Choć sezon elektrycznych hulajnóg i rowerów powoli dobiega końca, przetestowaliśmy jeszcze jedną ciekawą hulajnogę, która ze względu na swoją cenę jest bardzo kuszącym wyborem. Jest to kopia hulajnogi elektrycznej HIMO L2, którą można znaleźć w chińskich e-sklepach pod nazwami X10 lub inaczej ZP088-L2.
Skuter elektryczny ZP088-L2 to niemarkowa kopia wyżej wymienionego skutera, który my również przetestowany. Ze względu na niską cenę w porównaniu do oryginału, interesować nas będzie przede wszystkim jakość wykonania, właściwości jezdne oraz zasięg czy prędkość maksymalna.
Gdzie kupić skuter elektryczny ZP088-L2 / X10?
Hulajnoga elektryczna ZP088-L2 jest obecnie dostępna w ofercie sprawdzonego sprzedawcy Gshopper, ale można ją również znaleźć na popularnym Geekbuyingty. W obu przypadkach jest to oferta w Magazyny europejskie, dzięki czemu w ciągu kilku dni zostanie do Ciebie dostarczony kurierem ekspresowym. Dostawa bez opłat celnych to oczywistość.
Skuter elektryczny ZP088-L2
Magazyn UE
Magazyn UE
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z niemieckiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Niemczech. Dostawa z Niemiec trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Specyfikacja techniczna
Model | X10 lub ZP088-L2 |
---|---|
masa | 18 kg |
Wymiary w stanie rozmontowanym | 1195 x 436 x 525 mm |
Wymiary po złożeniu | 1195 x 436 x 1150 mm |
Maksymalne obciążenie | 125 kg |
Moc silnika | W 350 |
Maksymalna prędkość | 31 km/h (z możliwością zwiększenia) |
Tryby | 10/15/31 km/h |
Wodoodporny | IPX4 |
hamulce | tylny hamulec tarczowy |
Batéria | 36 V / 10 Ah / 10S2-5P litowo-jonowy |
Czas ładowania | 3-4 godziny |
Maksymalny zasięg | 30 - 40 km |
Opony | 10 " |
Bluetooth | Nie |
Zawartość i jakość opakowania
Zamówiliśmy hulajnogę elektryczną do testu u naszego partnera Gshopper. Przyjechał do nas z niemieckiego magazynu i został dostarczony przez kuriera GLS. Wymiary pudełka to 1195 x 225 x 525 mm, a całkowita waga to około 20 kg.
Pudełko jest dość trudne do przenoszenia, ponieważ nie ma pasków ani uchwytów do chwytania. W tym przypadku producent nie zastosował tzw podwójne opakowanie, dzięki czemu hulajnoga dostarczana jest tylko w jednym kartonowym pudełku. Wewnątrz znajduje się natomiast złożona hulajnoga w kilku piankowych wzmocnieniach, które są stosunkowo duże i doskonale chronią hulajnogę przed uszkodzeniami.
Oprócz samej hulajnogi w zestawie znajduje się również instrukcja obsługi w języku angielskim, zestaw czterech śrubek, klucz imbusowy oraz przejściówka do ładowania z kablem. Ma chińską końcówkę, a jako bonus znaleźliśmy w pudełku drugi kabel, ale ma ten sam koniec. Sprzedawca chyba się pomylił i chciał nam przesłać kabel z europejską końcówką. W zestawie nie ma europejskiego adaptera wtyczki.
Prosty montaż przed pierwszą jazdą
Podobnie jak większość innych modeli skuterów miejskich, ta kopia HIMO L2 jest dostarczana w pudełku zmontowanym z usuniętą kierownicą. Wystarczy przechylić hulajnogę i przykręcić kierownicę za pomocą czterech śrub znajdujących się w instrukcji obsługi.
Dwie śruby są umieszczone z przodu i dwie kolejne z tyłu pionowego drążka kierowniczego. Nie potrzebujesz własnych narzędzi ani żadnych innych narzędzi, ponieważ wszystko, czego potrzebujesz, w tym klucz imbusowy, znajduje się w pakiecie.
Jakość przetwarzania
Jak wspomnieliśmy we wstępie, hulajnoga elektryczna ZP088-L2 to kopia znanej i bardzo udanej hulajnogi HIMO L2, którą testowaliśmy w obu jej wersjach – HIMO L2 i HIMO L2 Max. Na pierwszy rzut oka jest to wierna kopia, ale jeśli przyjrzymy się hulajnodze z bliska, znajdziemy kilka różnic.
ZP088-L2 ma tylko jedną dźwignię hamulca po lewej stronie, inny mechanizm składania, inny materiał wierzchni platformy na stopy, a także inne światło przednie. Jednak ogólna konstrukcja jest bardzo podobna.
Prawdopodobnie najbardziej interesuje Cię jakość obróbki. Nowy skuter, wzorowany na pierwowzorze, ma masywną konstrukcję ze stopu aluminium. Jednak HIMO L2 wyraźnie góruje pod względem jakości, a jego imitacja na pierwszy rzut oka nie jest tak idealna.
Chociaż konstrukcja jest wysokiej jakości, mechanizm składania jest stosunkowo prosty i widać niedoskonałości w ogólnej jakości obróbki poszczególnych części. Często są to jednak wady kosmetyczne, a nie porysowane części metalowe. Ogólnie rzecz biorąc, hulajnoga jest solidna, nie skrzypi ani nie zgina się. Ze względu na niską cenę jakość jest dobra, a niedoskonałości, które w niej znajdziesz, w większości nie odgrywają znaczącej roli.
Moc 350 W i tryby jazdy
Skuter elektryczny ZP088-L2 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 350 W. Znajduje się w przednim kole i zapewnia maksymalną prędkość 31 km/h. Dostępne są 3 tryby z prędkością 10, 15 i 31 km/h. Dziwne, że przy tak maksymalnej prędkości producent wybrał słabsze tryby z tak niskimi prędkościami i różnicą zaledwie 5 km/h.
Przycisk z symbolem on/off na dźwigni gazu, który w tym przypadku ma kolor czerwony, służy do przełączania między trzema trybami.
Jeśli chodzi o podjazdy, hulajnoga powinna poradzić sobie z nachyleniem 17°. W rzeczywistości jednak nie radzi sobie zbyt dobrze ze wzniesieniami i musieliśmy jej pomóc, podskakując na naprawdę stromych wzniesieniach. Przyspieszenie od zera nie jest najlepsze, a hulajnoga potrzebuje trochę czasu, aby się ruszyć.
Ukryte menu z opcją odblokowania prędkości
Ciekawą cechą tej hulajnogi jest możliwość odblokowania maksymalnej prędkości do około 40 km/h, co jest bardzo rzadkie dla hulajnogi w tej kategorii cenowej. To prawdopodobnie najtańsza tak szybka hulajnoga, jaką można kupić.
Do ukrytego menu możesz dostać się przytrzymując jednocześnie oba przyciski na dźwigni gazu. W tym menu dostępne są cztery opcje oznaczone jako P0 do P3. Ostatnia opcja, P3, służy do ustawienia maksymalnej prędkości.
Po zmianie wartości z 32 na FF odblokowywana jest pełna prędkość, co w naszym przypadku przy 80 kg kolarzu oznaczało prędkość do 40 km/h. Możesz również obejrzeć całe odblokowanie prędkości w naszym krótkim samouczku wideo, który opublikowaliśmy wcześniej w naszym artykule o tej hulajnodze.
Opcja P0 służy do przełączania między jednostkami prędkości (mph lub km/h), P1 do włączania lub wyłączania tempomatu oraz P2 do włączania lub wyłączania startu na biegu jałowym. Jednak tempomat działa dziwnie i przy pełnym gazie włącza się zanim osiągniemy stałą prędkość, podczas gdy skuter dalej przyspiesza.
Wyświetlacz i kierownica
Kierownica znajduje się na wysokości około 117 cm nad ziemią, co jest w sam raz dla osoby o wzroście 185 cm. Może nie odpowiadać wyższym osobom. Szerokość kierownicy to 47 cm i mają też dzwonek, który słychać dość dobrze.
W centrum znajduje się dominujący wyświetlacz, który pokazuje aktualną prędkość i stan baterii. Jednak nie jest on wyświetlany w procentach, ale w czterech częściach, z których każda powinna stanowić 25%.
Opony i komfort podczas jazdy
Hulajnoga elektryczna ZP088-L2 posiada 10-calowe pneumatyczne koła z oponami 255 x 70. Pomimo tego, że hulajnoga nie posiada żadnego zawieszenia, jazda jest dość wygodna i bardzo cicha dzięki tym dużym i szerokim kołom.
Nie należy zapominać, że jest to hulajnoga przeznaczona do ruchu miejskiego. Dobrze jeździ po klasycznych ścieżkach rowerowych, drogach i zwykłych chodnikach, a standardowe wyboje potrafią całkiem dobrze wytłumić duże koła.
Ale jeśli chodniki lub drogi są zbyt popękane, to już czuć brak zawieszenia i hulajnoga trochę Cię powali. Nie jest to jednak nic specjalnego w przypadku skuterów miejskich bez zawieszenia.
Zasięg i ładowanie
Wzorem oryginału, jego kopia posiada również baterię umieszczoną w dolnej części pod metalową osłoną. Jest to akumulator 36 V o maksymalnym napięciu 42 V i pojemności 10 Ah.
Producent wskazuje zasięg 30-40 km na jednym ładowaniu. Jak zwykle wartości te są najczęściej mierzone w warunkach laboratoryjnych w trybie eko, z którego większość skuterów w ogóle nie korzysta.
Ponieważ my, podobnie jak wielu z Was, używamy miejskich hulajnóg elektrycznych tylko w najwyższym trybie, przetestowaliśmy zasięg w tym trybie. Dodatkowo odblokowaliśmy prędkość do maksimum, tak jak opisaliśmy to w jednym z poprzednich rozdziałów.
Jechaliśmy ulicami Koszyc, gdzie nie omijaliśmy nawet wzniesień. Najczęściej korzystaliśmy ze ścieżek rowerowych i klasycznych ścieżek. Na jednym ładowaniu udało nam się przejechać 21.23 km, co jak na taką prędkość i akumulator 10 Ah wcale nie jest złe.
Złącze ładowania znajduje się na lewym namiocie przy podstawce i jest chronione gumową nakładką, ale nie trzyma się zbyt dobrze. Ładowanie trwa około 5 godzin, choć producent podaje 3-4 godziny.
Hamulce i oświetlenie
W tym przypadku mamy tylko tylny hamulec tarczowy bez E-ABS. Jest to klasyczny mechaniczny hamulec tarczowy, który znajdziemy w wielu chińskich hulajnogach elektrycznych. Hamulec ma tylko jeden klocek hamulcowy, który naciska na tarczę po naciśnięciu dźwigni hamulca.
Skuteczność hamulca tarczowego jest standardem, a ponieważ znajduje się on z tyłu, podczas gdy silnik z przodu, skuter będzie się ślizgał podczas gwałtownego hamowania. Jeśli chodzi o oświetlenie, znajdziemy klasyczne przednie białe i tylne czerwone światło. Tylne światło miga podczas hamowania, a jasność obu świateł jest stosunkowo słaba.
Mechanizm wywrotu
Hulajnogę ZP088-L2 można łatwo złożyć w kierunku tylnego koła i transportować po złożeniu. Jego waga to około 18 kg, więc nie jest to jedna z najlżejszych hulajnóg, ale taka waga jest nadal całkiem akceptowalna do przenoszenia.
Jednak system blokowania przegubu mechanizmu składania w stanie rozłożonym jest trochę dziwny. Przegub zabezpieczony jest śrubą z obrotowym kółkiem, która naciska na zamek w kształcie litery U. Na pierwszy rzut oka ta część wydaje się najsłabszym ogniwem mechanizmu składania, ale ten sam system znajdziemy w znacznie większej liczbie drogie skutery Kugoo G-Booster.
Po kilku jazdach w stawie pojawił się pewien luz, podobny do hulajnogi Himo L2. Nie jest to jednak coś strasznego i niespotykanego w tej kategorii cenowej.
ZP088-L2: Ocena końcowa
Hulajnoga elektryczna, którą można znaleźć pod kilkoma oznaczeniami, takimi jak ZP088-L2 czy X10, jest kopią modelu L2 od marki Himo. Zachwyca jednak niską ceną, która jest znacznie niższa od oryginału.
Skuter oferuje podobnie masywną konstrukcję, silnik 350 W, akumulator 10 Ah i jeden bonus, którym jest możliwość odblokowania maksymalnej prędkości do 40 km/h. To sprawia, że hulajnoga ZP088-L2 jest prawdopodobnie najszybszą hulajnogą w swojej kategorii.
Choć jakość wykonania nie jest tak dobra jak w przypadku Himo L2, są to w większości wady kosmetyczne, które w żaden sposób nie wpływają na funkcjonalność. Hulajnoga ma słabsze przyspieszenie, a podjazdy nie są jego najlepszymi przyjaciółmi, ale jeśli szukasz dużo muzyki za niewielkie pieniądze, jest to bardzo ciekawa opcja.
Skuter elektryczny ZP088-L2
Magazyn UE
Magazyn UE
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z niemieckiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony z Twojego lokalnego magazynu w Niemczech. Dostawa z Niemiec trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Jeśli nasza recenzja przekonała Cię do zakupu tej hulajnogi, możesz ją korzystnie zamówić u dwóch sprzedawców. Ale trzeba się spieszyć, bo co tydzień sprzedaje się dziesiątki, a nawet setki sztuk.