Testowaliśmy hulajnogę elektryczną z kategorii mocniejszej, DUOTTY D88. Opiera się na konstrukcji znanej marki Boyueda, odpowiednio Laotie Ti30, więc możemy spodziewać się porządnej dawki mocy, 5600 W, w postaci dwóch silników.
W recenzji omówimy poszczególne elementy, zapoznamy się z wyposażeniem hulajnogi i jakością wykonania, a także podzielimy się naszymi doświadczeniami ze szczegółowych testów i codziennego użytkowania. Nie zapomnimy testu realnego zasięgu na jednym ładowaniu.
Gdzie kupić DUOTTS D88?
Hulajnoga elektryczna DUOTTS D88 jest obecnie dostępna u naszego ulubionego partnera Banggood skąd też to mamy, bezpośrednio w Magazyn czeski. Dostawa zajmie około 5 dni roboczych, a wysyłka jest całkowicie bezpłatna. Nie zapomnij skorzystać z naszego specjalnego kuponu na niższą cenę.
Specyfikacja techniczna
Model | DUOTTY D88 |
---|---|
masa | 50.3 kg |
Silnik | 2 x 2800 W (całkowita moc 5600 W) |
Tworzywo | stop aluminium |
Wyświetl | TF-100 |
Opony | 11-calowe terenowe |
Maksymalna prędkość | 85 km / h. |
Batéria | 60 V 35 Ah |
ładowanie | 8-10 godzin |
Dostęp | 80 - 120 km |
hamulce | tarcza hydrauliczna |
Maksymalna wspinaczka | 55 ° |
Zawieszenie | przód i tył |
Składanie | nie |
Wodoodporność | IPX4 |
Jako że jest to hulajnoga chińska parametry w tym przypadku są nieco niepewne. Sam producent na swojej stronie internetowej podaje różne parametry, gdzie raz podaje, że akumulator ma 35 Ah, później 38 Ah. To samo tyczy się mocy, gdzie producent podaje 2 x 2800 W, natomiast koło hulajnogi podaje 3000 W. Przy takich chińskich hulajnogach trzeba pewne informacje traktować z przymrużeniem oka.
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnogę elektryczną DUOTTS D88 wysłała do nas firma kurierska DPD, która jednak odmówiła dostarczenia przesyłki pod wskazany adres. Problemem była błędnie podana na opakowaniu waga 31.5 kg, która w rzeczywistości jest maksymalną wartością dla DPD. W magazynie zważyli pudełko i okazało się, że ważyło aż 52 kg. namito jest 31.5 kg.
Po hulajnogę musieliśmy więc udać się do magazynu DPD, gdzie czekał na nas duży box o wymiarach 136 x 35 x 90 cm. Ze względu na swój rozmiar i dużą wagę jest trudny do przenoszenia. Dodatkowo pudełko było rozdarte i przeciekało w jednym miejscu, ale sama hulajnoga nie uległa uszkodzeniu.
Jest rzetelnie pokryty silikonowymi i piankowymi wzmocnieniami. Przy takich hulajnogach musimy tolerować pewne zarysowania, natomiast w naszym DUOTTS D88 nie zauważyliśmy żadnych widocznych uszkodzeń.
Oprócz hulajnogi w pakiecie znajduje się także zestaw narzędzi, siedzisko, instrukcja obsługi, a nawet dwie ładowarki. Niezwykłym bonusem jest także para klocków hamulcowych.
Jakość i zawartość opakowania oceniamy bardzo pozytywnie.
Składanie hulajnogi DUOTTS D88
Hulajnoga znajduje się w pudełku w stanie złożonym, lekko owinięta piankowymi wzmocnieniami i przezroczystą folią. Akcesoria ułożone są na platformie na nóżki, a dodatkowo ładnie owinięte w folię, aby nie latały po pudełku. Ponieważ w naszym pudełku również pojawiła się dziura, doceniamy fakt, że producent opakował w ten sposób całą hulajnogę wraz z akcesoriami.
Instalacja nie jest skomplikowana ani czasochłonna. Zaczęliśmy od przekręcenia kierownicy, co notabene nie jest tak proste, jak w przypadku słabych hulajnog. Kierownicę należy mocno szarpnąć do pozycji pionowej, aby bezpiecznik zatrzasnął się na swoim miejscu.
Następnie przymocowaliśmy kierownicę wraz z mostkiem do pionowej belki. Aby to zrobić, musieliśmy dokręcić parę śrub za pomocą klucza imbusowego. Następnie dokręciliśmy już tylko śruby klamek hamulcowych, wyświetlacza i pozostałych elementów na kierownicy, które zostały już całkowicie poluzowane, abyśmy mogli ustawić je w preferowanej pozycji.
Na koniec przymocowaliśmy tylne kierunkowskazy za pomocą nakrętek i dokręciliśmy śrubę mocującą przedni klakson. Ponieważ nie chcieliśmy używać fotelika, usunęliśmy podstawę jego ramy z platformy.
Jakość projektu, ramy i wykonania
Jak już wspomnieliśmy we wstępie, DUOTTS D88 bazuje na znanej pod względem konstrukcji i designu hulajnodze Boyueda czy też Laotie Ti30, które od lat mają tę samą i sprawdzoną konstrukcję. Prawdopodobnie produkowane są w tej samej fabryce.
Jest to naprawdę duża, masywna i ciężka hulajnoga, która waży około 50 kg. Rama wykonana ze stopu aluminium, zawieszona z przodu na widelcu, a z tyłu na amortyzatorze sprężynowym.
Pod względem konstrukcyjnym osobiście podoba nam się ten wygląd, z wyjątkiem reflektorów przypominających oczy. Dzięki temu, że hulajnoga posiada regulowaną wysokość i składaną kierownicę, podczas jazdy słychać z niej różne dźwięki, które nie są zbyt przyjemne.
Przed każdą jazdą zalecamy dokładne sprawdzenie, czy wszystkie śruby są dokręcone do oporu. Gdybyśmy chcieli używać hulajnogę przez dłuższy czas, sięgnęlibyśmy także po klej do gwintów, gdyż niektóre śrubki ciągle się odkręcają. Dotyczy to nawet nakrętek na osiach kół, co również jest dość niebezpieczne, dlatego zdecydowanie zalecamy wymianę ich na nakrętki zabezpieczające.
Sama hulajnoga jest znacznie wyższa od klasycznych hulajnóg. Górna platforma znajduje się na wysokości około 29 cm od podłoża, a jej dolna część ma wysokość w świetle 20 cm. W tej przestrzeni dolnej części przechowywany jest akumulator.
Powierzchnia platformy pokryta jest papierem ściernym, a jej wymiary to około 55 x 28 cm bez wycięć i zaokrąglonych krawędzi.
Regulowana wysokość i składana kierownica
Regulowana wysokość i składana kierownica to zarówno zaleta, jak i wada. Osobiście używaliśmy ich w najwyższej pozycji, gdyż nasza redaktorka ma 185 cm wzrostu. Można je ustawić na wysokości około 120 cm, 129 cm lub 138 cm od podłoża.
Możemy je również złożyć odkręcając dużą nakrętkę pośrodku. Następnie są one składane do pozycji pionowej. To jest ich wada, gdyż kierownica ma wiele przegubów, jest mało mocna i skrzypi. Również centralna nakrętka służąca do składania kierownicy stale się odkręca.
A co znajdziemy na kierownicach? Po lewej stronie znajduje się dźwignia hamulca tylnego, wyświetlacz pokazujący napięcie akumulatora wraz z zamkiem na kluczyk, a także sterowanie światłami, kierunkowskazami i klaksonem.
Po prawej stronie znajduje się kontroler umożliwiający przełączanie trybów Eco/Turbo i jazdę jednym lub dwoma silnikami. Obok nich znajduje się wyświetlacz ze sterowaniem przepustnicą, model TF-100, a także dźwignią hamulca przedniego.
Wyświetlacz ze sterownikiem gazu
Hulajnoga elektryczna DUOTTS D88 otrzymała doskonale znany wyświetlacz ze sterownikiem gazowym, a konkretnie model TF-100. Jest to lepszy model wyświetlacza, dzięki czemu jest widoczny także na zewnątrz w świetle dziennym.
Wyświetla standardowe dane, takie jak aktualna prędkość, wybrany tryb jazdy (1 do 3), pięciosegmentowy symbol akumulatora oraz liczbę przejechanych kilometrów. Ostatnie dane można przełączyć poprzez krótkie naciśnięcie przycisku włączania/wyłączania.
Wśród danych, pomiędzy którymi możemy się przełączać, znajduje się dystans aktualnej podróży, całkowity przebyty dystans, napięcie i prąd akumulatora, komunikaty o błędach czy czas jazdy.
Koła i hamulce
Hulajnogę DUOTTS D88 mieliśmy dostępną z 11-calowymi oponami terenowymi, które już wyglądają na znacznie szerokie i mają głęboki terenowy wzór.
Dzięki nim każdy z daleka usłyszy, że podjeżdżamy na hulajnodze, jeśli jedziemy po asfalcie. Obecnie jednak sprzedawcy nie oferują wyboru opon szosowych lub terenowych. Jedyna opcja to jazda w terenie.
Jeśli chodzi o hamulce, mamy klasyczne hydrauliczne hamulce tarczowe, które można znaleźć w innych podobnych hulajnogach. Posiadają również śrubę obrotową do regulacji załączenia dźwigni hamulca. Miłym dodatkiem jest jedna zapasowa para klocków hamulcowych w zestawie.
A co to za hamulce? Naszym zdaniem hamują bardzo dobrze, co przy tak mocnej hulajnodze jest koniecznością. Oprócz tego mamy także hamowanie silnikiem, które można odczuć od razu po delikatnym naciśnięciu dźwigni hamulca. Każda potężna hulajnoga elektryczna powinna być wyposażona w hamulce hydrauliczne jako wyposażenie obowiązkowe.
Elastyczność i komfort podczas jazdy
Z przodu znajduje się amortyzowany widelec, natomiast z tyłu mamy amortyzator z pojedynczą sprężyną. Ogólnie zawieszenie jest dość sztywne i pokonywanie nierówności przy dużej prędkości jest dość trudne. Przy niższych prędkościach jazda jest jednak bardzo komfortowa, gdyż nierówności niwelują także szerokie terenowe opony.
Przy jeździe z większą prędkością jest już trochę gorzej, ale upragniona katastrofa nie następuje. Osobiście moglibyśmy dostosować zawieszenie na bardziej miękkie, ale i tak nie jest źle. Dobrze radzi sobie w lekkim terenie, a trudny teren może być trudny w prowadzeniu właśnie ze względu na małe koła, co jest całkowicie normalne w hulajnogach.
Bateria i zasięg
Hulajnoga elektryczna DUOOTS D88 pracuje w systemie 60 V z akumulatorem 38 Ah. Znajdziesz go w metalowej osłonie pod platformą na stopy. Producent deklaruje zasięg do 100 km, ale nie określa, w jakich warunkach i przy jakiej prędkości zasięg ten był mierzony.
Oczywiście sprawdziliśmy także zasięg tej hulajnogi na jednym ładowaniu. Jechaliśmy po Koszycach, a zwłaszcza po okolicznych wsiach, gdzie nawet nie ominęliśmy różnych wzniesień. Redaktor testujący asortyment ma wagę 78 kg.
Jechaliśmy głównie w trzecim, najmocniejszym trybie z trybem Turbo i obydwoma silnikami. Na wsiach i w mieście przestrzegaliśmy maksymalnej dopuszczalnej prędkości oraz pomiędzy wsiaminami jechaliśmy przeważnie z prędkością 60-70 km/h. Tylko sporadycznie jechaliśmy z maksymalną prędkością 85 km/h.
Ogólnie rzecz biorąc, według aplikacji Runkeeper na smartfonie, zdaliśmy 53,78 km ze średnią prędkością do 34 km / h. Jednak całkowity zasięg takiej hulajnogi zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i prędkości. Gdybyśmy jechali wolniej, na pewno przejechalibyśmy więcej kilometrów, ale z drugiej strony, gdybyśmy jechali przez większość czasu z prędkością bliską maksymalnej, zasięg uległby znacznemu skróceniu.
Wielką zaletą jest to, że producent dołącza do hulajnogi parę ładowarek, dzięki którym ładowanie trwa zaledwie 8-9 godzin. Ładowarki posiadają także chłodzenie, przez co są nieco hałaśliwe.
Oświetlenie
Hulajnoga DUOTTS D88 posiada z przodu światła przypominające oczy, które wielu dobrze zna z podobnych hulajnóg, dla których są charakterystyczne. Są mocne i oświetlają duży dystans, jednak problem jest taki, że świecą raczej punktowo i nie mają dobrego rozproszenia.
Tylne światła znajdują się w tylnej części podwozia. Na pierwszy rzut oka to umiejscowienie jest dziwne, ale świecą jasno, więc łatwo je dostrzec nawet w delikatnym półmroku. Z tyłu znajdują się również kierunkowskazy, które również mają stopniowy efekt świetlny.
Miłym bonusem jest także kolorowe podświetlenie krawędzi platformy na stopy, które nie każdemu może odpowiadać. Niestety nie da się tego wyłączyć.
DUOTTS D88: Ocena końcowa
DOUTTS D88 to potężna hulajnoga elektryczna napędzana parą silników o łącznej mocy aż 5600 W. Dzięki nim może osiągnąć maksymalną prędkość 85 km/h, co gwarantuje odpowiednią porcję adrenaliny i dobrej zabawy we dwoje Koła 11 cali.
Hulajnoga bazuje swoją konstrukcją na znanych chińskich modelach m.in Boyueda lub Laotie Ti30, które zostały przetestowane pod kątem czasu. Hydrauliczne hamulce tarczowe, kierownica z regulacją wysokości i drobne bonusy w pakiecie również Cię ucieszą. Obejmuje to dwie ładowarki, siedzenie i jeden zestaw zapasowych klocków hamulcowych.
Istnieją jednak również wady. Regulowana wysokość i składana konstrukcja powodują podczas jazdy wiele nieprzyjemnych dźwięków i skrzypień. Dodatkowo niektóre śruby odkręcają się dość szybko, dlatego zalecamy użycie kleju do gwintów lub sięgnięcie po nakrętki zabezpieczające z gumką.
Ogólnie jednak jest to masywna i dzięki swoim osiągom brutalnie szybka hulajnoga, przy której na pewno nie będziesz się nudzić.
Jeśli więc interesuje Cię ten model, zdecydowanie skorzystaj z najtańszej oferty sprzedawcy Banggood w magazynie UE.