Sezon elektrycznych hulajnóg powoli dobiega końca, ale do naszej redakcji trafiła właśnie nowość od marki Eleglide. Niedawno przetestowaliśmy jeden z elektrycznych rowerów górskich, który wywarł bardzo dobre wrażenie. Co to jest skuter elektryczny elegancja D1?
Przyciąga mocą 500 W, maksymalną prędkością do 45 km/h i zasięgiem 70 km. Ale jakie są właściwości jezdne i jaki jest rzeczywisty zasięg? Dowiesz się w naszej szczegółowej recenzji.
Gdzie kupić Eleglide D1?
Skuter elektryczny Eleglide D1 jest dostępny u naszego międzynarodowego partnera, Geekbuying. Dostawa z polskiego magazynu będzie przyjemnością, więc możesz jeszcze w tym roku korzystać ze skutera. Dostawa trwa 2-7 dni roboczych i oczywiście bezpłatna dostawa bez żadnych dodatkowych opłat.
elegancja D1
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Podstawowe parametry w skrócie
elegancja D1 | |
---|---|
wymiary |
w stanie rozłożonym: 120 x 57 x 119 cm |
po złożeniu: 115 x 21 x 38 cm |
|
Wydajność |
W 500 |
Maksymalna prędkość |
45 km / h. |
Maksymalny zasięg |
70 km |
Maksymalne obciążenie |
120 kg |
Tworzywo |
stop aluminium |
masa |
27.5 kg |
Maksymalna wspinaczka |
25% |
Batéria |
864 Wh / 48 V / 18 Ah |
Czas ładowania |
9-11 godzin |
Koła |
Opony terenowe 10 "x 2.5" |
Wyświetl |
1.38-calowy wyświetlacz LCD |
Zawieszenie |
tak - przód i tył |
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnoga elektryczna marki Eleglide dotarła do nas kurierem SPS. Całe opakowanie jest stosunkowo ciężkie, waży prawie 36 kg. Całe pudełko zostało pokryte żółtą folią i dotarło bez widocznych uszkodzeń.
W środku znajdziemy kolejne kartonowe pudło, w którym przechowywany jest już sam skuter. Umieszczony jest w polistyrenach w stanie złożonym. Dodatkowo w opakowaniu znajduje się również siedzisko, ładowarka z końcówką EU, instrukcja obsługi oraz komplet śrub i kluczy potrzebnych do złożenia hulajnogi.
Opakowanie jest dokładnie takie, jakie sobie wyobrażamy dla podobnego produktu. Drugie pudełko ochronne oraz wewnętrzny polistyren wystarczająco chronią hulajnogę przed uszkodzeniami podczas transportu.
Składanie hulajnogi Eleglide D1
Hulajnoga Eleglide D1 nie należy do klasycznych hulajnóg miejskich, które znajdziesz w naszych recenzjach. Eleglide D1 to znacznie cięższa i cięższa hulajnoga. Waży 27.5 kg, a jego konstrukcja wykonana jest ze stopu aluminium. Pod względem designu przypomina znacznie droższe i mocniejsze skutery.
Jak już wspomnieliśmy hulajnoga jest umieszczana w pudełku w stanie złożonym, czyli podobnym do tego, w jaki można go złożyć i przenieść lub przechowywać w dowolnym momencie. Montaż do ostatecznej formy wcale nie jest skomplikowany i każdy może to zrobić w kilka minut.
Pierwszym krokiem jest przechylenie głównego drążka kierowniczego. Możesz to zrobić, naciskając dźwignię blokującą na dole mechanizmu wywrotu. Po ustawieniu we właściwej pozycji drążek kierowniczy wchodzi w rowki w mechanizmie składania. Wystarczy ustawić kierownicę w standardowej pozycji i przykręcić wyświetlacz za pomocą czterech śrub i nakrętek. Następnie należy przymocować zapłon jedną śrubą, aby mocno przylegał do kierownicy.
Ostatnim, opcjonalnym krokiem jest zamontowanie siedziska dołączonego do hulajnogi. Drążek, w który wkładane jest siedzisko, jest już zamontowany na hulajnodze, ale ma niewłaściwy adapter do dostarczonego siedziska. Jednak ten adapter znajduje się na spodzie fotelika. Zasada polega więc na wyjęciu adaptera ze sztycy i zamontowaniu wraz z siedziskiem drugiego adaptera.
Projekt, jakość i układ elementów
Konstrukcja hulajnogi Eleglide D1 jest niepozornie podobna do wielu innych hulajnóg chińskich, ale z naszego punktu widzenia jest bardzo udana. Skuter jest cały czarny i sprawia wrażenie solidnego i wysokiej jakości. Marka Eleglide podaje, że hulajnoga jest przeznaczona do użytku w terenie, do czego przystosowane są również opony 8″ o szerokości 10 cm z charakterystycznym wzorem bieżnika.
Wysokość w świetle hulajnogi to około 13 cm, więc niektóre tereny i wyższe krawężniki nie powinny być dla niej problemem. W pełni resorowana konstrukcja również zadowoli. Z przodu znajdziemy parę amortyzatorów sprężynowych. Z tyłu znajdują się dwa amortyzatory, ale bez sprężyn.
Ogólnie zawieszenie jest stosunkowo sztywne, ale funkcjonalne. Hulajnoga bardzo dobrze amortyzuje nierówności, ale przednie amortyzatory nie są zbyt dobre. Przy wyższych prędkościach podczas jazdy po nierównym terenie często dochodzi do denerwującego stukania przednich amortyzatorów. Tylne nie mają tak niechcianego wyrazu.
Wyższe hulajnogi ucieszą się możliwością regulacji wysokości kierownicy. Można go regulować w zakresie około 98 - 123 cm od podłoża. Bezpieczeństwo zapewniają mechaniczne hamulce tarczowe, które znajdują się zarówno z przodu, jak i z tyłu. Działają w połączeniu z silnikiem, który pomaga im hamować. Tym razem silnik znajduje się z tyłu, co powinno zapewnić lepsze przyspieszenie w porównaniu z przodem.
Kierownica ma dużą szerokość 62.5 cm. Zamontowane są na klasycznym, okrągłym wyświetlaczu LCD o średnicy 1.38″, który posiada dźwignię do sterowania przepustnicą. Znamy to sterowanie dobrze z wielu innych chińskich skuterów elektrycznych.
Eleglide D1: Oświetlenie i kierunkowskazy
Po lewej stronie kierownicy znajduje się kontrolka z trzema przyciskami. Jeden służy jako klakson, ale nie jest zbyt głośny, a pozostałe 2 są oznaczone kolorami do sterowania oświetleniem i kierunkowskazami.
Światła znajdują się nie tylko z przodu i z tyłu, jak to jest w zwyczaju, ale także we wszystkich czterech rogach podwozia. Te narożne światła służą również jako kierunkowskazy. Niestety w dzień takie drogowskazy nie mają większego znaczenia, ponieważ są słabo widoczne.
Lepiej jest po zmroku, kiedy wyróżnia się to ciekawe rozwiązanie. Niemniej jednak wolelibyśmy raczej klasyczne kierunkowskazy z tyłu. Światło stopu znajduje się na błotniku, który swoją drogą ma bardzo gustowny design. Świetnie się błyszczy i jest wystarczająco duży. Przednie białe światło znajduje się w tradycyjnym miejscu nad przednim kołem. Jego jasność jest raczej przeciętna.
Sterowanie i tryby jazdy
Hulajnoga elektryczna Eleglide D1 jest również wyposażona w parę kluczy, które aktywują hulajnogę. Przekręcenie kluczyka pokaże aktualny stan napięcia baterii na małym wyświetlaczu obok prawego uchwytu.
Aby jednak włączyć hulajnogę, przytrzymaj jeszcze dłużej niebieski przycisk obok wyświetlacza. Zapala to kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 1.38 cala. Jego głównym elementem jest wyświetlanie aktualnej prędkości. Znajdziesz tu jednak również inne przydatne informacje, takie jak stan baterii, przebyty dystans czy aktualny tryb jazdy.
Niebieski przycisk włączania / wyłączania przełącza między poszczególnymi wyświetlaczami - całkowita przebyta odległość, odległość przebyta od włączenia zasilania, czas, napięcie baterii i kod błędu (jeśli występuje). Wyświetlacz jest przyjemny dla oka, ma niezłą rozdzielczość, ale jego widoczność na zewnątrz jest stosunkowo niska.
Dostępne są trzy tryby jazdy. Są one oceniane na podstawie prędkości maksymalnej – 20/35/45 km/h. W każdym trybie wydajność jest taka sama, jedyną różnicą jest maksymalna prędkość.
Test zasięgu rzeczywistego
Producent podaje zasięg do 70 km na jednym ładowaniu. Jednak mała informacja pod tą informacją zawiera dodatkową informację, że ten zakres został zmierzony przy prędkości 15 km/h przy całkowitej bezwietrzności i przy 70 kg kolarzu. Ale kto by jeździł taką hulajnogą z maksymalną prędkością zaledwie 15 km/h, kiedy nawet najsłabszy tryb ma maksymalnie 20 km/h?
Oczywiście testowaliśmy zasięg w najmocniejszym trybie, w którym można w pełni cieszyć się osiągami hulajnogi. Jechaliśmy przez Koszyce i okoliczne wsie, więc nie mogliśmy ominąć pagórków i nieutwardzonych dróg. Nasz redaktor waży około 80 kg.
Podczas naszej jazdy testowej zmierzyliśmy przebyty dystans nie tylko miernikiem na wyświetlaczu, ale także zaczęliśmy monitorować aktywność na naszym smartfonie za pomocą aplikacji Runkeeper. Ponieważ wyświetlacz nie pokazuje procentu naładowania baterii, jechaliśmy, aż ostatnia z pięciu części baterii błysnęła. Według informacji na wyświetlaczu hulajnogi przejechaliśmy 46 km, ale według GPS było to nieco mniej, 39.68 km.
Spodziewaliśmy się słabszego zasięgu, ponieważ zawsze jechaliśmy z maksymalną możliwą prędkością, w zależności od warunków. Oczywiście w mieście na ścieżkach rowerowych, po których porusza się dużo ludzi, musieliśmy zwolnić, ale w wioskach i między nimi nadal jechaliśmy pełną parą.
Nasze wrażenia i doświadczenia z jazdy Eleglide D1
Nie mieliśmy zbyt wysokich oczekiwań w stosunku do hulajnogi Eleglide D1. Przecież ma moc „tylko” 500 W i jest hulajnogą stosunkowo przystępną cenowo, która tylko nieznacznie przekracza próg 500 euro. Jednak już podczas pierwszej jazdy byłem miło zaskoczony tym jak dobrze prowadzi się ta hulajnoga.
Osiągi są w zupełności wystarczające i bez problemu osiągnęliśmy maksymalną prędkość 45 km/h, choć według GPS było nieco mniej (ok. 38 – 39 km/h). Jednak wrażenia z jazdy były doskonałe. Dzięki zawieszeniu i dużym, szerokim kołom hulajnoga jest niezwykle wygodna podczas jazdy po asfalcie.
Pomimo tego, że producent przedstawia go jako hulajnogę terenową, nie sądzimy. Choć radzi sobie w łatwiejszym terenie i bardzo dobrze amortyzuje nierówności, to przy wyższych prędkościach podczas jazdy po nierównościach dochodzi do nieprzyjemnego stukania przednich amortyzatorów. Nierówności dobrze tłumią, ale mają nieprzyjemny dźwięk.
Chwalimy również szerokie kierownice, które dzięki wyprofilowanemu uchwytowi są bardzo wygodne. Hamulce są skuteczne i oba hamują ze wspomaganiem silnika. Jednak hamując tylnym hamulcem bardziej można odczuć, że hulajnoga hamuje również silnikiem. Przepustnica jest dobrze i płynnie kontrolowana, a hulajnoga ma całkiem dobre przyspieszenie. Jednak dla maksymalnej prędkości 45 km/h wymagana jest dłuższa linia prosta.
Mechanizm składania i siedzisko
Opuszczanie hulajnogi składa się z kilku kroków. Łatwiej jest, jeśli nie korzystasz z siedzenia. W takim przypadku wystarczy opuścić kierownicę, pociągając zamki w kierunku strzałek, a także odblokować blokadę za przednim kołem w mechanizmie składania. Następnie główny drążek kierowniczy jest opuszczany.
Jeśli na hulajnodze znajduje się siedzenie, należy je również złożyć za pomocą dźwigni pod siedzeniem, która składa siedzenie. Jednak konieczne jest również odblokowanie zapadki zabezpieczającej do złożenia całego drążka wraz z siedziskiem. Fotel złożony w ten sposób wprowadza jednak główny drążek kierowniczy po złożeniu, więc nadal trzeba go lekko przekręcić, aby nie przeszkadzał. Ten proces z siedzeniem jest więc nieco długi.
Lekkim minusem jest wola, która pojawia się w kierownicy po krótkiej jeździe. Jest to jednak podatek za możliwość złożenia obu stron kierownicy do głównego drążka. Stała kierownica byłaby bardziej stabilna, ale przy tej szerokości złożona hulajnoga nie byłaby zbyt kompaktowa.
Bateria i ładowanie
Eleglide D1 ma akumulator 864 Wh / 48 V / 18 Ah. Po naładowaniu ma napięcie 55 V. Akumulator jest przechowywany w dolnej części, gdzie jest chroniony przez konstrukcję podwozia. Akumulator jest dobrze chroniony w przypadku uderzenia o zbyt wysoki krawężnik lub kamień.
Producent podaje czas ładowania od 9 do 11 godzin. Skuter ładowaliśmy ze stanu prawie całkowitego rozładowania do 100% przez dokładnie 8 godzin i 20 minut. Ładowarka ma wyjście 54.6 V i 2 A. Złącze ładowania znajduje się pod przednim narożnym światłem po prawej stronie i jest chronione gumową osłoną.
Eleglid D1: Ocena końcowa
Hulajnoga elektryczna Eleglide D1 bardzo mile nas zaskoczyła swoimi właściwościami jezdnymi. Dzięki szerokim kołom i zawieszeniu jazda jest niezwykle komfortowa. Cieszą również przednie i tylne hamulce tarczowe oraz solidny zasięg. Podczas naszego testu przejechaliśmy do 40 km na jednym ładowaniu w najmocniejszym trybie.
Wady to luz w kierownicy spowodowany przechylaniem, a także przednie amortyzatory, które pukają podczas jazdy po nierównościach przy wyższych prędkościach. Ogólnie jednak jest to doskonała hulajnoga, która oferuje świetny stosunek ceny do wydajności. Jeśli szukasz hulajnogi elektrycznej o większej mocy niż klasyczne hulajnogi miejskie i nie chcesz inwestować zbyt dużo pieniędzy, Eleglide D1 to doskonały wybór.
Jeśli nasza recenzja przekonała Cię do zakupu Eleglide D1, zalecamy, jak wspomnieliśmy na początku, sprzedawcę online Geekbuying. Z magazynu UE nie musisz się martwić o podatek VAT ani cła, a paczka dotrze bardzo szybko w ciągu kilku dni roboczych.
elegancja D1
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.