Chińska firma Prawdziwy ja stale rośnie, a najnowsze statystyki producentów smartfonów wskazują na spadek liczby marek Huawei a Honor w Europie. Znamy też wyniki innych producentów w I kwartale 2021 roku.
🔥 Oglądaj wiadomości z China Planet na Facebook aj Instagram.
Pozytywne wieści dla Realme
Statystyki sprzedaży smartfonów za pierwszy kwartał 2021 roku dotarły już na rynek europejski. Ranking został opracowany przez analityków Counterpoint, a pierwszą dobrą wiadomością jest to, że sam rynek wychodzi z zeszłorocznego kryzysu i zaczyna stabilnie rosnąć. Nie ma wątpliwości, że rolę odegrała również rozprzestrzeniająca się pandemia koronawirusa i związany z nią kryzys półprzewodników oraz niedobory chipów.
Pierwsze trzy miejsca w Europie praktycznie odpowiadają temu, co pokazały globalne wyniki. Samsung nadal zajmuje czołowe miejsce w europejskich rankingach, dominując prawie jedną trzecią rynku, czyli 32%. To o 2% więcej niż w ubiegłym roku i ogólnie jest to wzrost o 13% rok do roku.
Drugie miejsce zajął amerykański Apple z udziałem w rynku na poziomie 28%. Popularny producent zwrócił na siebie uwagę modelem iPhone'a 12, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku miał on udział zaledwie 22%. Ogólnie jest to wzrost o 31% rok do roku. Trzecie miejsce przypadło chińskiemu Xiaomi z 2021-procentowym udziałem w rynku w Europie w 18 roku. W ubiegłym roku ten producent zanotował 11% i jest to wzrost rok do roku nawet o 73%.
Jednak nadal nie jest to najlepiej rozwijający się producent w Europie. Tak stało się z chińskim Realme, który urósł aż o 183% rok do roku, zyskując 2% udziału i za pierwszy kwartał tego roku producent zajmuje siódme miejsce w rankingu.
Huawei i Honor padli, Oppo zajmuje 4 miejsce
Negatywne wieści dotknęły jednak Honora, który ma nowego właściciela. Zajęła ósme miejsce z udziałem zaledwie 2% i spadkiem rok do roku o 74%. Do niedawna macierzysty Huawei, pomimo sprzedaży smartfonów bez usług Google, zajmował piąte miejsce z zyskiem na poziomie 2%. Jest to jednak spadek rok do roku nawet o 77%. Ten sam 2% zysk odnotował również OnePlus na szóstym miejscu, ze wzrostem rok do roku o 85%.
Jednak obiecujący chiński producent Oppo również zabiera głos w Europie, zwiększając udział w rynku o 6%. W porównaniu do dwóch procent w zeszłym roku, jest to wzrost rok do roku o 94% i oznacza zajęcie czwartego miejsca tuż za Xiaomi.
Już teraz zastanawiamy się, jak poradzą sobie chińscy producenci w drugim kwartale tego roku. Nie wahaj się napisać nam swoich wskazówek poniżej w dyskusji pod artykułem. Zegarek nasz Facebook a także nasz portal China Planet i dowiedz się więcej.