Jeśli śledzisz naszą stronę, z pewnością nie przegapiłeś rowerów SAMEBIKE. Mieliśmy okazję przetestować ich składany e-rower górski SAMEBIKE LO26-II, który imponuje silnikiem o mocy 500 W i całkowicie zawieszoną, składaną konstrukcją.
W naszej recenzji dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o tym rowerze. Przyjrzymy się jakości wykonania, poszczególnym elementom, zawieszeniu, systemowi składania, a także przetestujemy zasięg na jednym ładowaniu.
Gdzie kupić SAMEBIKE LO26-II?
Rower elektryczny Samebike LO26 II w wersji 500 W jest już dostępny bezpośrednio w europejskim magazynie u sprzedawcy Banggood. Nie musisz się więc martwić o żadne inne dodatkowe opłaty, takie jak cło lub podatek VAT, podczas dostawy. Wysyłka powinna zająć do jednego tygodnia roboczego.
Samebike LO26 II
- Magazyn CZ, opony 750 W / 2,35", Banggood
- Magazyn PL, opony 750 W / 2,35 cala, DHGate
- Magazyn CZ, 500 W, Banggood
- Magazyn PL, opony 750 W / 2,35", Geekbuying
- Magazyn UE, 500 W, Geekbuying
- Magazyn PL, 500 W, DHGate
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
PL magazyn
PL magazyn
% Zľava v košíku
5,61 €
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Specyfikacja techniczna
Model | SAMEBIKE LO26-II |
---|---|
Tworzywo | stop aluminium |
Wymiary po złożeniu | 103 x 39 cm x 96 |
Wymiary w stanie rozmontowanym | 181 x 64.5 cm x 105 |
masa | 25.5 kg |
Rozmiar koła | 26 "x 1.95" |
Nośność | 100 - 150 kg |
Silnik | W 500 |
Maksymalna prędkość | 35 km / h. |
Batéria | 48V 10 Ah |
ładowanie | 4-6 godzin |
Zasięg na jednym ładowaniu | 30-40 km w trybie czysto elektrycznym / 70-80 km w trybie wspomaganym |
hamulce | dysk mechaniczny |
Sortowanie | Shimano Tourney / 3x7 biegów |
Zawieszenie | przedni widelec sprężynowy + tylny amortyzator sprężynowy |
Wyświetl | Kolorowy wyświetlacz LCD |
Maksymalna wspinaczka | 35 ° |
Zawartość i jakość opakowania
Rower elektryczny SAMEBIKE LO26-II został do nas dostarczony przez kuriera DPD w dużym pudle o wymiarach 147 x 24 x 69 cm i wadze około 30 kg. Chociaż pudełko jest wykonane z mocnego i grubego kartonu, nie trzymało się zbyt dobrze.
Otwierane części pudełka trzymane były przez metalowe zatrzaski, jednak te wypadły i otwarcie pudełka od dołu wymagało sporo pracy. Przy tego typu produkcie najlepiej, jeśli całe pudełko zostanie zaklejone plastikową taśmą, której tutaj niestety nam zabrakło.
Mimo to rower dotarł bez uszkodzeń, ponieważ jest zabezpieczony naprawdę dużą ilością materiału ochronnego. Być może każda część ramy roweru była chroniona warstwą piankowej folii.
Oprócz roweru w pudełku znajdują się narzędzia do montażu, błotniki, ładowarka oraz instrukcja obsługi. Szczególnie chwalimy fakt, że producent zastosował dużo materiału ochronnego w całym rowerze. Nie każdy rower jest tak wysokiej jakości.
Montaż roweru
Elektryczny rower elektryczny SAMEBIKE LO26-II jest zapakowany w pudełko, jak większość innych rowerów, elektrycznych lub nie. Przednie koło jest schowane obok roweru, przypięte do ramy, podobnie jak kierownica. W pudełku obok roweru znajdziemy również pedały i błotniki.
Po usunięciu wszystkich materiałów opakowaniowych zaczęliśmy montować kierownicę w mostku. Śruby były już gotowe w trzpieniu, więc po prostu je stamtąd usunęliśmy, włożyliśmy trzpień i zabezpieczyliśmy kluczem imbusowym. Nie dokręciliśmy ich do końca, ponieważ nadal chcieliśmy dostosować ich kąt po złożeniu całego roweru.
Kontynuowaliśmy, mocując koło do przedniego widelca. Tutaj również, podobnie jak w przypadku innych rowerów, zamontowana jest solidna oś transportowa, która chroni widelec przed odkształceniem podczas transportu. Następnie włożyliśmy dołączoną oś do koła, włożyliśmy ją do widelca i dokręciliśmy za pomocą szybkozamykacza.
Następnie zamocowaliśmy przednie światło na miejscu i przymocowaliśmy pedały. Tutaj podoba nam się to, że mamy ładny wyświetlacz na korbach, w którą stronę należy obracać gwinty, aby prawidłowo zamocować pedały. Nie zapominaj, że lewy pedał ma przeciwny gwint, aby nie luzował się podczas obracania pedałów.
Ostatnim krokiem jest umieszczenie fotelika na miejscu i dokręcenie go szybkim odpięciem. Możesz kontynuować montując błotniki, ale ponieważ nie zamierzaliśmy wchodzić z rowerem na deszcz, osobiście pominęliśmy ten krok. Przedni błotnik mocuje się do śruby mocującej reflektor, a tylny błotnik do rury podsiodłowej.
Kierownica i wyświetlacz
Kierownica elektrycznego roweru górskiego SAMEBIKE LO26-II ma szerokość 68 cm i gumowe chwyty, które niestety słabo trzymają się kierownicy i lekko się kręcą.
Po lewej stronie znajdziemy dźwignię hamulca tylnego, dźwignię trybu klaksonu i manetkę przerzutki, natomiast po prawej dźwignię hamulca przedniego, manetkę przerzutki tylnej oraz plastikową drążek gazu. Przełożeń jest 21 (3 x 7), ale jeśli chodzi o samą zmianę przełożeń, mamy tylko bardzo podstawowe, jeden z najtańszych modeli Shimano.
Na środku kierownicy znajduje się również duży wyświetlacz LCD, który przy okazji jest kolorowy. Oprawa graficzna wyświetlacza nie jest zbyt nowoczesna, ale mimo to ten wyświetlacz jest znakomity. Zawiera wszystkie potrzebne nam informacje.
Jego czytelność w słońcu jest przeciętna, co oznacza, że jasność mogłaby być wyższa, ale wiele rowerów i skuterów ma gorzej czytelny wyświetlacz niż w tym przypadku.
Na środku wyświetlacza widzimy aktualną prędkość, wybrany tryb oraz aktualną moc w watach. W górnym rogu znajduje się wyświetlacz stanu baterii wraz z aktualnym napięciem. W dolnej części pokazuje czas jazdy, przebyty dystans w ramach aktualnej jazdy, łączną liczbę przejechanych kilometrów oraz aktualny prąd.
Wyświetlacz ma również ukryte menu, do którego można uzyskać dostęp, przytrzymując jednocześnie klawisze strzałek w górę iw dół. Tutaj możesz ustawić jasność wyświetlacza, jednostki prędkości, ograniczenie prędkości, rozpocząć od zera lub zresetować licznik kilometrów.
Tryby wydajności i jazdy
SAMEBIKE LO26-II był dostępny w słabszej, 500-watowej wersji, ale jeśli interesuje Cię większa moc, sprzedawany jest również z silnikiem o mocy 750 W. W obu wersjach w najwyższym trybie osiąga maksymalną prędkość 35 km/h.
Do wyboru mamy 5 trybów, które są stopniowane w zależności od maksymalnej prędkości (15 / 20 / 25 / 35 km/h), przy czym pierwszy tryb jest bez wspomagania elektrycznego. Jeśli chodzi o ogólne osiągi, to są one w zupełności wystarczające, a przyspieszenie również bardzo dobre. Bardzo dobrze radzi sobie również na wzniesieniach.
Podobnie jak w innych chińskich rowerach elektrycznych, tak i tutaj mamy wybór, czy dawkować gaz manetką na kierownicy, czy kręcić pedałami, podczas gdy rower sam dozuje moc zgodnie z wybranym trybem.
Napęd elektryczny działa na tej samej zasadzie, co inne chińskie rowery elektryczne, czyli po kilku obrotach pedałami uruchamia się silnik elektryczny, ale trwa to na tyle, że często pedały kręcimy zupełnie na pusto, bez wciśnięcia.
Dziwne jest to, że jeśli przestaniemy kręcić pedałami, musimy wykonać znacznie więcej obrotów pedałami, aby ponownie włączyć napęd elektryczny w porównaniu do ruszania od zera, kiedy silnik uruchamia się znacznie szybciej.
Zawieszenie, hamulce i komfort podczas jazdy
SAMEBIKE LO26-II to e-rower z pełnym zawieszeniem, więc oprócz przedniego widelca sprężynowego znajdziemy również tylny, również sprężynowy amortyzator. Widelec przedni należy do podstawowych modeli, ale przynajmniej nie stuka podczas pokonywania nierówności. Pukanie słychać tylko sporadycznie w trudnym terenie. Istnieje również możliwość zablokowania widelca np. podczas jazdy po asfalcie.
Niestety trzeba przyznać, że tylny amortyzator jest mniej lub bardziej bezużyteczny. Jest zbyt sztywny, a jego obecność prawie nie jest odczuwalna podczas jazdy. Ogólnie jednak ten rower jest dość wygodny w prowadzeniu, przekraczając nasze oczekiwania. Na komfort wpływa również siedzisko, które nam osobiście odpowiada.
Jak zwykle mamy tu również hamulce tarczowe, ale tylko klasyczne mechaniczne z linką. Hamują dobrze, ale dość wyraźnie gwiżdżą. Koła mają tylko 26 cali, a ponieważ rama nie jest zbyt wysoka ani długa, rower jest wygodniejszy dla niższych rowerzystów. Nasz montażysta ma 185 cm wzrostu i wolałby większą ramę i koła 29″.
Rama i składanie
Rama roweru jest wykonana z aluminium, ale nie jest to klasyczna rama rowerowa. SAMEBIKE LO26-II to składany rower górski, więc rama nie jest integralna. Akumulator jest przechowywany w górnej rurze ramy, która jest przez to znacznie gruba. To właśnie w nim znajduje się składany przegub, który z naszego punktu widzenia jest największą przeszkodą tego roweru.
Problem w tym, że podczas jazdy ten przegub wydaje nieprzyjemne skrzypienie, które psuje całe wrażenie z roweru. Jednocześnie to miejsce okazuje się być najsłabszym punktem motocykla. Szczerze mówiąc, ponieważ ten przegub jest jeszcze szerszy niż rura ramy, od czasu do czasu uderzamy wewnętrzną stroną kolana w ten staw podczas pedałowania w terenie.
Aby złożyć rower, wystarczy odblokować dźwignię w przegubie ramy, który zawiera również mały bezpiecznik. Rower jest następnie po prostu składany na pół i spoczywa na metalowym stojaku na dole. Jednak ten stojak jest dość duży i czasami uderzaliśmy nim o większe kamienie na polu.
Pomimo tego, że jest to rower górski, nie do końca jest przystosowany do każdego terenu. Bez problemu radzi sobie jednak z łatwym terenem w postaci zwykłych leśnych czy polnych ścieżek.
Bateria i zasięg
Jak już wspomnieliśmy, akumulator znajduje się w ramce. Ma 48 V, 10 Ah i jest wyjmowany. Po złożeniu roweru wystarczy odblokować go kluczykiem i wyciągnąć. Doceniamy fakt, że koniec akumulatora jest przyklejony pianką, co zabezpiecza go przed uderzeniem o wewnętrzną część ramy.
Ładowanie trwa prawie 5 godzin i można ładować akumulator na rowerze lub poza nim. Podczas ładowania w ramce mieliśmy jednak problem z włożeniem końcówki od ładowarki do akumulatora. Otwór w ramce jest mało precyzyjny, przez co port w akumulatorze znajduje się nieco na krawędzi tego otworu, co utrudnia lub uniemożliwia podłączenie ładowarki, gdy akumulator znajduje się w ramce.
Producent podaje zasięg 30-40 km na jednym ładowaniu w trybie czysto elektrycznym lub 70-80 km w trybie wspomaganym pedałowaniem. Ponieważ jest to rower górski z pełnym zawieszeniem, postanowiliśmy przetestować zasięg w terenie.
Z Koszyc pojechaliśmy do schroniska Hrešná, skąd przez ośrodek rekreacyjny Alpinka wróciliśmy do miasta. Przez większość czasu jeździliśmy wyłącznie z napędem elektrycznym w najwyższym trybie. Użyliśmy pedałów, aby pomóc rowerowi tylko na niektórych stromych wzniesieniach.
Do pomiaru przebiegu wykorzystaliśmy aplikację Runkeeper na smartfonie. W sumie przejechaliśmy 28.8 km na jednym ładowaniu, co wcale nie jest źle, biorąc pod uwagę, że mamy tu tylko akumulator 10 Ah.
SAMEBIKE LO26-II: Ocena końcowa
Elektryczny rower górski SAMEBIKE LO26-II od pierwszego wejrzenia zachwyca nieszablonową konstrukcją z pełnym zawieszeniem i kołami z sześcioma szprychami. Oferuje wystarczającą moc 500 W przy maksymalnej prędkości 35 km/h.
Ucieszy Cię też całkiem niezły zasięg. Pomimo tego, że akumulator ma tylko 10 Ah, byliśmy w stanie przejechać z nim do 28.8 km w terenie prawie wyłącznie z napędem elektrycznym. Pochwalić trzeba też wyświetlacz, który choć swoim designem niczym się nie wyróżnia, wyświetla wszystkie istotne informacje.
Do minusów zaliczamy słabszą konstrukcję ramy, szczególnie w łączeniu składania, z którego słychać nieprzyjemne skrzypienie. Ponadto mamy tylko bardzo podstawowe komponenty, takie jak tanie manetki Shimano lub mechaniczne hamulce tarczowe. Zawieszenie jest również dość słabe, zwłaszcza tylne, ponieważ jest zbyt sztywne.
Samebike LO26 II
- Magazyn CZ, opony 750 W / 2,35", Banggood
- Magazyn PL, opony 750 W / 2,35 cala, DHGate
- Magazyn CZ, 500 W, Banggood
- Magazyn PL, opony 750 W / 2,35", Geekbuying
- Magazyn UE, 500 W, Geekbuying
- Magazyn PL, 500 W, DHGate
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
PL magazyn
PL magazyn
% Zľava v košíku
5,61 €
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z czeskiego magazynu bez ceł i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony ekspresowo z lokalnego czeskiego magazynu. Dostawa z Czech trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Ekspresowa dostawa z europejskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Europie. Dostawa z magazynów UE trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Przy dostawie nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, ceł ani podatku VAT.
Ekspresowa dostawa z polskiego magazynu bez cła i podatku VAT.
Ten produkt zostanie do Ciebie dostarczony bezpośrednio z lokalnego magazynu w Polsce. Dostawa z Polski trwa zwykle 7-10 dni i jest dostarczana kurierem. Nie płacisz żadnych dodatkowych opłat, żadnych ceł ani podatku VAT przy odbiorze.
Więc jeśli jesteś zainteresowany wersją 500 W tego Samebike LO26-II, zalecamy wybranie go Banggood, który ma teraz bezkonkurencyjną najlepszą cenę.