Ponieważ główny sezon hulajnóg elektrycznych już w pełni, przetestowaliśmy kolejną ciekawą hulajnogę elektryczną w cenie nieco poniżej 500 EUR z naszym kuponem. To jest o IENYRID M4 Pro S+ Max z silnikiem o mocy 800 W i maksymalną prędkością 45 km/h.
Gdzie kupić IENYRID M4 Pro S+ Max?
Hulajnoga elektryczna IENYRID M4 Pro S oraz mocniejsza wersja IENYRID M4 PRO S+ MAX są dostępne w sklepie internetowym Geekbuying. Dużą zaletą jest ekspresowa dostawa z magazynu UE całkowicie za darmo bez opłat celnych.
IENYRID M4 PRO S+ MAX
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Specyfikacja techniczna
Model | IENYRID M4 Pro S+ Max |
---|---|
wymiary | 117 x 60 cm x 130 |
masa | 25.38 kg |
Silnik | W 800 |
Maksymalna prędkość | 45 km / h. |
Batéria | 48 V / 20 Ah |
Dostęp | 40 - 75 km |
ładowanie | 6-8 godzin |
Opony | 10" terenowe |
Maksymalna ładowność | 150 kg |
hamulce | 2 x tarcza i E-ABS |
Maksymalna wspinaczka | 10 - 20 ° |
Zawieszenie | przód i tył / sprężyna |
Podświetlenie | nie |
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnoga IENYRID przyjechała do nas kurierem DPD w pudle o wymiarach 120 x 25 x 49.5 cm i wadze 29.94 kg. Pudełko zostało również przewiązane parą plastikowych pasków, dzięki czemu łatwiej je przenosić.
Wewnątrz znajduje się zmontowana hulajnoga, która jest mniej więcej gotowa do jazdy po wyjęciu pudełka i materiałów opakowaniowych. Wokół hulajnogi jest dość dużo pianki, dzięki czemu jest ona bardzo dobrze chroniona w pudełku.
Mimo to tylny błotnik skutera był dość porysowany, ale to uszkodzenie wygląda bardziej na wadę fabryczną. Szczerze mówiąc, drobne niedoskonałości są dość powszechne w przypadku takich chińskich skuterów.
W paczce z hulajnogą znajdziemy również ładnie zapakowany zestaw narzędzi, siodełko, instrukcję obsługi oraz ładowarkę z terminalem zarówno angielskim jak i europejskim.
Montaż i przygotowanie do pierwszej jazdy
Jak już wspomnieliśmy, hulajnoga nie jest rozbierana w pudełku. Domyślnie jest składany, więc możesz go złożyć w dowolnym momencie. Jedynym elementem, który należy zainstalować, jest przednie światło. Wszystko czego potrzebujesz do tej czynności to klucz imbusowy i jedna dołączona śruba.
Po usunięciu wszystkich materiałów opakowaniowych i zamocowaniu przedniego światła wystarczy rozłożyć kierownicę i obrócić hulajnogę. Na hulajnodze znajdziemy również parę kluczyków, które będą potrzebne do jej uruchomienia.
Zalecamy jednak sprawdzenie i dokręcenie śrub mocujących wyświetlacz, przycisk sterowania i hamulce kierownicy. W naszym przypadku były dość luźne, to znaczy w ogóle nie trzymały się mocno kierownicy. Przynajmniej tak je ustawiamy według naszych potrzeb.
Jakość wykonania i wzornictwa
Hulajnoga elektryczna IENYRID M4 Pro S+ Max na pierwszy rzut oka wygląda bardzo atrakcyjnie i solidnie. Oczywiście, jego konstrukcja jest bardzo podobna do innych chińskich skuterów o podobnych osiągach, ale jego konstrukcja jest uzupełniona kilkoma zróżnicowanymi kolorystycznie komponentami, które natychmiast przyciągają uwagę.
Wykonany jest ze stopu aluminium, a obróbka jest na bardzo dobrym poziomie. Kierownica z regulacją wysokości, siodełko i para hamulców z pewnością Cię zadowolą. Poszczególnymi komponentami zajmiemy się bardziej szczegółowo w osobnych rozdziałach.
Siodło lub stopa
Wielkim krokiem producenta jest wybór między siodełkiem a stopniem, który pozostawia się klientowi. Podstawa siedziska jest fabrycznie przymocowana do hulajnogi.
Ponieważ osobiście nie jesteśmy wielkimi fanami siedzeń w tych hulajnogach, postanowiliśmy od razu zastąpić je stopniem. Posłuży wówczas również jako uchwyt ułatwiający obsługę hulajnogi, gdy będziemy musieli ją np. wnieść po schodach.
Wszystkie narzędzia do wymiany są dołączone do skutera. Zaczęliśmy od zdjęcia tylnego błotnika, który jest mocowany czterema śrubami. Nie trzeba go demontować, ale nieco utrudnia dostęp do nakrętek mocujących podstawę siodełka. Wystarczy odkręcić cztery śruby mocujące tę podstawę i zastąpić ją stopniem.
Regulowana wysokość kierownicy
Kierownica ma szerokość 61 cm i regulowaną wysokość w zakresie od 100 do 125 cm. Ponieważ nasz redaktor ma 185 cm wzrostu, kierownice z regulacją wysokości o takim zakresie i szerokości zdecydowanie przypadły nam do gustu.
Po lewej stronie znajdziemy dźwignię hamulca tylnego, sterownik włączania świateł i kierunkowskazów wraz z klaksonem, a po prawej dźwignię hamulca przedniego i wyświetlacz ze zintegrowaną dźwignią gazu . To klasyczny układ z wyświetlaczem, jaki znamy z wielu chińskich skuterów.
Wyświetlacz jest okrągły i raczej trudny do odczytania w bezpośrednim świetle słonecznym. Wiele razy podczas przejażdżek nie widzieliśmy na nim prawie nic. Obok znajdziemy tylko parę guzików. Jeden do włączania i wyłączania, a drugi do przełączania między trybami.
Ponieważ kierownice są składane, a nie zamocowane, objawia się to lekkim luzem podczas jazdy. Dodatkowo mają też regulację wysokości, a te miejsca są też źródłem lekkiego skrzypienia, które pojawia się przy naciskaniu na kierownicę, zwłaszcza podczas jazdy po wybojach.
Dostępny jest także tzw „tryb P”, w którym można zmieniać niektóre ustawienia. Wchodzimy w to wciskając jednocześnie oba wspomniane przyciski.
Opony, hamulce i zawieszenie
Hulajnoga IENYRID M4 Pro S+ Max posiada szerokie, 10-calowe terenowe opony. Jeśli chodzi o hamulce, są to hamulce tarczowe, ale mechaniczne, a nie hydrauliczne. Jednak dźwignie hamulca stosunkowo łatwo się wciska, a ich skuteczność wcale nie jest zła.
W naszym przypadku hamulce dopiero się docierają i nawet jeśli nie należą do najlepszych hamulców, hamują całkiem dobrze. Zaciski hamulcowe mają również atrakcyjny czerwony kolor. Jednak od fabrycznego klocka przedniego hamulca ocierała się o tarczę, ale wystarczy lekko wyregulować położenie zacisku.
Uderzającym elementem skutera, który od razu zwraca uwagę, są tylne pomarańczowe amortyzatory. Jest ich dwóch, mają w środku sprężynę i działają całkiem nieźle.
Z przodu znajdziemy również parę sprężyn w amortyzowanym widelcu. Ogólna jazda hulajnogą jest wygodna, ale jeśli pokonujemy większe nierówności z większą prędkością, z przodu słychać stukanie, ponieważ w tym przypadku amortyzatory osiągają swoje granice.
Mocny silnik z tyłu
IENYRID M4 Pro S+ Max ma silnik o mocy 800 W w tylnym kole. Dzięki niemu możemy osiągnąć maksymalną prędkość do 45 km/h. Istnieje jednak tryb predefiniowany, który ogranicza maksymalną prędkość do 25 km/h. Bez problemu przełączymy się na tryb maksymalnej mocy za pomocą przycisku M, który należy wcisnąć 5 razy pod rząd (nie za szybko).
Realistycznie jednak, aby osiągnąć maksymalną prędkość 45 km/h, potrzebujemy długiej prostej. W większości przypadków jeździliśmy po mieście z maksymalną prędkością około 41 km/h.
Przyspieszenie od zera jest całkiem dobre, ale już powyżej 35 km/h pogarsza się. Ponieważ jeździliśmy na hulajnodze po Koszycach i okolicach, nie ominęliśmy wielu wzniesień, z którymi hulajnoga sobie radziła, ale na bardziej stromych znacznie zwalniała (czasami nawet do 15 km/h). Ogólnie rzecz biorąc, moglibyśmy oczywiście wyobrazić sobie wyższą wydajność takiego skutera, ale znalazłoby to również odzwierciedlenie w cenie.
Bateria i zasięg na jednym ładowaniu
Hulajnoga elektryczna firmy IENYRID ma całkiem przyzwoity akumulator 48 V / 20 Ah. Producent podaje zasięg 40-75 km na jednym ładowaniu, co brzmi całkiem atrakcyjnie.
Oczywiście sprawdziliśmy zasięg, jak w przypadku wszystkich hulajnóg elektrycznych. Trasę mierzyliśmy nie tylko za pomocą wyświetlacza na samej hulajnodze, ale także aplikacji Runkeeper na smartfonie, gdyż pomiar odległości za pomocą GPS jest zdecydowanie dokładniejszy.
Jechaliśmy ulicami Koszyc, a także po okolicznych wsiach. Pierwsze 25 km przejechaliśmy poza miasto, więc przez większość czasu jechaliśmy na pełnych obrotach, z maksymalną prędkością. Więc wcale nie oszczędzaliśmy na skuterze. Nie omijaliśmy też stromych wzniesień.
Na jednym ładowaniu przejechaliśmy 41 km według skutera i 35.37 km według aplikacji Runkeeper. Nie dotarliśmy nawet do dolnej granicy określonej przez producenta, ale jak na nasz styl jazdy nie jest to zła wartość.
Rozczarował nas jednak graficzny wskaźnik stanu baterii na wyświetlaczu skutera. To w ogóle nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji, ponieważ rzeczywista pojemność była już poniżej połowy dla czterech z pięciu części, a następnie części bardzo szybko się zmniejszyły. Z tego powodu całkowicie rozładowaliśmy skuter podczas testu zasięgu i nawet nie wróciliśmy do domu, kierując się tym wskaźnikiem stanu akumulatora.
Składanie i oświetlenie
Oczywiście w każdej chwili możemy zdemontować hulajnogę IENYRID M4 Pro S+ Max. System składania jest podobny do wielu innych hulajnóg. Po odkręceniu nakrętek blokujących obie strony kierownicy można złożyć w kierunku drążka środkowego.
Następnie po prostu odblokuj mały bezpiecznik obok pomarańczowej zakładki, naciśnij go, a kierownica złoży się w kierunku tylnego błotnika. W takiej pozycji możemy gdzieś schować lub przewieźć hulajnogę.
Oprócz standardowego oświetlenia przedniego i tylnego znajdziemy również kierunkowskazy z tyłu, po bokach platformy na stopy. Składają się z kilku diod, które zapalają się stopniowo, tworząc swoisty efekt znany również z nowszych samochodów.
Jednak IENYRID M4 Pro S+ Max ma jeszcze jeden bonus. To kolorowe podświetlenie całej platformy z obu stron, gdzie od spodu widać paski LED. Migają różnymi kolorami, a po zmroku na pewno wszyscy Cię zauważą dzięki temu podświetleniu. Niestety, nie wymyśliliśmy, jak wyłączyć to podświetlenie.
IENYRID M4 Pro S+ Max: ocena końcowa
Hulajnoga elektryczna IENYRID M4 Pro S+ Max od pierwszego wejrzenia zachwyca atrakcyjnym wyglądem i ceną poniżej 500 EUR. Oferuje tylny silnik o mocy 800 W, akumulator 48 V / 20 Ah, maksymalną prędkość do 45 km/h, przednie i tylne zawieszenie, parę hamulców tarczowych oraz efektywne podświetlenie.
Mieliśmy bardzo przyjemną jazdę tym skuterem. Mimo, że nie należy do terenu, oferuje komfortową jazdę z wystarczającymi osiągami na zwykłym asfalcie czy chodnikach.
Być może jedyne, co nam się nie podobało, to wskaźnik stanu baterii na wyświetlaczu, który nie odzwierciedla rzeczywistego stanu. Możemy jednak również śledzić aktualne napięcie baterii, gdyż wyświetlacz pokazuje również tę informację. W cenie nieco poniżej 500 EUR jest to zdecydowanie bardzo atrakcyjny model.