Tym razem mamy dla Was mniej tradycyjną hulajnogę elektryczną, która przeznaczona jest wyłącznie do siedzenia. To jest model Bogista M5 Pro o mocy 500 W i dużych 12″ kołach.
Jak się jeździ takim skuterem? W naszej recenzji dowiesz się wszystkiego, co ważne, w tym osiągów, zasięgu i jakości przetwarzania, ponieważ szczegółowo przetestowaliśmy skuter.
Gdzie kupić Bogist M5 Pro?
Dzięki naszemu kuponowi możesz teraz mieć hulajnogę w dobrej cenie. Sklep internetowy to oferuje Geekbuying, a nawet w europejskim magazynie, więc nie musisz się martwić o żadne cła ani inne dodatkowe opłaty. Dodatkowo możesz liczyć również na szybką dostawę, sprzedawca wskazuje 3-10 dni roboczych.
BOGIST M5 Pro
Magazyn UE
Magazyn UE
% Zľava pri platbe
5,00 €
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Magazyn CZ
% Zľava v košíku
9,18 €
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Specyfikacja techniczna
Model | Bogista M5 Pro |
---|---|
wymiary | 1170 x 620 x 940 mm |
Wymiary ze złożoną kierownicą | 1170 x 620 x 550 mm |
masa | 20.5 kg |
Nośność | 150 kg |
Wydajność | W 500 |
Maksymalna prędkość | 40 km / h. |
Batéria | 48 V / 11 Ah |
Dostęp | 30 - 35 km |
Tworzywo | aluminium i żelazo |
Wodoodporność | IP64 |
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnogę Bogist M5 Pro przywiózł do nas kurier DPD w pudle o wymiarach 1160 x 235 x 595 mm i wadze 29.6 kg. Pudełko zostało przykryte parą plastikowych pasków, dzięki czemu jest łatwe do przenoszenia.
Po otwarciu na całej długości pudełka znajduje się warstwa wzmocnienia piankowego. Hulajnoga jest dostarczana w pudełku ze zdjętą i złożoną kierownicą i jest chroniona różnymi wzmocnieniami z pianki i polistyrenu z każdej strony. Producent bardzo precyzyjnie zapakował tę hulajnogę. Szkoda tylko, że małe drobinki styropianu rozsypały się po pudle i skuterze.
Formowany styropian mocno trzymał przednie i tylne koła od dołu i od góry. Oprócz hulajnogi w pudełku znaleźliśmy również instrukcję obsługi, siedzisko, kosz, komplet narzędzi, ładowarkę z redukcją na wtyczki angielskie oraz plastikowy uchwyt na smartfona.
Składanie hulajnogi
Po usunięciu całego styropianu i materiałów opakowaniowych przystąpiliśmy do montażu skutera. Jak już wspomnieliśmy hulajnoga posiada zdemontowaną kierownicę w pudełku. Oprócz nich musieliśmy też naprawić siedzisko i tylny kosz.
Nie jest to jednak nic skomplikowanego. Wystarczy włożyć kierownicę do mostka i zamocować za pomocą szybkozamykacza. Następnie włożyliśmy dołączony pręt do gniazda od spodu i zabezpieczyliśmy nakrętki po obu stronach za pomocą klucza. Następnie wystarczy włożyć drążek z siedziskiem w konstrukcję i ponownie spiąć tuleją z szybkozamykaczem.
Cały proces jest prosty i możesz to zrobić samodzielnie w ciągu kilku minut.
Jakość wykonania i wzornictwa
Hulajnoga elektryczna Bogist M5 Pro ma znacznie inną konstrukcję niż większość hulajnóg, które testowaliśmy w przeszłości. Jego konstrukcja jest aluminiowa, masywna, zawiera również siedzisko. Rama siedziska jest tutaj zamocowana, więc jest to hulajnoga przeznaczona do jazdy wyłącznie na siedząco.
Zakładamy, że taka konstrukcja spodoba się starszym pokoleniom, ale jazda na siedząco jest całkiem ciekawa. Duże, 12-calowe koła również robią wrażenie na pierwszy rzut oka.
Dolna platforma stopy jest dość szeroka i ma wymiary około 22 x 41 cm. Niestety platforma jest tylko plastikowa i lekko ugina się na końcach, ale ma bardzo dobry chwyt w postaci materiału przypominającego papier ścierny.
Ponieważ siedzisko jest również dość szerokie, zmusza nas to do lekkiego rozstawienia nóg podczas siedzenia. Z tego powodu mogliśmy sobie wyobrazić nieco szerszą platformę pod stopy. Jednocześnie dla wyższych sylwetek mógłby być nieco dłuższy.
Kierownice z wyświetlaczem
Kierownice należą do najszerszych i mają konkretnie 58 cm. Po lewej stronie mamy dźwignię hamulca tylnego, sterownik świateł z klaksonem oraz stacyjkę z kluczykiem z wyświetlaczem pokazującym aktualne napięcie akumulatora. Producent dołącza do hulajnogi parę kluczyków.
Po prawej stronie znajduje się dźwignia hamulca przedniego oraz mniejszy wyświetlacz. Wyświetla kilka danych, takich jak aktualna prędkość, tryb, przebyty dystans i symbol baterii z graficznym przedstawieniem jej stanu za pomocą dziesięciu części.
Wyświetlacz ma całkiem gustowny design, ale jego widoczność na zewnątrz jest bardzo słaba. W bezpośrednim świetle słonecznym przeważnie nic nie widzieliśmy na wyświetlaczu.
A gdzie jest przepustnica? Hulajnoga Bogist M5 Pro posiada tzw motocyklowy sterownik gazu, zintegrowany z prawym uchwytem. Regulujemy więc moc kręcąc pierwszym uchwytem na kierownicy. Jest łatwy w obsłudze i osobiście lubimy to rozwiązanie.
Hamulce i koła
Na pierwszy rzut oka duże 12-calowe koła, które są tylko o 2 cale większe w porównaniu do zwykłych kół do hulajnóg elektrycznych, ale na pierwszy rzut oka wydają się znacznie większe. To klasyczne koła z dętkami.
Wymiary opon to 12,5 x 2.75 / 62-203 i są naprawdę bardzo wygodne. Jazda na hulajnodze z tak dużymi kołami jest zauważalnie inna niż na klasycznej 10″.
Jeśli chodzi o hamulce, są one tarczowe, mechaniczne. Dźwignie hamulca nie są więc tak łatwe do wciśnięcia jak w przypadku hamulców hydraulicznych, ale ich użytkowanie jest bezproblemowe.
Dodatkowo kołowrotki posiadają bardzo ciekawy design, który przykuwa wzrok już na pierwszy rzut oka. Jednak zaciski hamulcowe nie należą do najlepszych. Hamują w taki sposób, że po naciśnięciu dźwigni tarcza hamulcowa z jednej strony dociska tarczę, dociskając ją tym samym do przeciwnej strony. To nie są standardowe hamulce z parą tarcz,
Jeśli chodzi o ich skuteczność, to jest ona zaskakująco bardzo dobra. Hamulce dobrze reagują i nawet podczas hamowania awaryjnego, gdy ktoś wbiegnie Ci na drogę, przytrzymają Cię.
Tryby wydajności i jazdy
Do dyspozycji mamy 3 tryby jazdy, skalowane według maksymalnej prędkości, natomiast najwyższy tryb z numerem 3 to maksymalnie 40 km/h. Rzadko osiągaliśmy taką prędkość, głównie na bardzo długich prostych lub podczas zjeżdżania z lekkiego wzniesienia.
Hulajnoga przyspiesza od zera, więc odrzut nie jest wymagany. Jednak rozruch jest stosunkowo powolny, a ogólne przyspieszenie nie jest bardzo silne. Przy naładowanym akumulatorze całkiem nieźle radzi sobie z wzniesieniami, jednak wraz ze spadkiem napięcia znacznie zwalnia na bardziej stromych wzniesieniach, więc czasami musieliśmy mu pomagać.
Zawieszenie i oświetlenie
Bogist M5 Pro ma widelec amortyzowany o stosunkowo niskim skoku z przodu. Jednak w połączeniu z dużymi kołami jazda tą hulajnogą jest bardzo wygodna.
Jednak oczywiście przedni widelec czasami stuka, zwłaszcza jeśli pokonujemy nierówności z dużą prędkością. Ale wszystkie widelce amortyzowane w skuterach elektrycznych robią to w tej kategorii cenowej.
Jeśli chodzi o oświetlenie, to z przodu znajduje się białe światło z czterema diodami LED, które świeci zaskakująco dobrze. Z tyłu nad tylnym błotnikiem znajduje się standardowe czerwone światło.
Bateria i zasięg
Hulajnoga elektryczna Bogist M5 Pro posiada akumulator 48 V, 11 Ah. Przy takiej konfiguracji producent podaje zasięg w okolicach 30-35 km na jednym ładowaniu. Z doświadczenia wiemy już, że w rzeczywistych warunkach możemy spodziewać się znacznie mniejszego zasięgu.
Jak zawsze, tym razem sprawdziliśmy zasięg podczas jednej z naszych jazd. Znów objechaliśmy Koszyce i okolice i nie szczędziliśmy skutera. Zawsze używaliśmy go w najwyższym trybie i jeździliśmy z najwyższą prędkością, na jaką pozwalały nam obecne warunki.
Przebyty dystans monitorowaliśmy na wyświetlaczu hulajnogi, ale też na smartfonie za pomocą aplikacji Runkeeper, bo GPS mierzy dokładniej niż hulajnoga. Według wyświetlacza na hulajnodze na jednym ładowaniu przejechaliśmy 28 km, a według aplikacji Runkeeper 23.82 km.
Szczerze mówiąc, jak wspomnieliśmy powyżej, spodziewaliśmy się zasięgu około 15-17 km, więc niecałe 24 km to całkiem przyzwoity zasięg jak na akumulator 11 Ah.
Bogist M5 Pro: ocena końcowa
Bogist M5 Pro to mniej tradycyjna, elektryczna hulajnoga przeznaczona wyłącznie do siedzenia. Prawdopodobnie przypadnie do gustu starszym pokoleniom, ale jazda nim jest również niezłą frajdą dla osób urodzonych później. Dzięki silnikowi o mocy 500 W i akumulatorowi 48 V oferuje maksymalną prędkość do 40 km/h.
Cieszą również duże koła, przednie i tylne hamulce tarczowe oraz wyświetlacz informujący o napięciu akumulatora. Do minusów zaliczamy niezbyt wygodne siedzenie na dłuższe trasy oraz główny wyświetlacz ze słabą widocznością na zewnątrz.
Zrobiłem na tej hulajnodze 36 km na jednym ładowaniu. A filigranową osobą nie jestem 😉
Dzień dobry
Qual a Pressão idealny para os pneus para quem pesa 130 kg
Gostava que me desse essa reposta,
Eu tenho uma igual.
Dziękuję