Przetestowaliśmy bardzo atrakcyjną pod względem wzorniczym hulajnogę elektryczną Kugoo Kirina G3. Oferuje moc 1200 W, zawieszenie TPU i akumulator 18 Ah zbudowany na systemie 52 V. Model ten zyskał jednak wiele krytyki, ze względu na wadliwą serię produkcyjną o słabych osiągach. Należy jednak zająć się tymi kwestiami.
Wygląd i parametry są bardzo kuszące, więc przyjrzyjmy się, czym tak naprawdę jest ta hulajnoga. W naszej recenzji przyjrzymy się jakości wykonania, kontroli, zasięgu, ale także ogólnemu odczuciu jazdy.
Gdzie kupić Kugoo Kirina G3?
Hulajnoga elektryczna Kirin G3 została wystawiona na sprzedaż przez renomowany sklep internetowy Geekbuying. Jest również dostępny w sąsiednich Magazyn polski z dostawą ekspresową bez konieczności uiszczania dodatkowego podatku VAT lub cła przy odbiorze. Oczywiście nasz kupon rabatowy, który obniży ostateczną cenę jeszcze niżej.
KuKirina G3
- Francuski magazyn, AliExpress
- Czeski magazyn, Banggood
- magazyn polski, Geekbuying
- Magazyn europejski, GShopper
Ekspresowa dostawa z francuskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Hiszpanii. Dostawa z Hiszpanii trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Magazyn CZ
Magazyn CZ
% Zľava v košíku
9,38 €
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Specyfikacja techniczna
Model | Kugoo Kirina G3 |
---|---|
Wymiary po złożeniu | 120 x 55 cm x 66 |
Wymiary w stanie rozmontowanym | 120 x 129 cm x 66 |
masa | 25 kg |
Wydajność silnik | W 1200 |
Maksymalny prędkość | 50 km / h. |
Światła wzrost | 18 cm |
Maksymalny Załaduj | 100 kg |
Batéria | 52 V 18 Ah |
ładowanie | 8-10 godzin |
Dostęp | 60 km |
Opony | 10" powietrza |
w górę wspinać się | 30 ° |
Wodoodporność | Certyfikat IPX4 |
Zawartość i jakość opakowania
Skuter Kugoo Kirin G3 został przywieziony do nas przez kuriera DPD w dużym pudełku o wymiarach 120 x 29 x 59.5 cm i wadze około 31 kg. Producenta chwalimy za podwójne opakowanie, co faktycznie oznacza, że hulajnoga została zapakowana w dwa pudła, co zwiększa odporność na uszkodzenia podczas transportu.
Oczywiście nie zabrakło też kilku wyprofilowanych piankowych wzmocnień, które zapobiegają niepożądanemu przemieszczaniu się hulajnogi w pudełku. Jest przechowywany we wzmocnieniach piankowych po złożeniu z wyjętą kierownicą i tylnym błotnikiem.
Oprócz hulajnogi w zestawie znajduje się kabel ładujący z przejściówką, śruby potrzebne do montażu oraz para kluczy do dokręcania śrub.
Jakość wykonania i wzornictwa
Skuter elektryczny Kugoo Kirin G3 ma całkowicie metalową obudowę i wygląda na bardzo mocnego, co powinno zapewnić wysoką wytrzymałość. Poszczególnymi elementami zajmiemy się bardziej szczegółowo w osobnych rozdziałach, ale na początku omówimy przynajmniej podstawowe cechy.
Nowość od marki Kugoo od razu zachwyca atrakcyjnym designem i połączeniem czerni i pomarańczy. Pod względem wzornictwa model ten naprawdę odniósł sukces i wyraźnie przyciąga uwagę przechodniów, a zwłaszcza innych skuterów na ulicach.
Mocowania przedniego i tylnego koła są w bogatym pomarańczowym kolorze tworzywa TPU, co oferuje również ciekawe zawieszenie TPU, które ma również atrakcyjny design z masywną konstrukcją. Zainteresuje Cię również tylny błotnik, na którym możesz oprzeć się na jednej nodze podczas jazdy. Kierownice są wygodnie szerokie, a środkowa część zdominowana jest przez duży wyświetlacz. Zadowoli również wyraźna wysokość 18 cm.
Nawet nie radziliśmy sobie z problemami
Nawet nasze zamówienia czasami nie są pozbawione problemów związanych z późniejszą reklamacją towaru. Skuter Kugoo Kirin G3 otrzymaliśmy już pod koniec lutego, ale recenzja tego utworu byłaby bardzo negatywna.
Marka Kugoo ponieważ wypuścił wadliwą serię, która miała kilka problemów. Na Facebooku była nawet grupa o nazwie Kugoo Kirin G3 Koszmar, gdzie niezadowoleni właściciele skarżą się na te same problemy, których doświadczyliśmy.
Pierwszym problemem była słaba moc, która nie przypominała hulajnogi z silnikiem o mocy 1200 W. Choć wyświetlacz pokazywał prędkość około 50 km/h, w rzeczywistości według GPS było to raczej 35 km/h. Kolejnym problemem było sterowanie przepustnicą w postaci obrotowej dźwigni, która jednak działała bardziej jak przycisk on/off. Skuter albo osiągnął pełną moc, albo wcale. Brak możliwości regulacji gazu.
Wielu posiadaczy tej nowości narzeka również na słabą jakość sterownika, tzw kontroler, który odpalił po kilku kilometrach. Nie mieliśmy tego problemu.
Mamy skuter w porozumieniu ze sprzedawcą odesłany do Polski, skąd pochodzi. Sprzedawca obiecał, że wyśle nam drugi, gdy tylko rozwiążą te problemy. Słowa dotrzymał, dzięki czemu otrzymaliśmy poprawiony model, w którym rozwiązano wspomniane problemy.
Czego, u diabła, nie chcieliśmy, mieliśmy mały wypadek z nowym skuterem już podczas pierwszego testu. Gdzieś podczas jazdy zgubiliśmy jedną ze śrub mocujących przedni zacisk hamulca tarczowego, a uchwyt zacisku awaryjnego pękł podczas awaryjnego hamowania. Śruba prawdopodobnie była luźna od samego początku, ponieważ żadna inna śruba nie wykazała luzu. Sprzedawca przysłał nam nowy hamulec.
Składanie i tryby jazdy skutera
Jak wspomnieliśmy we wstępie, hulajnoga Kugoo Kirin G3 jest złożony w pudełku. Do stanu rozłożonego możemy doprowadzić go poprzez standardowe podniesienie drążka kierowniczego i zamocowanie go w przegubie. Tutaj producent wybrał ciekawy, ale niepraktyczny system zabezpieczający. Przegub, w którym wygina się drążek kierowniczy, zabezpiecza się przez wkręcenie stosunkowo długiego pręta gwintowanego z odblaskowym światłem przednim. Skręcanie jest dla nas dość długie i dlatego niepraktyczne.
Przed pierwszą jazdą musieliśmy zamontować tylny błotnik, który mocowany jest parą śrub oraz kierownicę, do czego potrzebowaliśmy 5 śrub - 2 po bokach i jedną z przodu. Nie jest to trudne, a dodatkowo wszystkie śruby i klucze są w komplecie.
Skuter oferuje 3 tryby jazdy z maksymalną prędkością 25, 35 i 50 km/h. Przełącza się między trybami za pomocą jednego z przycisków dotykowych na wyświetlaczu, a konkretnie środkowego. Tryby są ponumerowane od 1 do 3.
Komfort podczas jazdy
Przede wszystkim czytelników interesuje, jak jeździć na hulajnodze, jakie są jej osiągi i ogólne wrażenie. Trzeba przyznać, że dzięki szerokim pompowanym kołom jazda jest bardzo wygodna i przyjemna. W szczególności jest to rozmiar opon 10 x 2.75 - 6.5.
Na pierwszy rzut oka hulajnoga jest duża i solidna, co odpowiada stosunkowo wysokiej pozycji kierownicy, której nie można regulować na wysokość. Daje im to jednak dużą wytrzymałość i stabilność. Kierownica znajduje się na wysokości 123.5 cm nad ziemią i ma sporą szerokość 66 cm. Chwyty wykonane są z miękkiej gumy, która ma antypoślizgową powierzchnię, dzięki czemu bardzo wygodnie się trzymają.
Niewielkim minusem może być krótsza przestrzeń na nogi, co jest nieco niekonwencjonalne, ponieważ platforma płynnie przechodzi na masywnym tylnym błotniku, który jest również zaprojektowany do blokowania jednej z nóg. Jeśli widziałeś film prezentujący tę hulajnogę, wiesz o czym mówimy. Jeśli nie, możesz obejrzeć film również tutaj. Nie próbowaliśmy jednak tego stylu jazdy.
Ale trzeba przyznać, że bez użycia tylnego błotnika jako bieżnika obie stopy nie pasowały zbyt dobrze do platformy. Tylko gdybyśmy mieli je oboje tuż obok siebie, bo platforma jest wystarczająco szeroka. Jednak przy wyższych prędkościach taka pozycja nie jest zbyt dobra. Musieliśmy przyzwyczaić się do jednej nogi uniesionej na błotniku przez dłuższy czas. Jest to jednak kwestia osobistych preferencji.
Moc i maksymalna prędkość
Skuter elektryczny Kugoo Kirin G3 posiada umieszczony z tyłu silnik o mocy 1200 W, który powinien zapewnić lepsze przyspieszenie i ciekawsze właściwości jezdne. Jednak przyspieszenie od zera jest słabsze niż się spodziewaliśmy, ale stopniowo hulajnoga zaczyna ładnie. Producent wskazuje maksymalną prędkość na poziomie 50 km / h.. Sprawdziliśmy prędkość według smartfona, na który pobraliśmy aplikację do obrotomierza, która korzysta z GPS.
Przy niższych prędkościach różnica między prędkością na wyświetlaczu hulajnogi a rzeczywistą prędkością według GPS wynosiła około 3 km/h. Przy wyższych prędkościach różnica wzrosła do około 6-7 km/h. Udało nam się osiągnąć maksymalną prędkość 46 km/h na dłuższej prostej z jeźdźcem o wadze 80 kg.
Skuter ma wystarczającą moc nawet na bardziej strome podjazdy. Subiektywnie odebraliśmy wystarczającą wydajność na skoczniach. Producent podaje maksymalne nachylenie 30°, więc próbowaliśmy zmierzyć nachylenie wzniesienia za pomocą aplikacji na smartfona, ale zdziwiło nas, że nawet naprawdę strome wzniesienia miały nachylenie tylko około 12°. Najbardziej strome wzgórze, jakie znaleźliśmy w mieście, miało nachylenie 15°.
Górka o takim nachyleniu sprawiła, że hulajnoga przejęła kontrolę, ale bez ruszania pokonywała ją z prędkością około 15 km/h. Dlatego obawiamy się, że 30-stopniowa wspinaczka nie byłaby możliwa i ta liczba od producenta jest przesadzona.
Wyświetlacz, zawieszenie i hamulce
Duży wyświetlacz na środku kierownicy jest ich dominującym elementem i już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok. Na środku wyświetlana jest aktualna prędkość, ale znajdziemy tu też inne ciekawe informacje, takie jak temperatura silnika, jego napięcie, a także napięcie akumulatora. Nie ma wyświetlania przebytej odległości ani wyświetlania bieżącego trybu. Szkoda, że stan baterii jest wyświetlany tylko graficznie w postaci dziesięciu części symbolu baterii, ale pomocne będą informacje o aktualnym napięciu, które można również zorientować.
Wyświetlacz posiada również trzy przyciski dotykowe. Służą one do sterowania oświetleniem, trybem jazdy i przełączania między jednostkami prędkości (km/h lub mph).
Jeśli chodzi o zawieszenie, to znajduje się ono z przodu iz tyłu. Jest to tak zwane zawieszenie TPU (plastik), które działa całkiem nieźle i jest stosunkowo miękkie. Jazda na hulajnodze była wygodna, ale przyczyniają się do tego również szerokie opony.
Przy lżejszym terenie niż ścieżki polne lub leśne, hulajnoga poradzi sobie z łatwością. W cięższym terenie, gdzie jest dużo kamieni, mocno cię powali, ponieważ wstrząsy są mocno przenoszone na ręce i całe ciało.
Mechaniczne, czyli linkowe hamulce tarczowe znajdują się z przodu i z tyłu wraz z tarczami 140 mm. Ich skuteczność jest wystarczająca i w obu przypadkach, niezależnie od tego, czy używamy hamulca przedniego, czy tylnego, hamulec elektroniczny uruchamiany jest również przez silnik.
Po jeździe terenowej zalecamy sprawdzenie wszystkich śrub, szczególnie tych, które są dokręcone po wypakowaniu z pudełka. Są to zatem śruby mocujące kierownicę i błotnik. Są stosunkowo zrelaksowani. Jednym z rozwiązań na beztroską jazdę jest przyklejanie śrub do gwintów.
Zasięg i ładowanie
Producent podaje maksymalny zasięg 60 km. Jak dobrze wiemy, zakres podawany przez producenta jest w większości przypadków nieosiągalny w normalnych warunkach i często wynosi niewiele poniżej połowy wartości papieru. Akumulator oparty jest na układzie 52 V i ma 18 Ah.
Oczywiście zmierzyliśmy zasięg za pomocą aplikacji Runkeeper w naszym smartfonie, a także porównaliśmy zmierzoną wartość z tą na wyświetlaczu hulajnogi. Jeździliśmy po ulicach Koszyc i przedmieść i na jednym ładowaniu przejechaliśmy prawie 34 km według GPS. Aplikacja przerwała naszą aktywność podczas krótkiej przerwy fotograficznej, więc mamy aktywność podzieloną na dwie części, gdzie brakuje około 1 km.
Wyświetlacz skutera pokazywał odległość 39 km, a pozostała pojemność baterii wynosiła około 10%, ponieważ pozostała nam tylko jedna z dziesięciu części wyświetlacza graficznego. Powinien być trochę bardziej oparty na napięciu akumulatora. Asortyment nie jest oszałamiający i na tym poziomie cenowym bylibyśmy bardziej zadowoleni z baterii o większej pojemności. Ładowanie trwa około 10-11 godzin.
Aplikacja oświetlenia i smartfona
Hulajnoga projektowa zawiera również nietypowe oświetlenie. Przednie, białe światła znajdują się po obu stronach frontu platformy. Ich niska pozycja sprawi, że nie będziesz ślepy na nadchodzące osoby.
Tylne czerwone światło jest zintegrowane z błotnikiem i miga po naciśnięciu hamulca. Dodatkowo posiadamy również boczne oświetlenie podestu, które oświetla pomarańczowe paski po bokach białym światłem.
Kugoo Kirin G3 ma również Bluetooth, ale oficjalna stabilna aplikacja jest wciąż w fazie rozwoju. Producent do tej pory udostępnił jedynie wersję beta aplikacji na Androida, którą można pobrać m.in. z tego linku. Wypróbowaliśmy to na kilku smartfonach, ale na wszystkich po podłączeniu hulajnogi aplikacja wciąż wracała do wyszukiwania hulajnogi.
Z tego powodu nie mogliśmy tego przetestować. Powinien jednak wyświetlać aktualną prędkość, pojemność akumulatora w procentach, stan obrotomierza i oferować ustawienia startowe bez uruchamiania, blokowania skutera i tempomatu.
Kugoo Kirin G3: Ocena końcowa
Kugoo Kirin G3 to bardzo atrakcyjna hulajnoga pod względem wzornictwa, szczególnie dla młodszego pokolenia. Ma charakterystyczny pomarańczowy kolor, w którym poprowadzone są ramiona zawieszenia TPU i cała masywna konstrukcja.
Umieszczony z tyłu silnik o mocy 1200 W zadba o maksymalną prędkość 50 km/h, co wcale nie jest błahostką. Udało nam się osiągnąć maksimum 46 km/h przy 85 kg kolarzach. Zadowolą wysoką i szeroką kierownicę z dobrymi uchwytami, parą hamulców tarczowych, a także wyraźnym i dużym wyświetlaczem.
Jednak rzeczywisty zasięg przy maksymalnej mocy to około 35 km, czyli niewiele. Bylibyśmy zadowoleni z baterii o większej pojemności, a także z działającej aplikacji na smartfony, która wciąż jest w fazie rozwoju. Nie byliśmy również zadowoleni z początkowych problemów związanych z wadliwą serią, które zostały naprawione, ale nadal stanowią pewne ryzyko.
Witam, model kupiłem około miesiąc temu Kugoo Kirín G3 🙂, ale do tej pory wszystko przebiegało bez problemów, byłem bardzo zadowolony z osiągów, szybkości, ogólnie ten typ modelu mi odpowiada, bo jeżdżę po asfalcie, ale też w umiarkowanym, lżejszym terenie… ale przed wieczorem to zawiodła mnie w najgorszy sposób.... Przeszedłem około 4-5 km. Zatrzymałem się na skrzyżowaniu i potem jak chciałem wystartować nic się nie działo, po prostu gaz w ogóle nie reagował. Wyświetlacz ładnie się świecił, ale nie mogłem w ogóle uruchomić, nie wiem i nie rozumiem, dlaczego mnie to kosztowało 😭😭😭 ale w drodze powrotnej do domu musiałem pchać hulajnogę...około 3 -4 km....czy ktoś miał podobny problem techniczny? Dzięki za odpowiedź... Michał, SP
Przytrzymaj wyłączenie przez długi czas i poczekaj, aż się wyłączy, włącz ponownie i to wszystko