Ponieważ temperatury na zewnątrz powoli, ale systematycznie rosną, sezon rowerowy i hulajnogowy rozpoczynamy również od testowania ciekawych hulajnóg elektrycznych. To pierwsze w tym roku Mistrz KuKirina G2.
W naszej szczegółowej recenzji ponownie przyjrzymy się specyfikacjom technicznym, jakości wykonania, kontroli, komfortowi podczas jazdy, a co nie mniej ważne, przetestujemy także żywotność baterii na jednym ładowaniu.
Gdzie to kupić?
KuKirin G2 Master jest dostępny u naszego partnera Banggood bezpośrednio w Magazyn czeski. Oznacza to szybką dostawę bez dodatkowych opłat w ciągu 7 dni roboczych.
Mistrz KuKirina G2
Magazyn CZ
Magazyn CZ
% Zľava v košíku
9,30 €
Więcej kuponów
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Specyfikacja techniczna
Model | Mistrz KuKirina G2 |
---|---|
Wymiary w stanie rozmontowanym | 1260 x 595 x 1315 mm |
Wymiary po złożeniu | 1260 x 595 x 595 mm |
masa | 33 kg |
Tworzywo | stop aluminium |
Maksymalny nośność | 120 kg |
Wydajność | 2 x 1000 W |
Maksymalny prędkość | 60 km / h. |
Przyśpieszenie stopni | 1. 20 km/h; 2. 40 km/h; 3. 60 km/h |
Batéria | 52 V / 20.8 Ah |
Dostęp | 70 km w trybie średnim |
w górę wspinać się | 20 ° |
Wodoodporność | IP54 |
ładowanie | 10-11 godzin |
hamulce | dysk mechaniczny |
Koła | 10 "x 2.75 |
Zawieszenie | hydraulika przód i tył |
Zawartość i jakość opakowania
Hulajnoga elektryczna KuKirin G2 Master została nam dostarczona przez kuriera firmy GLS w pudełku o wymiarach 129 x 28.7 x 63 cm. Przewiązany był także parą pasków, jednak łączna waga paczki to aż 39 kg, co świadczy o tym, że nie jest to hulajnoga mała i lekka.
Doceniamy podwójne opakowanie, co oznacza, że hulajnoga została zapakowana w dwa pudełka. Cieszymy się, że producent wybrał właśnie to opakowanie, gdyż zewnętrzne pudełko zostało miejscami dość mocno zniszczone.
Wewnątrz hulajnoga jest przechowywana w stanie złożonym, z formowanego polistyrenu. Niestety wiele z nich było połamanych i porozrzucanych na kawałki, dlatego porozrzucaliśmy styropian po całym pudle i hulajnodze. Rozpakowanie nie było zatem możliwe bez odkurzacza.
Oprócz hulajnogi w pakiecie znajduje się także instrukcja obsługi, mała pompka, ładowarka, wielofunkcyjny klucz z narzędziami oraz motoblokada na tarczę hamulcową. Ogólnie zawartość opakowania oceniamy pozytywnie, jednak jakość opakowania mogła być lepsza. NamiW przypadku styropianu producent mógł zastosować wzmocnienia z pianki, która nie pęka i nie rozprasza się.
Składanie hulajnogi jest bardzo proste, ponieważ nie musimy praktycznie niczego składać. Jedyne, co nie jest zamocowane na hulajnodze, to kierownica. Wystarczy jednak wkręcić je w trzonek kierownicy czterema śrubami, napompować opony i można jechać.
Jakość wykonania i design
Hulajnoga elektryczna KuKirin G2 Master ma wymiary 1260 x 595 x 1315 mm po rozłożeniu i 1260 x 595 x 595 mm po złożeniu. Jego całkowita waga wynosi 33 kg i wygląda jak dość masywna hulajnoga.
Z pewnością zachwyci swoim designem, który niesie ze sobą czarno-pomarańczową kolorystykę. Cała konstrukcja jest więc czarna, wykonana ze stopu aluminium, co uzupełniają pomarańczowe elementy takie jak logo marki, zaczep na kierownicy oraz sprężyny amortyzatorów.
Platforma na stopy jest gumowana i ma wymiary 18.6 x 48 cm ze stopniem na stopę w tylnej części, nad tylnym kołem. Konstrukcja jest oczywiście składana, a sam mechanizm składania składa się z większego łba śruby i metalowego zatrzasku utrzymywanego na miejscu za pomocą tej nakrętki.
Takie składanie jest nieco dłuższe, gdyż szybciej byłoby odblokować jedynie swego rodzaju dźwignię zabezpieczającą. Podobny system widzieliśmy już w hulajnodze Kugoo Kirina G3.
Kierownica i wyświetlacz
Kierownicę można regulować na wysokość w trzech pozycjach – 114, 121 i 128 cm od podłoża. Ich szerokość wynosi prawie 60 cm. Dominuje w nich stosunkowo duży wyświetlacz pośrodku. Jest podświetlany i pokazuje aktualną prędkość, tryb jazdy (1/2/3), napięcie akumulatora, symbol baterii składający się z dziesięciu części, a także informuje nas, czy mamy tryb pojedynczy, czy dual (napęd jednym lub dwoma silnikami).
Producent rozwiązuje wyświetlanie nalotu w nieco dziwny sposób. W prawym dolnym rogu wyświetlacza stale migają informacje o przebiegu całkowitym oraz przebiegu od momentu włączenia hulajnogi (ODO i TRIP). Wyświetlacz jest dość błyszczący, co jest drobnym mankamentem i widać to na naszych zdjęciach.
Po lewej stronie kierownicy znajdziemy dźwignię hamulca tylnego oraz kontroler z czterema przyciskami. Dwa z nich służą do sterowania kierunkowskazami, trzeci do włączania świateł, a czwarty do sterowania klaksonem.
Po prawej stronie znajduje się dźwignia hamulca przedniego i mniejszy kontroler z parą przycisków. Jeden służy do włączania i wyłączania hulajnogi, natomiast drugi przycisk steruje przełączaniem pomiędzy napędem z jednym lub dwoma silnikami – pojedynczym lub dual tryb.
Moc i dwa silniki
KuKirin G2 Master ma łączną moc aż 2000 W. Dbają o to dwa silniki, po jednym w każdym z kół, przy czym oba mają moc 1000 W. Zapewniają one maksymalną prędkość do 60 km/h. Istnieją trzy tryby prędkości oznaczone liczbami, które mają maksymalną prędkość 20, 40 i 60 km/h.
Dzięki temu hulajnoga ma wystarczającą moc nawet na wzgórza. Według dokumentów może wytrzymać nachylenie maksymalnie 20°. Niestety nie udało nam się tego zweryfikować, ale subiektywnie radzi sobie bardzo dobrze nawet ze stromymi wzniesieniami.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, skoro mamy tu do czynienia z parą silników, możemy wybrać, czy chcemy jechać z napędem obu silników, czy tylko jednego. Oczywiście przy zasilaniu jednym silnikiem osiągi są słabsze i hulajnoga nie ma tak dużego przyspieszenia.
Maksymalna prędkość 60 km/h, jak podaje producent, jest mało osiągalna nawet w trybie dual. Nawet na długiej prostej osiągnęliśmy maksymalnie 56 km/h, co według GPS w smartfonie wyniosło 54 km/h. Przyspieszenie od 45 km/h do maksimum jest już słabsze.
Po przełączeniu w tryb dualgdy mamy oba silniki aktywne i pełną moc 2000 W hulajnoga jest żwawa, ma wyraźnie lepsze przyspieszenie niż w trybie single i ogólne wrażenia z jazdy są na zupełnie innym poziomie. Choć nie jest to jedna z najmocniejszych hulajnog, mocy jest naprawdę sporo, a przy pełnym gazie od zera przyspieszenie jest naprawdę przyzwoite. Lubiliśmy jeździć na hulajnodze i podobała nam się jazda.
Oświetlenie i kierunkowskazy
Oprócz przednich i tylnych świateł hulajnoga elektryczna KuKirin G2 Master posiada również efektowne podświetlenie logo KuKirin po bokach podwozia. Oprócz tego świecą się także cztery lampki w rogach podwozia.
Kierunkowskazy też są dość widoczne. Cztery wspomniane światła w rogach peronu służą jako kierunkowskazy, dzięki czemu po włączeniu kierunkowskazów są wyraźnie widoczne dla kierowców jadących naprzeciw, ale także dla tych z tyłu nami.
Hamulce i koła
Mocniejsze hulajnogi zasługują na wysokiej jakości hamulce. Tutaj mamy mechaniczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Szkoda, że producent nie sięgnął po hamulce hydrauliczne, tutaj by nam się bardziej podobały. Cieszymy się jednak, że producent zastosował standardowe hamulce tarczowe, gdzie mamy parę klocków hamulcowych, które owijają się wokół tarczy hamulcowej z obu stron. Są to pełnoprawne mechaniczne hamulce tarczowe.
Ich skuteczność jest całkiem niezła, ale trzeba je trochę rozpracować. Z produkcji hamują nieco słabiej i klocki hamulcowe delikatnie ocierają się o tarczę, jednak wprawny użytkownik jest w stanie wyregulować ich położenie tak, aby nie ocierały się podczas jazdy.
Koła są stosunkowo szerokie. Mają rozmiar 10 ″ x 2.75, wzór terenowy i są pneumatyczne. Producent nie wskazuje, czy pod płaszczami skrywają się dusze, czy też nie. Tylny błotnik jest podzielony na dwie części, co dopełnia całościową konstrukcję hulajnogi.
Zawieszenie przednie i tylne
Dużą atrakcją tej hulajnogi jest także całe zawieszenie podwozia, czyli przedniej i tylnej części. Wygodę jazdy zapewnia para hydraulicznych amortyzatorów ze skuteczną pomarańczową sprężyną.
Trzeba przyznać, że jazda tą hulajnogą jest niezwykle komfortowa. Zawieszenie pracuje rewelacyjnie, nie za sztywne, ale też nie za miękkie. Jest dobrze skonfigurowany, więc wyboje i dziury nie stanowią dla tej hulajnogi żadnego problemu.
Choć nie jest przeznaczony na trudny teren, całkiem dobrze radzi sobie w lżejszym terenie. Jazda po drogach gruntowych jest całkowicie bezproblemowa, a pedał nad tylnym kołem pasuje nam idealnie.
Bateria i zasięg
KuKirin G2 Master oparty jest na systemie 52 V z akumulatorem 20.8 Ah. Producent podaje zasięg na poziomie około 70 km na jednym ładowaniu przy średniej prędkości. Ponieważ hulajnogę maksymalnie wykorzystaliśmy, przez większość czasu jechaliśmy w trybie dual z napędem obu silników oraz na najwyższym biegu z numerem 3, gdzie maksymalna prędkość to 60 km/h.
Oczywiście nie jechaliśmy ciągle na maksymalnych obrotach, ale wykorzystaliśmy moc maksymalnie i wcale nie oszczędzaliśmy hulajnogi. Redaktor testujący hulajnogę waży 78 kg. Jeździł po Koszycach i okolicach. Ponieważ pogoda nie była dla nas zbyt łaskawa, jazdę próbną, podczas której mierzyliśmy całkowity zasięg na jednym ładowaniu, musieliśmy podzielić na 2 dni.
Razem na jednym ładowaniu przejechaliśmy 29 km. Drugi przejazd zakończyliśmy gdy poczuliśmy znaczny spadek mocy i prędkości maksymalnej. Na koniec jazdy akumulator miał już tylko 46.1 V, co odpowiada pojemności poniżej 20%, a hulajnoga nie była już w stanie jechać z prędkością wyższą niż 25 km/h.
Mistrz KuKirin G2: recenzja końcowa
Świetnie się bawiliśmy ze hulajnogą elektryczną KuKirin G2 Master. Oferuje atrakcyjny design, doskonałe zawieszenie i wysokiej jakości konstrukcję. Moc 2000 W i maksymalna prędkość niemal 60 km/h również Cię zadowolą.
Skuter ma dobre osiągi i przyzwoite przyspieszenie. Ciekawe jest także rozwiązanie kierunkowskazów w narożnikach podestu. Akumulator ma napięcie 52 V i 20.8 Ah, co według producenta powinno wystarczyć na zasięg 70 km. Udało nam się przejechać w najwyższym trybie bez ratowania hulajnogi 29 km. Jednakże styl jazdy, teren i waga rowerzysty mają duży wpływ na zasięg.
Ogólnie rzecz biorąc, zdecydowanie możemy polecić tę hulajnogę i z przyjemnością ją testowaliśmy. Ma dobre przyspieszenie i doskonałe właściwości jezdne.