Sezon elektrycznych hulajnóg i rowerów wciąż trwa, a na drogach spotykamy coraz więcej różnych modeli. Obecnie producentów skuterów elektrycznych jest naprawdę wielu, więc przy zakupie masz szeroki wybór. Tym razem przetestowaliśmy nową hulajnogę elektryczną HIMO L2.
Co oferuje w porównaniu z innymi, podobnymi hulajnogami i czy w ogóle warto je kupić? W recenzji przedstawimy Państwu nasze prawdziwe doświadczenie, przyjrzymy się rzeczywistemu zasięgowi jednego ładunku, długości ładowania oraz jego mocnym i słabym stronom.
Magazyn UE ma idealną cenę
Kupiliśmy hulajnogę elektryczną HIMO L2 do testów od naszego międzynarodowego partnera Geekbuying. Jest nadal dostępny w Magazyn polski, więc dostawa była dość szybka. Sprzedający wysłał nam skuter 26.8 sierpnia. i została dostarczona do nas w dniu 3.9. Dostawa trwała tak długo około tygodnia. Zwolnienie z wszelkich opłat celnych jest rzeczą oczywistą.
Skuter elektryczny HIMO L2
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Dane techniczne w skrócie
Moc silnika | W 350 |
---|---|
Maksymalna prędkość |
25 km / h. |
Batéria |
10 Ah |
Czas ładowania |
około 6 godzin |
Maksymalne obciążenie |
100 kg |
masa |
18.7 kg |
wymiary |
1180 x 495 x 1200 mm |
Wymiary po złożeniu |
1180 x 495 x 490 mm |
Opakowanie i jego zawartość
Skuter elektryczny HIMO L2 został do nas dostarczony przez kuriera DPD. Jest zapakowany w stosunkowo duże pudełko z dwoma plastikowymi paskami, co ułatwia przenoszenie. Waga całego opakowania to około 24 kg. Niestety pudełko, w którym kurier dostarczył nam hulajnogę, w kilku miejscach uległo uszkodzeniu.
Szkoda, że sprzedawca nie zapakował hulajnogi w inne, ochronne pudełko, które podniosłoby jakość zabezpieczenia opakowania.
Na szczęście tylko pudełko zostało uszkodzone. Skuter był w idealnym stanie, bez żadnych uszkodzeń i zarysowań. Wewnątrz każdy element jest dodatkowo zabezpieczony dodatkową tekturą lub przynajmniej folią.
Hulajnoga jest przechowywana w złożonym pudełku z odłączoną kierownicą. Są one zabezpieczone tekturą. W osobnym pudełku znajdziesz również ładowarkę z instrukcją montażu i użytkowania oraz śrubki z kluczem imbusowym. Miłym bonusem jest mała pompka do pompowania opon. Wolną przestrzeń w pudełku wypełniają tekturowe wzmocnienia.
Składanie hulajnogi HIMO L2
Sam montaż hulajnogi jest bardzo prosty i nie potrzebujesz nawet instrukcji użytkowania, która jest bardzo przejrzysta i dobrze opracowana. Jak wspomnieliśmy powyżej, sama hulajnoga jest w stanie złożonym w pudełku, tylko kierownica jest odłączona.
Wystarczy wyjąć hulajnogę z pudła, ustawić drążek prowadzący do kierownicy, zabezpieczyć go dźwignią blokującą i przytrzymać kierownicę na miejscu. Są one montowane jak w większości podobnych hulajnóg, za pomocą czterech śrub do głównego drążka. Pakiet zawiera również zaprojektowany do tego celu klucz imbusowy, dzięki czemu nie potrzebujesz żadnych własnych narzędzi.
Następnym krokiem jest przymocowanie przedniego światła do spodu belki za pomocą jednej śruby. I to wszystko. Wystarczy napompować opony i hulajnoga jest gotowa do pierwszej jazdy. Jak widać, montaż jest naprawdę bardzo prosty i bez problemu poradzisz sobie z nim w kilka minut.
Jakość przetwarzania i wymiary
Już na pierwszy rzut oka widać, że hulajnoga ma naprawdę mocną i wysokiej jakości konstrukcję. Głównym redaktorem skutera, który pisze tę recenzję, jest Xiaomi Mi Scooter Pro, ale w porównaniu z Himo L2 działa jak młodszy brat od Xiaomi. Wymiary hulajnogi HIMO L2 to 1180 × 495 × 1200 mm. Dla porównania wspomniana hulajnoga od Xiaomi ma 1080×430×1140 mm.
Cała konstrukcja jest metalowa, a sama rama jest dominującym elementem hulajnogi, ponieważ jest prowadzona po obwodzie części bieżnika, nad błotnikiem tylnego koła. Hulajnoga dostępna jest w kilku kolorach, które różnią się kolorem tej ramy obwodowej. Wszystkie spawy są ładne, a ogólne wrażenie hulajnogi jest doskonałe.
Kierownica prowadząca do kierownicy jest w każdym kolorze czarna, a jej średnica to aż 4.7 cm. Kierownice znajdują się 120 cm od podłoża, a ich wysokość nie jest regulowana, co jednak przyczynia się do większej wytrzymałości. Chociaż drążek teleskopowy jest świetny dla tych, którzy muszą regulować wysokość kierownicy, często zmniejsza ogólną wytrzymałość. Szerokość kierownicy wynosi około 50 cm, a uchwyty do chwytania kierownicy są również przyjemnie grube o średnicy 3.5 cm. Są też gumowane i wyglądają prawie tak samo jak w hulajnodze Xiaomi.
Jednak najbardziej podoba nam się wystarczająco duża przestrzeń na nogi. Ma 21 cm szerokości i około 55 cm długości, łącznie z długością prostej części. W tylnej i przedniej części ta przestrzeń jest zaokrąglona, aby płynnie płynąć z konstrukcją.
Ze względu na swoje wymiary hulajnoga elektryczna nadaje się również dla wyższych sylwetek oraz osób z większą liczbą butów. Zadowoli swoją wysokiej jakości konstrukcją, która jest niezwykle mocna i trwała. Pod względem designu nie mamy nic do zarzucenia hulajnodze, a z naszego punktu widzenia jest to bardzo udana i czysta konstrukcja.
Koła, hamulce i układ komponentów
Niestety HIMO L2 nie ma zawieszenia, dlatego jest to hulajnoga miejska. Jednak komfort jazdy zwiększają opony 10″, które są niespotykanie szerokie jak na hulajnogę miejską. Ich szerokość wynosi do 7 cm. Dzięki nim poruszanie się po mieście jest bardzo komfortowe. Skuter lepiej trzyma się również w zakrętach, a ogólne wrażenia z jazdy są bardzo dobre.
Silnik znajduje się w standardowym miejscu, w przednim kole, z którego prowadzi linka do głównego drążka w kierunku jednostki sterującej. Jeśli spojrzymy na hulajnogę od dołu, zobaczymy inne kable prowadzące od drążka kierowniczego do komory akumulatora, która znajduje się na spodzie hulajnogi.
Jednak te linki, wraz z linką tylnego hamulca, są bardzo niefortunnie poprowadzone na zewnątrz. Dotykają nawet błotnika na przednim kole i mogą powodować problemy podczas jazdy w terenie. Szkoda, że producent nie ukrył tych kabli pod swego rodzaju osłoną, bo wystają one niepotrzebnie na zewnątrz.
W przedniej części znajdziemy aktywne oświetlenie LED, które jednak jest stosunkowo niewielkie. Uzupełnia go tylne światło stopu na błotniku i cztery pomarańczowe soczewki odblaskowe po bokach hulajnogi. Na tylnym błotniku znajduje się także miejsce na małą „tablicę rejestracyjną”, która służy do oznakowania hulajnogi w niektórych krajach, w których jest to wymagane przez przepisy.
Na środku kierownicy znajduje się czytelny wyświetlacz, który jest lekko pochylony do góry. Hulajnogę włącza się przyciskiem na manetce, który znajduje się tuż obok prawego uchwytu. Nad przyciskiem zasilania znajduje się również przycisk sterowania oświetleniem.
Jak mogłeś zauważyć na zdjęciach, hulajnoga ma parę dźwigni hamulca. Lewy służy do sterowania tylnym, mechanicznym hamulcem tarczowym, a prawy pełni funkcję hamulca elektronicznego, dzięki któremu hamujesz tylko silnikiem. Ciekawostką jest wbudowany dzwonek w lewej dźwigni hamulca, a także praktyczny zaczep w przedniej górnej części głównego drążka.
Hamulce działają dobrze, a ich efekt jest wystarczający. Jednak elektroniczna dźwignia hamulca po prawej stronie nie jest bardzo ważna. Lewa dźwignia, która steruje tylnym hamulcem tarczowym, również aktywuje hamowanie silnikiem, więc naciśnięcie obu dźwigni hamulca daje taki sam efekt, jak naciśnięcie tylko lewej. Silnikiem można hamować tylko prawą dźwignią, ale nie ma to większego znaczenia, bo ten hamulec sam w sobie jest dość słaby.
Mechanizm wywrotu
Piętą achillesową wielu skuterów w przeszłości był mechanizm składania. Jeśli śledzisz świat hulajnóg elektrycznych, z pewnością nie przegapiłeś niepraktycznego mechanizmu hulajnogi Kugoo S1 czyli pękający dziób skutera pierwszej generacji od Xiaomi.
HIMO L2 składa się za pomocą dużej plastikowej dźwigni znajdującej się na styku hulajnogi. Wystarczy, że odblokujesz go za pomocą niepozornego przycisku na boku, a następnie opuść dźwignię, która zwolni przegub i będziesz mógł złożyć hulajnogę. System zapinania w pozycji złożonej jest wyjątkowy. Wspomniany hak na belce głównej musi być przymocowany do metalowego wspornika, który znajduje się obok tylnego błotnika. Nie jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ale spełnia swoje zadanie.
Tryby i sterowanie
Silnik skutera oferuje moc 350 W przy maksymalnej prędkości 25 km/h, co jest standardem w tej kategorii skuterów. Po włączeniu na wyświetlaczu pojawi się kolorowy symbol reprezentujący aktualny tryb. Dostępne są 3 tryby stopniowane według prędkości maksymalnej - 15, 20 lub 25 km/h. Tryby są oznaczone kolorami na wyświetlaczu w kolorze białym, pomarańczowym i czerwonym, podczas gdy biały symbolizuje najsłabszy tryb, a czerwony najsilniejszy.
Dominującym elementem wyświetlacza jest aktualna prędkość. Poniżej znajduje się wyświetlenie stanu baterii w postaci czterech sekcji, według których wiemy o przybliżonej pojemności baterii. Brak procentowego wyświetlenia stanu baterii. Wyświetlacz jest wystarczająco duży, ale jego potencjał nie jest zbytnio wykorzystywany. Możemy sobie wyobrazić nie tylko procentową prezentację stanu baterii, ale także wskazanie aktualnej przebytej odległości lub inne przydatne dane.
Hulajnogą steruje się wspomnianą dźwignią w prawej ręce i wystarczy delikatnie podskoczyć, aby uruchomić silnik. Nie można uruchomić wyłącznie silnikiem elektrycznym bez podskakiwania.
Zasięg i ładowanie
Producent podaje, że ten skuter ma zasięg 35 km na jednym ładowaniu. Bateria składa się z 40 18650 ogniw o łącznej pojemności 10.4 Ah. Podany przez producenta zakres jest często przekraczany, dlatego postanowiliśmy zweryfikować te informacje.
Jeździliśmy na hulajnodze w Koszycach i okolicach z jeźdźcem o wadze 82 kg i oponach napompowanych do 45 PSI. Był to w większości płaski teren, ale próbowaliśmy też podjeżdżać pod różne wzniesienia. Jechaliśmy, aż odczuliśmy większą utratę mocy i przejechaliśmy dokładnie 29.03 km. Podany przez producenta zakres wcale nie jest przekroczony. Trasę i więcej szczegółów na temat jazdy testowej można zobaczyć na zrzucie ekranu z aplikacji Runkeeper.
Ładowanie trwa około 5 godzin i 45 minut za pomocą dołączonej ładowarki, która ma wyjście 42 V / 2 A.
Nasze doświadczenie po intensywnym użytkowaniu HIMO L2
Bardzo przyjemnie jeździliśmy na hulajnodze HIMO L2. Szerokie opony zapewniły naprawdę ciekawe wrażenia z jazdy. W porównaniu z hulajnogą Xiaomi Mi Scooter Pro, z której korzystamy prawie codziennie, komfort jazdy jest znacznie wyższy z hulajnogą HIMO. Skuter lepiej amortyzuje przejazd przez nierówności, a ogólna stabilność jest znacznie lepsza. Dzięki szerokim oponom nie mieliśmy problemu z jazdą z jedną ręką na kierownicy, a drugą daliśmy sygnał do zmiany kierunku.
Ponieważ redaktor testu ma 185 cm wzrostu, wyższa pozycja kierownicy (120 cm nad ziemią) również jest dużym pozytywem. Duża powierzchnia stopy, która jest gumowana, jest również idealna, dzięki czemu w ogóle się nie ślizga.
Oczywiście hulajnoga górska zwolni, ale poradzi sobie z nimi całkiem nieźle, podobnie jak hulajnoga od Xiaomi w wersji Pro. Jeśli chodzi o siłę, to po kilku jazdach wykazaliśmy mniejszy luz w przegubie, gdzie znajduje się mechanizm składania. Jednak rozwiązaliśmy to, dokręcając śrubę w tym mechanizmie.
Niektórym może brakować zawieszenia, ale jak wspomnieliśmy, szerokie opony 10″ potrafią dość dobrze tłumić nierówności. Oczywiście byłoby lepiej z zawieszeniem, ale hulajnoga jest przeznaczona przede wszystkim do miasta, gdzie z łatwością pokonujesz krawężniki i dzięki wysokości w świetle prawie 13 cm.
Jednak większe rozmiary i szerokie opony również mają swoje żniwo. Ponieważ hulajnoga waży 18.7 kg, nie należy do najlżejszych, więc nie jest zbyt wygodna w przenoszeniu. Gruby pręt prowadzący do kierownicy również nie sprzyja łatwemu przenoszeniu, ponieważ to za nim musisz trzymać hulajnogę w stanie złożonym, jeśli chcesz ją przenosić.
Hulajnoga nie posiada Bluetooth, więc nie połączysz jej z aplikacją na smartfonie. Popularna hulajnoga od Xiaomi ma w tym przewagę.
HIMO L2: Ocena końcowa
HIMO L2 to doskonała hulajnoga miejska o pięknym designie oraz niezwykle mocnej i wytrzymałej konstrukcji. Jego silnik ma moc 350 W, osiąga maksymalną prędkość 25 km/h i na jednym ładowaniu przejedzie się nim ok. 30 km.
Chwalmy szerokie opony i dużą przestrzeń na nogi, co sprawia, że jazda na tej hulajnodze jest bardzo wygodna. Nadaje się również dla wyższych postaci, dzięki wystarczająco wysokiej kierownicy. Nawet dobry facet, do którego siada jak ulał, nie powstydziłby się tego skutera.
Podatkiem za większe gabaryty, szerokie koła i masywną konstrukcję jest jego waga 18.7 kg, przez co nie nadaje się do częstego przenoszenia w stanie złożonym.
Skuter elektryczny HIMO L2
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Jeśli nasza recenzja przekonała Cię do zakupu tej inteligentnej hulajnogi elektrycznej do miasta, koniecznie skorzystaj z oferty sprzedawcy Geekbuying, który należy do naszych stałych i zweryfikowanych sprzedawców.