach, na przykład z warsztatu Laotie. Jest sprawdzony, powinien wytrzymać długo, a także działać bezproblemowo nawet po bardziej wymagających przejażdżkach.
Dla niektórych osób dużą zaletą może być także składanie kierownicy. Uważamy to jednak za wadę, ponieważ w przypadku tak dużej hulajnogi jest to niepotrzebne i wolelibyśmy bardziej stabilne sterowanie. Ruch lub niestabilność uchwytów jest odczuwalna szczególnie podczas przyspieszania i ostrego hamowania. Podczas przyspieszania odpycha je, a podczas hamowania kierowca niekomfortowo pcha do przodu. Podczas jazdy z fotelikiem nie przeszkadzało to aż tak bardzo i ogólnie przy spokojnej jeździe nie jest to odczuwalne. Tutaj trzeba znaleźć złoty środek i odpowiednio dostosować hamowanie i „ostry start”.
Więc jeśli szukasz niedrogiej, ale nadal zwrotnej hulajnogi elektrycznej, polecamy X-Tron T10 Pro pomimo twoich much i zepsutego zasilacza w pakiecie. Za te same pieniądze nie kupisz niczego podobnego w lokalnych słowackich sklepach i trudno będzie podobnie wybrać z Chin. Ma fantastyczne przyspieszenie, daje frajdę nawet w bardziej wymagającym terenie, a także przyzwoity zasięg nawet na pełnych bombach.
X-Tron T10 Do skutera
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Mamy nadzieję, że podobało Ci się nasze bogate podsumowanie tekstowe X-Tron T10 Pro i możesz zostawić nam swoją opinię lub doświadczenie poniżej, jeśli masz je w domu.
Uderzenia przednich amortyzatorów nie można wyeliminować za pomocą podkładek gumowych, silikonowych lub klingerytowych. Nastąpi jedynie tłumienie ze względu na zwiększoną sztywność przednich amortyzatorów i wynikające z tego pogorszenie komfortu jazdy. Niestety oryginalne amortyzatory nie są technicznie dopracowane w 100%.
Chyba jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie przednich amortyzatorów hydraulicznych.