Podstawowy model hulajnogi Kugoo S1 zaraz po występie był pod szczególnym wrażeniem niskiej ceny, która sprawiła, że hulajnogi elektryczne stały się bardziej dostępne dla ogółu społeczeństwa. Jednak z powodu kilku niedociągnięć ten skuter został przeklęty przez wielu. Tym razem jej następca występuje w postaci skutera Kugoo S1 Plus, co obiecuje zaradzić głównym niedociągnięciom starszej wersji.
Producentowi udało się ulepszyć i wyeliminować system wywrotu irytujące dudnienie podczas jazdy? Przeczytaj naszą szczegółową recenzję.
Gdzie kupić Kugoo S1Plus?
Hulajnogi marki Kugoo są sprzedawane u międzynarodowego dealera tej marki - Geekbuying. Jego cena wciąż wynosi poniżej 300 euro, co absolutnie bije na głowę większość innych skuterów elektrycznych na rynku.
Kugoo S1 Plus
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Zadowolony również z dostępności w Stado europejskie, więc nie musisz długo czekać na hulajnogę. Zostanie on dostarczony do Ciebie kurierem bez żadnych opłat bezpośrednio do Twojego domu bez konieczności uiszczania podatku VAT i ceł.
Opakowanie i jego zawartość
Skuter elektryczny Kugoo S1 Plus jest dostarczany w czarnym pudełku z nadrukiem, które nadal znajduje się w innym, ochronnym pudełku pokrytym folią. Wewnątrz znajduje się sam skuter, który jest od razu gotowy do jazdy.
Jest złożona tylko w pudełku, ponieważ można ją złożyć zawsze, gdy trzeba ją nosić w ręku. Eliminuje to dodatkowy montaż części. Wystarczy wyjąć hulajnogę z pudełka, wsunąć kierownicę na miejsce i podnieść cały drążek do pozycji pionowej.
Dlatego do montażu w paczce nie potrzeba żadnych śrub ani kluczy, a szkoda, bo nie wszystkie śruby zostały dostatecznie dokręcone. Oprócz skutera znajdziesz tutaj tylko krótki przewodnik i ładowarkę. Opakowanie jest bardzo proste i zawiera tylko kompletną podstawę. Przynajmniej obecność zapasowych śrub byłaby zadowolona.
Jakość wykonania i konstrukcji
Na pierwszy rzut oka cała konstrukcja hulajnogi wygląda na bardzo mocną i solidną. Jego łączna waga to 12,5 kg, czyli nieco mniej w porównaniu do swojego głównego konkurenta w postaci hulajnogi od Xiaomi. Większość części jest wykonana z metalu lub z litego tworzywa sztucznego, które również dobrze się sprawdzają.
Powierzchnia stóp wynosi około 53 x 15.5 cm, co jest wystarczające. Pokryta jest szarą gumą, na której jednak od razu widać zabrudzenia, ale dzięki zastosowanemu materiałowi zapewnia wystarczającą przyczepność i buty się na niej nie ślizgają. Jednak ta guma nie jest dobrze sklejona.
Hulajnoga posiada drążek teleskopowy, dzięki czemu wysokość kierownicy jest regulowana, ale tylko w dwóch pozycjach. W dolnym położeniu wysokość kierownicy od ziemi wynosi 88 cm, aw górnym 105 cm. Skuter jest zatem bardziej odpowiedni dla niższych figur. Nasz redaktor o wzroście 185 cm musiałby mieć kierownicę nieco wyżej, więc jazda na hulajnodze nie była dla niego do końca wygodna.
Producent podaje maksymalną nośność do 120 kg. Koła mają średnicę 8 " i są solidne, gumowe z otworami na obwodzie. Te opony bezdętkowe są sztywne w dotyku, ale nie musimy martwić się o żadne usterki podczas jazdy.
Podwójne zawieszenie
Ponieważ hulajnoga ma solidne (bezdętkowe) gumowe opony, konieczne było jej sprężynowanie dla wygody podczas jazdy. Z tyłu u dołu klasyczny amortyzator ze sprężyną, z przodu sprężyna schowana pod osłoną.
Musimy przyznać, że sprężynowanie działa naprawdę zaskakująco dobrze. Podczas przejeżdżania przez nierówności hulajnoga nie jest do końca bezgłośna i występują wstrząsy i czasami lekkie uderzenia, ale nierówności bardzo dobrze tłumią.
W porównaniu do klasycznej hulajnogi Xiaomi, która nie ma zawieszenia, ale ma dętki, jazda na hulajnodze jest Kugoo S1 Plus wygodniejsze.
Ale jest jeden problem, którego producent nie rozwiązał. Podczas jazdy poluzuj śruby mocujące kierownicę do drążka teleskopowego. Mimo, że wszystkie wyczyny zakończyliśmy przed pierwszym biegiem, to podczas pierwszej, godzinnej jazdy próbnej udało nam się zgubić jeden z nich.
Zawiesza brak zapasowych śrub, bo znalezienie dokładnie tego samego w lokalnych sklepach może być problemem. Zalecamy przyklejenie tych śrub do gwintów przed pierwszą jazdą.
Mechanizm wywrotu Kugoo S1 Plus
Jeden z nieprzyjemnych problemów pierwszej wersji skutera Kugoo S1 był mechanizmem składania, którego wielu potrzebowało młotka do złożenia skutera. Później wymyślił sobie, jak sobie z tym poradzić, gdy hulajnoga uderza w solidną przeszkodę, ale nadal nie było to idealne. W ten sposób mechanizm składania był naprawdę nieszczęśliwy.
Kugoo Ale S1 Plus przynosi zupełnie inny i wreszcie funkcjonalny mechanizm składania hulajnogi. Z boku znajduje się plastikowy klips, który wystarczy podnieść razem z małą blokadą bezpieczeństwa i bez problemu możemy pięknie złożyć hulajnogę. Klamra jest wystarczająco duża i łatwa w obsłudze.
Kierownica również składa się w dół, którą należy odblokować, przekręcając czerwone blokady obok dźwigni gazu i hamulca. Po odblokowaniu wysuwają się ze swojego położenia i można je złożyć równolegle do drążka teleskopowego.
Osiągi, tryby jazdy i wrażenia z jazdy
Kugoo S1 Plus ma moc W 350 z silnikiem zamontowanym na przednim kole. Maksymalna prędkość to 30 km / h. Istnieją jednak 3 tryby jazdy, które wyróżnia się na podstawie maksymalnej prędkości. Pierwszy tryb ma maksymalną prędkość ograniczoną do 20 km / h, drugi do 25 km / h, a trzeci obsługuje do 30 km / h.
Tryby zmienia się za pomocą przycisku na dźwigni gazu. Za pomocą tego przycisku hulajnoga jest również włączana i wyłączana (przez przytrzymanie). Na dźwigni hamulca znajduje się przycisk do włączania i wyłączania oświetlenia. Oba przyciski są gumowane i stosunkowo trudne do naciśnięcia.
Prędkość i aktualnie wybrany tryb pokazane są na wyświetlaczu pośrodku kierownicy. Posiada również fabryczną szybkę ochronną, która w naszym przypadku nie była zbyt precyzyjnie przyklejona i zawierała nie tylko pęcherzyki powietrza, ale także rysy prosto z pudełka. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że przy wadze jeźdźca 78 kg nie osiągnęliśmy prędkości 30 km / h. Wyświetlacz pokazywał maksymalnie 28 km / h.
Jak wspomnieliśmy powyżej, jazda na hulajnodze z naszym wzrostem nie była do końca wygodna, ale ogólnie bardzo pozytywnie oceniamy charakterystykę jazdy. Niżsi ludzie jeżdżą na nim znacznie lepiej. Jeśli chodzi o wzniesienia, producent podaje maksymalne nachylenie 15 °. Podczas testów jeździliśmy skuterem po Koszycach, gdzie jest wiele podjazdów i zjazdów.
W porównaniu do Xiaomi Mi Electric Scooter Pro radzi sobie Kugoo górki gorzej, co jest prawdopodobnie spowodowane słabszą baterią.
Prawdziwy zasięg i ładowanie Kugoo S1 Plus
Kugoo daje maksymalny zasięg 30 km na jednym ładowaniu, ale nie precyzuje, w jakich warunkach. Sam akumulator ma pojemność 7.5 Ah przy napięciu 36 V. Składa się z kilku ogniw Li-ion 18650.
Podczas naszego testu wytrzymałościowego jeździliśmy głównie samolotem po ścieżce rowerowej, dzięki czemu nie musieliśmy często się zatrzymywać i ciekawiło nas prawdziwy zasięg. Przy wadze 78 kg i ciągłym korzystaniu z najszybszego trybu udało nam się dotrzeć do maksimum 17 km do całkowitego rozładowania.
Skuter nie informuje o procentowym stanie naładowania baterii, na wyświetlaczu pojawia się jedynie symbol baterii podzielony na 5 części. Już od około połowy pojemności można odczuć spadek wydajności, który nadal maleje i na końcu jest bardziej wyraźny.
Port ładowania znajduje się obok mechanizmu składania, po przeciwnej stronie klipsa. Port jest chroniony gumową osłoną, która zapobiega przedostawaniu się do niego brudu, ale nie trzyma się dobrze na miejscu i często wypada.
Ładowanie od pełnego rozładowania do pełnego za pomocą adaptera zajmuje około XNUMX godzin 4 godziny i 45 minut. Tylko dioda LED na adapterze wskazuje stan ładowania. Jeśli włączymy hulajnogę podczas ładowania, na wyświetlaczu nie pojawi się żadna informacja o ładowaniu.
Brak hamulca tarczowego
Kugoo W S1 Plus brakuje klasycznego hamulca tarczowego. Jest tylko hamulec elektroniczny, którym steruje dźwignia w lewej części kierownicy oraz hamulec mechaniczny w postaci nakładki na błotnik. Hamulec elektroniczny jest dość skuteczny, ale jeśli musisz mocno hamować i zatrzymać się tak szybko, jak to możliwe, nie jest to idealne rozwiązanie. Ma również tendencję do ostrzejszego hamowania, gdy dźwignia hamulca jest początkowo wciśnięta, a zatem hamowanie nie jest najpłynniejsze.
W sytuacjach krytycznych konieczne jest wykorzystanie ścieżki technologicznej tylnego błotnika, która jednak może stosunkowo szybko doprowadzić hulajnogę do poślizgu, dlatego należy przyzwyczaić się do takiego stylu hamowania. Osobiście wolimy klasyczny hamulec tarczowy, który znamy nie tylko z rowerów, ale także z innych konkurencyjnych skuterów.
Fantazyjne oświetlenie
Ciekawostką jest oświetlenie hulajnogi, które włącza się poprzez dwukrotne wciśnięcie przycisku na dźwigni hamulca. Czerwone światła znajdują się we wszystkich czterech rogach bieżni i są bardzo skuteczne podczas ograniczonej widoczności.
Oczywiście są światła stopu, które zapalają się automatycznie podczas hamowania i białe światło przednie, które włącza się wraz z czerwonym światłem na rogach.
Kugoo S1 Plus: Ocena końcowa
Skuter elektryczny Kugoo S1 Plus to świetny wybór dla tych, którzy szukają podstawowego modelu hulajnogi do miasta w korzystnej cenie. Oprócz niskiej ceny zaletą jest dobre zawieszenie, które nie jest standardem w tym przedziale cenowym, dobre właściwości jezdne, efektowne oświetlenie i solidna konstrukcja.
Wytrzymałość na jedno ładowanie nie jest zaskakująca, ale należy do średniej. Pełne opony gwarantują, że nie dostaniesz żadnej usterki, a mechanizm składania jest bardzo prosty i praktyczny.
Wadą jest brak hamulca tarczowego i Bluetooth, dzięki czemu nie ustawiasz niczego w aplikacji za pośrednictwem smartfona ani nie sprawdzasz stanu ogniw akumulatora, jak to możliwe u konkurencji. Z drugiej strony na wyświetlaczu hulajnogi wyświetlane są podstawowe informacje, więc aplikacja nie jest koniecznością.
Kugoo Jednocześnie S1 Plus jest bardziej odpowiedni dla niższych figur, ponieważ osoba o wzroście 185 cm musiałaby przesunąć kierownicę nieco wyżej, na co hulajnoga nie pozwala. W porównaniu do hulajnogi Xiaomi w wersji Pro, która ma silnik o mocy 300 W i akumulator 12.8 Ah, radzi sobie Kugoo Nieco gorzej wznosi się S1 Plus, mimo mocniejszego, 350-watowego silnika. Powodem jest prawdopodobnie akumulator, który ma „tylko” 7,5 Ah i maksymalną moc silnika. Ale różnica między tymi hulajnogami wynosi ponad 100 € i dlatego jesteś Kugoo S1 Plus spisuje się bardzo dobrze.
Kugoo S1 Plus
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Powtarzamy, że możesz go kupić od naszego zweryfikowanego sprzedawcy Geebuying, który ma go na stanie w UE. Na Kugoo skutery również posiadają serwis w Polsce, więc nie musisz wysyłać ich do Chin w przypadku reklamacji.
Mam sterownik i zrobiłem już tylko 1700 km, co może nam powiedzieć, że z minusów wszystkich śrubek od przedniego koła do górki łatwo było zrzucić i już są w plusach, więc akumulator będzie nadal produkują 20 km odległości.